Oorspronkelijk Geplaatst door
vief

Oorspronkelijk Geplaatst door
Jossie
Ben ik nu echt de enige die zich afvraagt waarom erg geen verplichte maatregelen worden ingezet bij deze ziekte?
Ik bedoel, was het een virusuitbraak bij andere dieren (denk aan MKZ, varkenspest, vogelgriep) was er allang een vervoersverbod (verplicht) geweest en allang hadden de stallen rondom de stallen die besmet zijn op slot geweest (verplicht). Nu gebeurde (en gebeurt) het niet, het wordt geadviseerd

. Zeker omdat het gemiddelde wedstrijdpaard heel wat meer van plek verwisselt als een van die andere diersoorten en dus de besmetting zich vrij eenvoudig over een heel groot gebied kan uitbreiden. Juist die wedstrijdpaarden zijn allemaal te achterhalen waar ze geweest zijn, na de eerste uitbraken direct genomen maatregelen had zoveel ellende kunnen voorkomen.
Ik snap het echt niet hoor...
Bij een vervoersverbod is een ruimingsplicht ook aan de order...dat betekend dat alle paarden ook de nog niet zieke paarden preventief geruimd worden...dus daar kiest men niet voor...door de emotionele waarde die we aan paarden hechten...mensen moeten zelf hun gezond verstand gebruiken en zelf niet naar vreemde paarden gaan en hun dieren op eigen terrein houden...
Bladwijzers