Ik denk dat het ook veel uitmaakt of je je paarden zo hebt gehuisvest dat het een betere omgeving is voor een excemer. Een plaats waar veel wind over de weide komt bv is prettig, maar , ik denk dat je een excemer schraal moet voeren, een wei zonder kunstmest wordt vaak geadviseerd, niet teveel gras wat veel suikers bevat, dus ook weer een schrale wei. Hoe voer je je andere paarden, kunnen die wel meer gras aan. En ook het wintervoer, het hooi of voordroog denk ik het best onbemest en niet teveel voeding bevattend.
Ik weet ook niet hoe ze nu gehuisvest is bij de huidige eigenaar, daar gaat ze een deel vand e 24 uur op stal, kan ze wel 24 uur op de wei staan, krijgt ze dan niet teveel gras binnen bv.
Sommige paarden met exceem doen het alleen goed op een zanduitloop met hooi, maar de gradatie,s zijn heel verschillend.
Op de vorige stal had ook iemand een paard met exceem gekocht, moet zeggen dat viel idd erg mee, wel moest ze ingesmeerd worden in de zomer, maar ze had niet veel last,een ander paardje op die stal had extreem veel last, maar dat zie je dan ook wel aan het lijf omdat ze overal schuren, dat zijn echte zorgenkindjes.
Moelijke keuze, succes.
Bladwijzers