Hallo allemaal,
Na drie keer te zijn bevallen van een fikse baby + 2 keer een flinke bekkeninstabiliteit, is mijn lijf niet meer wat het was.
Ik heb een heel brede, ronde fries. Na een lange zoektocht heb ik daar een tijdje geleden een Trekker Pro Endurance Adjust voor aangeschaft. Een super zadel. Boomloos, goede drukverdeling, aanpasbaar en voor allerlei activiteiten handig (is een endurance-zadel, maar zit als een dressuurzadel).
Het probleem voor mij op dit moment, is dat dit zadel op mijn paard best breed is, en mijn benen bovendien in een dressuurhouding gericht worden. Normaal allemaal geen probleem en juist wel prettig (want: erg goede houding in dit zadel). Maar mijn benen en bekken kunnen er op dit moment niet tegen.
Ik overweeg daarom om (helaas...) afscheid te nemen van mijn Trekker, en voor nu een ander zadel te zoeken. Ik ben weer eens op internet gaa struinen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek:
- boomloos (want Jade is erg breed, rond en kort, en verandert de komende tijd bovendien -hoop ik- van paard-met-spek naar een wat gespierder paard)
- smalle zit
- ongedwongen beenhouding
Ik zit niet vast aan een bepaald model. Mag engels, endurance of western zijn. Allemaal prima (ik ben er toch nog niet helemaal uit hoe en wat ik in de toekomst wil. Voor nu wil ik gewoon comfortabel op Jade kunnen zitten en lekker buiten rijden, plus wat dressuurmatig kunnen oefenen).
Wat mij een mooi zadel lijkt is de Trekker True Talent, maar die is wat aan de prijzige kant. Een Barefoot lijkt me super, maar die schijnen toch erg breed te zijn van boven, en dat kan ik voor nu echt niet hebben. Misschien de Libra?
Welk zadel zou bij me passen?
(mocht je een leuk zadel in de aanbieding hebben, dan mag je me natuurlijk pb-en. Ik sta ook open voor ruilen tegen een gelijkwaardig zadel met mijn Trekker, of daar met bijbetaling van de één of de ander iets voor te regelen)
Bladwijzers