Hannes is altijd wat lastig met het omdoen van het halster. Ik heb dat tot nu toe steeds voor elkaar gekregen, door net even sneller te zijn dan hem. Maar dat lost het probleem natuurlijk niet op.
Hij komt naar me toe, gaat keurig naast me staan, en zo gauw ik het halster voor zijn neus hou, pakt hij het vast, en gaat hij er een trekspelletje mee doen. Het is wel heel grappig, maar niet praktisch. Nou had ik van de zomer zijn halster ingesmeerd met zonnebrandcreme, dat werkte heel goed. Maar dat is ook niet echt de oplossing die ik zoek.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Antwoord met Citaat
Lutin doet dat ook altijd. Ook op leadrope, jassen, stick, pionnen, bordjes in de bak, enz. Doet jouw paard dat ook? Bij Lutin heb ik het idee dat het gewoon prettig voor hem is, net als sommige mensen het prettig vinden om kauwgom te kauwen. Het is ontspannend. Er zijn meer paarden die dat doen. Ik heb eens in het dagboek van Cora en Floris hier heel kort een vraag over gesteld. Eigenlijk was het antwoord; gewoon laten gebeuren. Op den duur wordt het wel minder. 
Bladwijzers