Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Trailerlaad tips

  1. #16
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    ow ja, mijn gouden regel: 5 keer inladen, 1 keer wegrijden

  2. #17
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Er zijn al heel veel goede tips gegeven

    Maar om je vraag te beantwoorden wat ik zelf zeg als mensen hulp vragen:

    1. Oefen regelmatig met de trailer op momenten dat je nergens heen hoeft
    2. Oefen regelmatig zonder trailer (simulaties)
    3. Vraag hulp aan mensen die je vertrouwt en bescherm je paard tegen (ongewenste) hulp van mensen die je niet vertrouwt (lees: laat je paard niet de trailer in slaan/duwen/trekken door goedbedoelende toeschouwers).

  3. #18
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    1 Oefen regelmatig met je paard om/vlakbij je trailer. laat je paard eens op de laadklep staan, en doe alles een paar keer open en dicht. (beetje klapperen met het zeil misschien?)
    2 Gebruik je trailer een dag als schuilgelegenheid (owow, vinden mijn buren zo niet ok )
    3 Neem de tijd als je weg moet, maar overdrijf niet. (wij stonden met het DA bezoek van Beebs een uur te vroeg klaar mét Beebs en Elsa in de trailer, omdat beiden er zo inliepen )


  4. #19
    Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    40
    Berichten
    937

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    als je paard eindelijk de trailer rustig instapt en geen probleem heeft met de stang en het dicht doen van de klep, maak dan eerst een korte rit. Rustig. Niet teveel korte bochten, snel optrekken, ...
    ...en zorg dan dat je weer uitkomt op bekent terrein de eerste keer. Zodat je paard niet direct de trailer associeert met weg van de kudde/vreemd terrein.

  5. #20

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    1. oefen van te voren! zowel het laden als rijden
    2. neem rustig de tijd en zorg dat de avond van te voren je alles al ingepakt hebt ( endurance )
    3. creëer een zo veilig mogelijke omgeving voor je paard en je zelf

    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

  6. #21

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Ik heb geen 3 gouden tips, de meesten zijn al gegeven, maar welke ik nog niet heb gelezen is leer je paard ook achteruit stappen.

    Toen ik Dimma onbeleerd kocht en geen mogelijheid had om te oefenen ging het inladen zonder al te veel problemen. Echter uitladen vond ze maar lastig. Ze probeerde om te draaien, wat niet lukt met dikke buik in smalle 2 paardstrailer. Met veel geduld en begeleiding links en rechts van de klep is ze uit de trailer gekomen zonder te draaien of scheef van de klep stappen/vallen.

  7. #22

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Hoi mensen,

    Hier zijn mijn 10 tips.

    Als iemand er nog iets op wil zeggen, voel je heel vrij en welkom. Iedere input heeft waarde voor me.

    Bedankt.

    Liefs
    Roos


    Plassen, eten, drinken en je horloge thuis laten
    Trailerladen is al lastig zat, zorg dat je geen last hebt van hoge nood, honger, dorst of haast. Als je staat te laden in alle rust, straalt die rust over op je paard.

    Jouw veiligheid gaat boven alles
    Een paard dat de trailer niet in durft of wil, zal er veel aan doen om te ontsnappen. Zorg dat je je paard uit je persoonlijke ruimte kunt houden zodat je niet onder de voet gelopen wordt. Je veiligheid is belangrijk!

    Installeer een goede voor- en achteruit
    Je paard gaat vooruit de trailer in en komt er achteruit weer uit. Voor een goede samenwerking tussen jou en je paard is het belangrijk dat hij leert op verzoek voor- en achteruit te lopen.

    Wen je paard aan nauwe ruimtes
    Een trailer is een smal object. Paarden zijn van nature claustrofobisch en vinden smalle doorgangen meestal beangstigend. Thuis kun je oefenen door je paard te vragen tussen objecten door te lopen. Het zal je paard helpen meer vertrouwen te krijgen in het trailerladen.

    Leer je paard zijn hoofd te laten zakken
    Veel paarden zijn bang om hun hoofd te stoten aan het trailerdak. Als jij je paard kunt leren zijn hoofd te laten zakken, zal hij minder bang zijn om zijn hoofd te stoten. Dankzij jou weet hij namelijk dat hij zijn hoofd kan laten zakken.

    Wen je paard aan geluid bij zijn achterhand
    De stang openen en sluiten gaat meestal gepaard met kabaal. Veel paarden vinden dat eng. Als jij je paard leert dat geluid bij zijn billen niets betekent, zal het sluiten van de stang veel makkelijker gaan.

    Laat je paard dwars over de klep lopen
    Door je paard dwars over de klep te laten lopen, raakt hij gewend aan het gekke geluid van zijn eigen hoeven op de klep. Kijk eens of je je paard ook stil kunt laten staan op de klep.

    Oefenen zonder doel
    In 95% van de gevallen laden mensen hun paard in de trailer als ze ergens heen moeten waardoor het paard denkt, ik blijf bij de trailer vandaan. Laad je paard eens in de trailer zonder ergens heen te gaan. Zodat jij en hij geen druk ervaren en er achter kunnen komen dat de trailer best oké is!

    Een paard is een vluchtdier, laat de stang maar even open
    Eenmaal in de trailer, kan je paard letterlijk geen kant meer op. Realiseer je altijd dat een paard het van nature eng vindt om in een trailer te staan. Staat hij er netjes in? Laat de stang dan eens open, zodat je paard voelt dat hij er weer uit kan. Vrijheid geeft vertrouwen!

    Ga weg en kom weer terug
    Vraag je paard eens in de trailer, rijd een rondje door het dorp en kom weer terug op de plek waar je vertrok. Je paard zal leren dat een trailer niet altijd betekent dat hij weg gaat van zijn veilige terrein.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #23
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Ik mis eigenlijk maar 1 dingetje, misschien dat je die nog toe wil voegen; leer je paard ook achteruit van de klep aflopen voordat hij er helemaal ingaat. Misschien vrij logisch maar je hoort te vaak dat dit vergeten wordt en het paard er niet achteruit af durft. Verder mooi overzicht!
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  9. #24
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Wauw Roos, dat heb je mooi verwerkt in 10 tips! En zo volledig!

    Ik heb ze aandachtig doorgelezen. En 1opmerking: bij het stukje laat de stang maar even open staat dat het paard naar buiten kan. Ik zou daaraan toevoegen dat dat ook MAG. Dat het goed is om een aantal keer heen en weer te gaan.


  10. #25

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Heel erg bedankt voor al jullie input!

    Met enorm veel dank aan Whodith Grafisch Ontwerp, www.whodith.nl, presenteer ik vol trots, de folder die uitkomt op Equiday met 10 trailerlaadtips.

    Voorkant:


    Achterkant:


    Binnenkant links:


    Binnenkant rechts:

    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  11. #26
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Stoerrrrrrrrrrrr!
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  12. #27
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Geweldig Roos!

    Super goede promotie en bovendien ga je een heleboel mensen blij maken hiermee

  13. #28
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
    Er zijn er al veel genoemd, eentje waar ik veel aan gehad heb van jou Roos, is 'making the right thing easy'. Rust in de trailer/op de klep, daarbuiten minder comfort door bv. beweging.
    Deze vind ik dus een beetje eng na een probleempje met Bowen.
    Bowen kan prima trailerladen, maar ik wilde graag nog wat verder oefenen daarmee om dat er mooi in te houden. Dus ik hem lekker laten lopen buiten de trailer en stuur hem van buitenaf de trailer(anderhalf paards) op. Idee een 10, uitvoering een 1 want meneer draaide zich dus om, beter gezegd, glibberde netaan om, bleef netaan niet hangen halverwege.

    Ik loop nu altijd gewoon voor hem uit de trailer op en de trailer is en blijft ok trainingen bestaan dan vooral uit wat eten geven op de trailer, maar zeer zeker niet meer voor me uit erop sturen terwijl ik hem daarvoor buiten aan het werk gezet heb.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  14. #29
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Je bedoelt hem van buitenaf erin laten lopen? Ik denk dat dat een ander iets is. Wat ik bedoel is de psychologie erachter
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  15. #30
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:gevraagd: trailerlaad tips

    Ziet er echt té gaaf uit, Roos! Ben erg benieuwd naar je demo (die ik vorig jaar heb moeten missen!)
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •