Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 42

Topic: galopperen zonder zadel!

Re: galopperen zonder zadel!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kenshin
    Ben blij voor je dat je deze stap voor jezelf hebt durven zetten. Iets forceren is voor paard, noch ruiter aan te raden. Als het komt, dan komt het. Je hebt het nu zelf mogen ervaren. Succes met de verdere evolutie!
    Wat je zegt! Het had niks met "durven" te maken, want ik ben absoluut geen durfal, maar meer het aanvoelen van dat HET MOMENT daar is. En terwijl ik toch nog een ietsiepietsie twijfelde, nam Enya de beslissing vóór mij.
    In het boekje van level 2, staat zo'n foto van een vrouw op een wit paard, aan de waterrand, in galop, terwijl ze met haar handen uitgestrekt zit, net alsof ze vliegt, zonder zadel en teugels, en die foto vind ik zooo magic! Daar spreekt zo'n vrijheid uit.
    En zo'n stukje vrijheid heb ik nu ook mogen ervaren, die éénheid met het paard, als het zadel er niet tussen ligt, geweldig....

Een foto komt er! Volgende keer gaat mijn man op de route staan hoor, mèt camera. (Zal ik hetzelfde aantrekken? )

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Kenshin
    Ben blij voor je dat je deze stap voor jezelf hebt durven zetten. Iets forceren is voor paard, noch ruiter aan te raden. Als het komt, dan komt het. Je hebt het nu zelf mogen ervaren. Succes met de verdere evolutie!
    Wat je zegt! Het had niks met "durven" te maken, want ik ben absoluut geen durfal, maar meer het aanvoelen van dat HET MOMENT daar is. En terwijl ik toch nog een ietsiepietsie twijfelde, nam Enya de beslissing vóór mij.
    In het boekje van level 2, staat zo'n foto van een vrouw op een wit paard, aan de waterrand, in galop, terwijl ze met haar handen uitgestrekt zit, net alsof ze vliegt, zonder zadel en teugels, en die foto vind ik zooo magic! Daar spreekt zo'n vrijheid uit.
    En zo'n stukje vrijheid heb ik nu ook mogen ervaren, die éénheid met het paard, als het zadel er niet tussen ligt, geweldig....

Een foto komt er! Volgende keer gaat mijn man op de route staan hoor, mèt camera. (Zal ik hetzelfde aantrekken? )
    Zo dat staat zwart op wit , heb me zelden zo op foto's verheugd whahahaha.
    www.crystal-carving.com

Hè hè, eindelijk was iemand bereid om een kiekje te schieten. Helaas heb ik niet zo'n geweldige camera dus het is een beetje wazig hoor. (kan natuurlijk ook komen van de verbluffende snelheid )

Zien jullie nou, hoe'n zalig ruggetje ze heeft?

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

he trea! wat een leuke foto! ik wou dat ik het ook kon maar ik kan helaas nog niet doorzitten op mijn hard paardje. ik zou er bijna jaloers van worden

nog veel galoppeerplezier!

wow! superplaatje, Trea!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Gaaf!!! Vooral die korte broek
    Nee, maar zonder gekheid, het ziet er heerlijk relaxed uit volgens mij heeft Enya ook een heel lekker galopje of niet?
    Jouw foto doet me een beetje denken aan al mijn galop-foto's, Fenna heeft dan ook altijd 1 voorbeen aan de grond en haar kont in de lucht . Het heeft mij weken (en fotografen) gekost om eindelijk zo'n ideaalfoto te krijgen met 4 voetjes van de vloer .
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

haha ik heb precies 1 keer bareback gegaloppeerd, helaas geen fototoestel bijdehand (was er eerst al afgepleurd omdat Suus ineens 2 meter opzij ging en mijn zit niet zo super is (lees: beroerd), maar daarna op het rechte eind van de bak toch nog een poging gedaan: heerlijk!

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Nou Mafhaf, dat moet dan nog een keertje over want ook daar wil ik een foto van!!! En dan het liefst met glooiende velden op de achtergrond
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Jaja en ik er maar afpleuren zeker! Ik zal er een doel voor 2006 van maken

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Whaha super dat je zo snel een foto hebt geregeld, je hebt hem toch niet gefotoshopt he het ziet er zo relaxed uit om jaloers op te worden.
    www.crystal-carving.com

Haha fotoshoppen?? Ik?? Nee hoor, dit is ècht! Ik doe het nu bijna iedere dag, het is zo heerlijk! Laatst zelfs een langere rit bareback gemaakt, en toen had ik zelfs even zoiets van: harder, harder!
    Maar Enya is er gewoon heel geschikt voor, gooit nauwelijks op (ik kom echt niet van de rug af, zelfs in draf schommelt het meer van links naar rechts dan omhoog/omlaag) en heeft een hele stabiele galop (ze remt niet af voor kuilen, schaduwen, plassen ed) Het tempo is altijd gelijkmatig en dat is erg relaxt zitten.
    Ik heb het op Amy ook geprobeerd, maar zij gooit heel hoog op en gaat heel idioot hard draven alvorens ze in galop gaat, en toen durfde ik niet meer. Je moet je geluk ook niet tè zeer op de proef stellen
    Trouwens Amy zal ook opzij springen voor van alles en nog wat en ineens op de rem gaan als ze (denkt) iets te zien....

Mijn grondwerk heeft er wel even onder te lijden hoor, moet ik ook maar weer eens gaan oppakken.

O enne die korte broek, da's handiger afkloppen naderhand, want ze is al aardig aan het ruien hoor. Mijn hele kont pikt als ik van het paard afstap...

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Maar Enya is er gewoon heel geschikt voor, gooit nauwelijks op (ik kom echt niet van de rug af, zelfs in draf schommelt het meer van links naar rechts dan omhoog/omlaag) en heeft een hele stabiele galop (ze remt niet af voor kuilen, schaduwen, plassen ed) Het tempo is altijd gelijkmatig en dat is erg relaxt zitten. Zorro
    Wouw, daar heb je wel geluk mee dan! Op Fenna moet je je als een slangmens bewegen wil je de galop en de overgang terug naar draf uit kunnen zitten. En vooral in galop word ze jolig en huppelt nogal heen en weer
    Gelukkig heb ik nu een bareback pad en kan ik gerust een buitenrit maken zonder zadel en in ons eentje

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Wouw, daar heb je wel geluk mee dan! Op Fenna moet je je als een slangmens bewegen wil je de galop en de overgang terug naar draf uit kunnen zitten. En vooral in galop word ze jolig en huppelt nogal heen en weer
    Gelukkig heb ik nu een bareback pad en kan ik gerust een buitenrit maken zonder zadel en in ons eentje
    Maakt dat zoveel uit dan, een barebackpad of niks? Dan is er nog hoop voor Amy en mij
    Ik zit nog steed op mijn padje te wachten (2 maanden levertijd, da's net zo lang als een bankstel )

Ja dat scheelt echt nogal veel hoor! Zonder barebackpad op een rond paard vind ik echt nogal glibebrig aanvoelen. Met bbp schuif je veel minder snel (suede-klittenband-effect).

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Op zich kan ik ook wel zonder bbp, maar dan stuiter ik in galop nog weleens omdat Fenna zo lomp galoppeerd. Door dat stuiteren ga ik glijden en tegelijkertijd spannen, en ja dan hopen dat je niet verder glijd..... Het fijne van Fenna is wel dat zodra ik ga klemmen (als ik mijn evenwicht kwijt ben) stopt ze, en als het al te laat is en ik toch gras hap dan stopt ze ook alsnog. Dat zijn de enige redenen waardoor ik zonder zadel buiten durfde te rijden en ik deed dan ook redelijk rustig aan
    Maar nu met bbp heb ik grip dus meer zekerheid dus span ik minder. En nu kan ik dus een normale buitenrit maken die ik voorheen met zadel deed. Al doe ik de echte 'raceritjes' wel met zadel, die gaan me te hard... als ze dan eens opzij springt en ik lig ernaast stopt ze ook vast niet meer
    Jee, ik schrijf weer veel te veel.... . Maar goed, het scheelt dus echt veel met of zonder bbp!!!!!

Bladwijzers

Forum Rechten