Ja, mooooi! Heet Easy echt auðvelt?Oorspronkelijk Geplaatst door Vie
Ja, mooooi! Heet Easy echt auðvelt?Oorspronkelijk Geplaatst door Vie
Started!
Hihi nee, maar als je wilt mag jij hem aaaltijd zo noemenHelaas is hij niet gezegend met een mooie ijslandse naam
, maar gelukkig wel met een gouden hart
![]()
Hoe spreek je dat nou maar weer uit?![]()
A lot of people talk to horses, not many listen
wat een naam haha. klinkt easy leuker.
ik ga nicky van weekend scheren helemaal, behalve de benen en Het hoofd.
Even appeltje c en appeltje v in google translate, en dan heel goed luisterenOorspronkelijk Geplaatst door Zayna
. Niet te verstaan, maar toch iets informatiefs geleerd
![]()
appeltje c, appeltje v![]()
Hihihi Ctrl+c en Ctrl+v mag ook ( Apple verslaafd)
aaah knippen/plakken bedoel je![]()
Dit gaat volledig offtopic, maar ik vind het wel degelijk een mooie naam.
Weet je zo wat het vertaald is?
edit;
Deuh... Auðvelt is easy in het IJslands...Dat had ik zelf kunnen bedenken...
Je spreekt het uit als een soort van "eulllwest". Dat bedacht ik niet zelf, maar zocht ik op.![]()
Started!
Valt me van je tegen, ik dacht die Bea spreekt vast wel een aardig woordje Ijslands..
(sorry voor de offtopic-onzin Leo)
Oorspronkelijk Geplaatst door Zayna
Ik kom inderdaad wel een eindje, maar dit is zo'n prachtige combinatie van letters...![]()
Started!
Oh ik houd wel van off topic
Eullwest ga ik vanzelf op z'n knackebrods uitspreken. Is het dan Ijslands? Ik zal hem er is mee roepen kijken of hij het leuk vind![]()
Knackebrod komt eigenlijk uit Zweden.Oorspronkelijk Geplaatst door skabelpunk
Maar ach, misschien herkent Easy het scandinavische accent.
Started!
Hoi Leonie,
ik heb Easy's vacht niet in het echt gezien, maar als ik je verhaal zo lees, dan lees ik eigenlijk nog niet zoveel afwijkends. Oké verharen tot eind juli is wel lang, maar mijn vraag is dan: hoeveel haar zit er in juli nog op? Zijn het echt de laatste haren die nog moeten loslaten?
Mijn 2 IJslanders hebben ook een dermate dikke vacht, dat ze nu met deze tenmperaturen in de wei staan te zweten. Ze beginnen elk jaar rond de korste dag (21 december) al met het loslaten van hun allerlangste haren, en in maart komt het verharen dan echt goed op gang. Dit duurt wel een maand of 2, 3.
Echter, geen haar op mijn hoofddie er aan denkt om ze te scheren. Uiteraard hou ik wel rekening met de temperatuur en de dikte van hun vacht; op dit moment ga ik dus niet heel intensief met ze rijden en zeker niet met Menglöd omdat die het niet zo snel aangeeft als het haar teveel wordt. Als Atli het té warm krijgt of hij té moe wordt, dan houdt hij er vanzelf wel mee op. Wel handig.
Maar als je merkt dat je paard écht last heeft van zijn vacht, of je wilt tóch intensiever kunnen trainen, dan lijkt zo'n geschoren (onder)hals mij nog de beste oplossing.
Overigens kan een écht te dikke of lange vacht ook wijzen op een wat minder goede conditie. Is Easy verder goed gezond?
Ik ben zelf geen voorstander van in deze tijd scheren. Vooral omdat je het dus de hele zomer ziet is mijn ervaring.
Ik heb ooit eens een pony 'te laat' geschoren (eind december) en de hele zomer zag die er niet uit.
Hier staat trouwens mijn Haflingerruin ook te zweten.![]()
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Bladwijzers