Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 85

Topic: Paard wil geen hooi eten...

  1. #46
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie
    Maar mijn peter is er dus wel heel erg mee bezig hoor.
    Hij gaat overdag werken maar hij houdt haar nu voor de rest s avonds en
    in het weekend heel erg in de gaten. Ik vertrouw hem daar volledig in!
    Hij heeft al heel lang paarden
    Dat is fijn, dan wordt er goed op haar gelet. Dat vroeg ik me ineens even af! Lastig voor je, zo op afstand hoor. Maar je studie is belangrijk!

  2. #47
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie
    Maar mijn peter is er dus wel heel erg mee bezig hoor.
    Hij gaat overdag werken maar hij houdt haar nu voor de rest s avonds en
    in het weekend heel erg in de gaten. Ik vertrouw hem daar volledig in!
    Hij heeft al heel lang paarden
    Dat is fijn, dan wordt er goed op haar gelet. Dat vroeg ik me ineens even af! Lastig voor je, zo op afstand hoor. Maar je studie is belangrijk!
    haha ik weet het maar ik ga toch heel blij zijn als het voorbij is
    Volgend jaar zou ik graag naar Frankrijk gaan met Sofie, bij een Parelli instructrice,
    dus dan kan ik echt alle dagen met haar bezig zijn!!!
    Hopelijk wordt ik toegelaten!
    Take the time it takes, so it takes less time.

  3. #48
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Zelf heb ik Cos in Belgisch Limburg staan en vorig jaar heb ik Bob van der Heijden zijn tanden laten doen. Romeo ken ik van horen zeggen en schijnt een fijne tandarts te zijn qua omgang met de paarden maar omdat hij geen dierenarts is mag hij niet verdoven. Dan is het voor mij zelf geen optie omdat ik er niet van overtuigd ben dat een tandarts zonder verdoving overal bij komt...

    http://www.paardendierenarts.eu/nl/site/gebitverzorging Bob is sowieso dierenarts waardoor hij ook mag verdoven. Daarnaast werkt hij ook elektrisch. Afgelopen jaar heb ik me erg verdiept in het "tandarts" gebeuren en voor mij staat in ieder geval 1 ding vast. Een tandarts die niet elektrisch kan werken en onder een roesje, kan ook nooit alles achterin de mond behandelen. Simpelweg omdat bij de achterste kiezen geen schaafbeweging gemaakt kan worden met een handschaaf omdat daar geen ruimte voor is. Dit wist ik niet maar klinkt in feite heel logisch. Daarnaast is er maar een zeer klein aantal paarden dat zonder verdoving geduldig genoeg blijft om alles goed te behandelen. Ik hoop dat je er achter komt waardoor ze zo slecht eet en dat het goed komt!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  4. #49
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ja de opleiding staat er wel op, maar ik wilde graag weten of hij met of zonder verdoving werkt...
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Angela_28
    Romeo ken ik van horen zeggen en schijnt een fijne tandarts te zijn qua omgang met de paarden maar omdat hij geen dierenarts is mag hij niet verdoven. Dan is het voor mij zelf geen optie omdat ik er niet van overtuigd ben dat een tandarts zonder verdoving overal bij komt...
    Ik weet ondertussen dat hij het inderdaad zonder verdoving heeft gedaan.
    Maar waarom denk je dat dit per se nodig is?
    Ik kan me voorstellen dat het bij een moeilijk paard minder grondig gebeurt zonder verdoving,
    maar Sofie is hier echt héééél braaf bij!!
    vorige keer hebben we het zelfs min of meer in liberty gedaan
    Dus ik zie niet goed wat het probleem is eigenlijk ...
    Take the time it takes, so it takes less time.

  5. #50
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Angela, bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken of ik wat meer kan vinden over Bob!

    Ik moet er wel bij zeggen dat Sofie later wel met verdoving onderzocht is.
    Dat was toen door twee dierenartsen samen, waarvan één ook chirurg is en rüntgenfoto's kwam nemen.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  6. #51

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Angela_28
    Romeo ken ik van horen zeggen en schijnt een fijne tandarts te zijn qua omgang met de paarden maar omdat hij geen dierenarts is mag hij niet verdoven. Dan is het voor mij zelf geen optie omdat ik er niet van overtuigd ben dat een tandarts zonder verdoving overal bij komt.
    Mijn tandarts is ook geen dierenarts, maar als er verdoofd moet worden voor een behandeling komt de DA dat gewoon even doen. Geen probleem. Ik vind het belangrijker dat mijn tandarts een goede paardentandarts-opleiding heeft gehad, dan dat hij of zij zelf mag verdoven.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  7. #52
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    @ Liesbeth, heb je gelijk in. Maar opleiding van Romeo en Bob is, naar mijn informatie, dezelfde. Het is mijn persoonlijke keuze dat ik alleen een tandarts wil die ook elektrisch kan werken (en dat moet vrijwel altijd onder verdoving) omdat ik toch heel vaak hoor dat tandartsen die handmatig werken, niet overal bij komen. Bob heeft mij dat laten zien achter in de mond en bij Cos kwam hij daar in ieder geval niet bij met een handvijl.

    Verdoving heeft inderdaad niet alleen met rustige/toegankelijke paarden te maken maar ook met het fysiek erbij komen met een handvijl. Dat is achterin praktisch onmogelijk dus dan kom je vaak uit bij elekrtisch. En dan komt automatisch de verdoving om de hoek.

    En uiteraard, zoveel mensen, zoveel ervaringen en zoveel meningen. Daarom ben ik er zelf ook vrij diep in gedoken toen ik voor Cos naar een tandarts op zoek ging!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  8. #53
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marie
    Ik weet ondertussen dat hij het inderdaad zonder verdoving heeft gedaan.
    Maar waarom denk je dat dit per se nodig is?
    Omdat ik zelf bij mijn paarden gezien/ervaren heb dat een tandarts die wel verdooft, echt veel verder achterin de mond kan komen. En mijn paarden zijn echt ook heel braaf en gemakkelijk bij de tandarts, dus daar lag het niet aan.

  9. #54

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Angela_28
    @ Liesbeth, heb je gelijk in. Maar opleiding van Romeo en Bob is, naar mijn informatie, dezelfde. Het is mijn persoonlijke keuze dat ik alleen een tandarts wil die ook elektrisch kan werken (en dat moet vrijwel altijd onder verdoving)
    Ja, daar ben ik het ook mee eens, mijn tandarts kan ook elektrisch werken en daar ben ik erg voor. Maar voor de verdoving komt dan dus de dierenarts even langs, wilde ik maar zeggen. De tandarts hoeft daarvoor zelf geen dierenarts te zijn.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  10. #55
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Nee dat klopt, heb je helemaal gelijk in. Mijn reactie was wat kort door de bocht denk ik. (Reageer vaak te snel/iets onduidelijk als ik op het werk ben), Daar heb ik dan een stukje luxe in gezocht voor mezelf, 2 in 1 . Bob is ook geen gediplomeerde tandarts. Hij heeft bepaalde certificaten en modulen. Er zijn maar bitter weinig tandartsen die hele volledige opleiding hebben gedaan. En het is ook veel belangrijker dat degene die in de mond van je paard aan de slag gaat weet wat hij doet dan dat hij kan verdoven, haha.

    Ik hoor trouwens heel veel dat er toch tandartsen zijn die geen dierenarts zijn maar wel zelf verdoven...
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  11. #56
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Zo, ik wou het goede nieuws hier nog even delen!
    Sofie eet weer veel beter Ze eet nu toch weer een plak hooi per nacht,
    en ook de bietenpulp met krachtvoer eet ze weer volledig.
    Alles lijkt weer op gang gekomen te zijn, ook doordat ze nu weer meer gras kan eten, op de andere wei.
    Maar eerlijk gezegd; als je me nu vraagt waarom het beter is; geen idee!

    Misschien heeft de tandarts toch iets uitgemaakt en komt het effect nogal traag...
    Misschien is haar spijsvertering gewoon weer beter op gang gekomen door meer gras te kunnen eten.
    Misschien misschien misschien...

    Maar ik ben gewoon ongelooflijk blij dat ze stilaan weer wat ronder wordt en dat ze duidelijk weer meer energie heeft
    Take the time it takes, so it takes less time.

  12. #57
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Wat fijn dat ze weer beter eet!

    Maar was dat niet elk jaar zo, dat ze in het voorjaar beter begon te eten?

  13. #58
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Ja in feite wel.. Ze kiest gewoon meer voor gras.
    Maar nu begint ze ook wel weer hooi te eten en dat is fijn.
    Want zo veel gras is er nu ook weer niet he...

    Met 'elk' jaar bedoelde ik: ook vorige winter (we hebben haar nog maar sinds dien) maar toen is ze zwaar ziek geweest dus het is moeilijk te vergelijken...
    Take the time it takes, so it takes less time.

  14. #59
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Oh ja.
    Fijn dat ze nu ook duidelijk meer hooi eet, en ook weer wat ronder wordt! Wel jammer dat het nog altijd onduidelijk is waardoor dat komt. Jullie hebben niet een ander soort hooi nu?

  15. #60
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re:Paard wil geen hooi eten...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Oh ja.
    Fijn dat ze nu ook duidelijk meer hooi eet, en ook weer wat ronder wordt! Wel jammer dat het nog altijd onduidelijk is waardoor dat komt. Jullie hebben niet een ander soort hooi nu?
    Ja vind ik ook... k ben toch een beetje bang dat het volgend jaar weer hetzelfde gaat zijn
    Het hooi is wel beter nu maar we hadden het al een tijd en eerst at ze het ook niet...
    Take the time it takes, so it takes less time.

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •