Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: Trailerlaad tips

  1. #1

    Trailerlaad tips

    Wie dacht bij de titel? Huh, krijg nou wat?

    Het volgende is het geval. Voor de Equiday ga ik 1000 folders laten drukken met daarop de 10 gouden tips voor succesvol trailerladen.

    Ik vroeg me af of jullie mee willen denken en me kunnen helpen?

    Kun je mij alsjeblieft vertellen wat JOUW drie tips zijn voor iemand die vraagt of je advies hebt voor trailerladen.

    Alvast bedankt!

    Roos

    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  2. #2

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Dat dacht ik inderdaad!

    Bij deze mijn tips:
    1. Laat je paard eerst een paar keer over de klep lopen, om te wennen aan het geluid van zijn hoeven op de klep.
    2. Vraag je paard niet in een keer helemaal in de trailer te lopen. Laat hem een paar keer naar voor en naar achteren lopen, zodat hij kan wennen aan de trailer en leert dat je op een schuine klep best achteruit kan lopen.
    3. Als je paard eenmaal in de trailer staat, niet meteen de stang en/of de klep dichtdoen, maar hem er weer uitvragen. Zo voorkom je dat hij zich opgesloten voelt.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  3. #3

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    1 bedenk van te voren geen rampsenario's... ga er vanuit dat het lukt.
    2 begin ruimschoots van de voren en neem alle tijd
    3 laat emoties en frustraties die dag thuis
    www.niettevermijden.com

  4. #4
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Mijn gouden tip is ook dat je begint met oefenen voor dat je daadwerkelijk met je paard de weg op moet. Maak het onderdeel van de opvoeding van je paard. Stel niet uit totdat je moet..

    Ook een tip die ik zondag nog gaf aan iemand: als je paard er ( eindelijk ) instaat: laat je paard vooral met rust. Niet aaien of wat gewoon helemaal niets doen en laten staan.

    Trailerladen gaat stap voor stap. Neem de tijd en waardeer elk stapje in de goede richting.

    Gouden tip voor trailerladen is dat men een professional erbij haalt om ze te helpen

  5. #5
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Hihi, ik dacht al...

    1. Maak de trailer leuk en comfortabel om te zijn, zónder direct te moeten rijden
    2. Als je de mogelijkheid hebt om het paard de trailer in eigen tempo te laten onderzoeken, doen (trailer in de bak en laat paardlief maar lopen)
    3. Motiveer het paard en beloon direct (hier werken voeremmertjes erg goed voor de LB-dames)

    Gok dat je er weinig aan hebt, maar goed... Annabel laadt zichzelf en Kate is er zo een die er prima in wil, maar dan wel op haar voorwaarden en zonder touw .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Roos
    Tip 1: Het gáát niet om de trailer. Als je relatie niet goed is, verwacht dan niet dat je paard achter je aan een donker doosje instapt over een wiebelend "ding" (=klep). Trailerladen is de ultieme relatietest. Ik kon op stal altijd voorspellen welk paard er wél en welk niet door de eigenaar de trailer in kon worden gezet.
    Tip 2: Heb álle tijd en laat frustraties en eerdere negatieve ervaringen thuis, blijf laag in je energie maar wees wel vastberaden. Passive persistent noemen ze dat geloof ik.
    Tip 3: Zorg dat de klep van de trailer niet wiebelt bij het oplopen en doe het deurtje voorin ópen. Zorg dat er iemand is die je helpt met de stang en het dichtdoen van de klep.

    Succes Roos!

  7. #7
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Er zijn er al veel genoemd, eentje waar ik veel aan gehad heb van jou Roos, is 'making the right thing easy'. Rust in de trailer/op de klep, daarbuiten minder comfort door bv. beweging.
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  8. #8
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Volgens mij is deze nog niet gepasseerd:

    Hoe zeker ben je zelf met de trailer? Rijd je zelf graag met de trailer of breekt het angstzweet al uit als je er nog maar aan denkt?
    "Dromen komen uit..."

  9. #9
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Er is al veel genoemd maar heb zelf het meeste gehad aan "set it up for succes" en dan vooral de positie van je paard. Zorgen dat hij/zij echt recht staat ten opzichte van de trailer en dus ook richting trailer gaat denken. Dus nose, neck, maybe feet. Als de neus al een andere kant op wijst is hij/zij er mentaal ook niet bij
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  10. #10
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Wat een onwijs goed idee

    1) Het paard moet de trailer niet in, hij moet erin willen.
    2) Van de trailer af is eigenlijk nog veel belangrijker dan de trailer in.

    Eigenlijk geloof ik in zelf laden de eerste keren. Zet paard in de paddock, zet trailer in met klep open en leg eten in de trailer. Laat met rust.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  11. #11
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    1. bekijk jezelf eens van een afstandje; wat zou je aan jezelf kunnen verbeteren wb het trailerladen?
    2. Zie trailerladen als een spelletje, blijf immer glimlachen en zie er de lol van in.
    3. Maak er een dansje van voor je paard; quick, quick, slowwwwww... En dan iedere keer twee passen vooruit en minimaal een pas achteruit.

    En de meest gouden tip, ooit eens gehad van een dierbare vriendin;
    "Ga altijd eerst zelf plassen voordat je gaat trailerladen."
    Started!

  12. #12
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Staat je paard in de trailer? Vraag hem dan een pasje achteruit. Kan hij rustig achteruit én weer vooruit? Dan kan de stang erachter.

    Simuleer de stang (het geluid, de beweging, het gevoel) voor je er ook maar over dénkt hem dicht te doen!

  13. #13
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mitzel
    1. bekijk jezelf eens van een afstandje; wat zou je aan jezelf kunnen verbeteren wb het trailerladen?
    2. Zie trailerladen als een spelletje, blijf immer glimlachen en zie er de lol van in.
    3. Maak er een dansje van voor je paard; quick, quick, slowwwwww... En dan iedere keer twee passen vooruit en minimaal een pas achteruit.

    En de meest gouden tip, ooit eens gehad van een dierbare vriendin;
    "Ga altijd eerst zelf plassen voordat je gaat trailerladen."
    Meest ondergewaardeerde tip ever!

    De allerbeste is voor mij:
    Heb geen haast als je gaat (oefenen met) trailerladen.

  14. #14

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Nog een aanvulling :
    als je paard eindelijk de trailer rustig instapt en geen probleem heeft met de stang en het dicht doen van de klep, maak dan eerst een korte rit. Rustig. Niet teveel korte bochten, snel optrekken, ...

  15. #15
    Forum Meubilair judith7's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    de kiel, midden-drenthe
    Berichten
    5.132
    Dagboek Berichten
    31

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    haha! ja, dat dacht ik inderdaad, roos :- )

    er zijn al een boel goede tips gegeven.

    bij mij hangt een briefje aan de binnenkant van de trailer zodat ik tijdens het laden zelf zo vaak als nodig kan lezen:
    -blijf lachen
    -if you take care of his emotions, he'll give you the world



    *** you can't do it without doing it ***

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •