Pagina 9 van de 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 135 van de 136

Topic: Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

  1. #121
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Dat is een fijn bericht!
    Merk wel dat ik het zelf nog wel spannend vind, zou het nu echt weg zijn uit NL of denken we dat alleen en krijgen we nu snel opnieuw besmetting? Ik hoop het niet

  2. #122
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien
    Dat is een fijn bericht!
    Merk wel dat ik het zelf nog wel spannend vind, zou het nu echt weg zijn uit NL of denken we dat alleen en krijgen we nu snel opnieuw besmetting? Ik hoop het niet
    Rhino is nooit "weg", dat komt elk jaar gewoon voor en ook de neurologische variant is er jaarlijks. Ik denk dat de doofpot na dit hele gebeuren alleen maar groter is geworden. Ik denk dat een manegehouder zich ipv twee keer nou wel drie keer bedenkt voor hij zegt dat er Rhino is op z'n bedrijf. Gewoon paard in laten slapen, klaar leggen voor de Rendac en zeggen dat het een kolieker was. Maar dan kunnen de pensionklanten gewoon nog op wedstrijd, de lessen gewoon doorgaan en blijven de buren je vriendelijk groeten.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #123
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    EquiDay kan dus hoogstwaarschijnlijk doorgaan. Pfew, kan ik weer rustig slapen

  4. #124
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Hmm wel een tegenstrijdig bericht van de KNHS Er is geen gevaar meer, maar ze adviseren wel allerlei hygiëne maatregelen?! Waarom dan? En waar komt ineens die '2 tot 10 dagen' incubatie-tijd vandaan terwijl er in eerdere berichten steeds 'minimaal 2 weken' stond?

    De KNHS adviseert wel voor de wedstrijden van volgend weekend hygiëne maatregelen in acht te nemen. Zorg ervoor dat paarden geen rechtstreeks contact hebben met andere paarden. Dit wil zeggen dat paarden niet aan andere vreemde paarden snuffelen, niet drinken uit vreemde emmers, niet eten uit een vreemde voerbak en ook niet in een vreemde stal gestald worden. Concreet: laadt het paard af om te rijden, geen contact met andere paarden, ook de ruiter niet en na het rijden rechtstreeks terug naar de trailer.
    Volgens mij gaat dit nooit werken, kan me niet voorstellen dat iedereen zich hier netjes aan gaat houden Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat

  5. #125
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Wen, incubatietijd is 2-10 dagen, 2 weken is gewoon een veilige grens die ze aanhouden denk ik.
    Wat betreft die veiligheid. Ik denk dat je nooit kan zeggen dat het 100% over is, omdat het altijd op kan spelen bij een stal.
    Maar ik ben wel blij dat ze de adviezen versoepeld hebben.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  6. #126

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Hier helaas nog geen mail van de ponyclub.
    die is nog steeds dicht.

  7. #127
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Wen, incubatietijd is 2-10 dagen, 2 weken is gewoon een veilige grens die ze aanhouden denk ik.
    Oh oke, dat wist ik niet! Gelukkig dan maar

  8. #128

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Woehh kreeg net mail van de binnenbak donderdag is hij weer open

  9. #129
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien
    Dat is een fijn bericht!
    Merk wel dat ik het zelf nog wel spannend vind, zou het nu echt weg zijn uit NL of denken we dat alleen en krijgen we nu snel opnieuw besmetting? Ik hoop het niet
    Rhino is nooit "weg", dat komt elk jaar gewoon voor en ook de neurologische variant is er jaarlijks. Ik denk dat de doofpot na dit hele gebeuren alleen maar groter is geworden. Ik denk dat een manegehouder zich ipv twee keer nou wel drie keer bedenkt voor hij zegt dat er Rhino is op z'n bedrijf. Gewoon paard in laten slapen, klaar leggen voor de Rendac en zeggen dat het een kolieker was. Maar dan kunnen de pensionklanten gewoon nog op wedstrijd, de lessen gewoon doorgaan en blijven de buren je vriendelijk groeten.
    Daar begrijp ik dus echt helemaal niets van, wat is dat toch, is een wedstrijd belangerijker dan het welzijn van de paarden?
    Is een tijdje niet lessen een regelrechte ramp en hoe kan het slecht voor je naam zijn als je netjes maatregelen neemt voor een ziekte waar je bar weinig aan kan doen?

    Ben erg blij dat wij in het asielwezen heel erg anders hiermee om gingen, anders zat elk asiel in nederland van voor tot achteren vol met besmettelijke ziektes.
    Gewoon bij de eerste de beste verdenking handelen, dat maakt dat dingen niet uit de klauw lopen en dat zou goed moeten zijn voor je naam ipv slecht.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  10. #130

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Wat fijn dat er geen nieuwe uitbraken zijn, hopelijk blijft het zo

  11. #131
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Een manege die geen lessen geeft, geen vrijrijders op bezoek krijgt en geen clinics kan geven = geen inkomsten. Zo simpel is het. Maatregelen als een ontsmettingsbak enz kosten ook gewoon geld, bij grote bedrijven nog best veel geld. In de huidige tijden kan ik me heel goed voorstellen dat dit heel moeilijk is voor manegehouders. Tel daar een x aantal zieke paarden bij, of reken de tijd die ze kwijt zijn met temperaturen en extra controles......

    Zelf ben ik voor meldplicht, maar dat is heel moeilijk voor de betrokken bedrijven. Op internet kun je over de betrokkken bedrijven bijna stuk voor stuk vreselijke reacties lezen. Dat stimuleerd niet echt tot meer meldingen natuurlijk. Ik las dat de verzekering ook niet uitkeerd omdat het een epidemie is (?), zodat de bedrijven ook nog eens financiëel hard geraakt worden .

    Onze buren (stoeterij) hebben nu 20 drachtige merrie's staan. Ze weren wel bezoek uit de stallen, maar zijn verder wel actief (als in; advies geven en mensen op de koffie). Wel hebben ze inseminaties voorlopig even uitgesteld. Vorige week zijn ze hier geweest en hebben ze mijn paarden geaaid. Ze maken zich er niet heel erg druk om, zolang je maar met schone kleren overal heengaat, en weer omkleed voor je naar je eigen paarden gaat. Ze hebben geen ontsmettingsbak volgens mij, maar wel alle paarden nu aan huis (ipv in de weides langs wandelpaden en ruiterroutes). Wat mij betreft laten ze alle maatregelen liever wat langer duren, dan dat het hele spul weer opnieuw begint omdat we te snel waren.

  12. #132

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Misschien een stomme vraag, maar waarom lees ik niks over vaccinatie(plicht)?

    Die vaccinatie moet dan misschien wel 4x per jaar, maar wat zijn dan de extra kosten als je het hebt over een paard en wedstrijden rijden?

  13. #133
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Omdat de entstof niet alles beschermt denk ik, en omdat de enting niet helemaal 100 % betrouwbaar is. Er zijn verschillende ernstige bijwerkingen gemeld bij enting, en het is een kostbare zaak 9zeker als het dus niet super betrouwbaar is én er een risico van bijwerkingen aan hangt).

  14. #134
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Bovendien is die enting tegen de abortusvariant, en nauwelijks of niet werkzaam tegen de neurologische variant...

  15. #135
    Actief Forumlid Daan_Ordeal's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    376

    Re:Uitbraak Rhino in omgeving Nijmegen (Berg en Dal)

    Ik sprak gisteren iemand die er zeker van is dat er rhino is in Boskoop. De KNHS bevestigd dit niet omdat het dier (nog?) niet de neurologische symptomen heeft. Volgens haar alleen maar uit financieel oogpunt om de kampioenschappen door te laten gaan...

    Ik had al meer geruchten gehoord en dit is toch wel een redelijk betrouwbare bron. Ik vind het echt belachelijk! Balen van de kampioenschappen maar so be it. Ik zou zeggen neem geen risico en wacht nog even 2 weken extra...

Pagina 9 van de 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •