Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: NH stal in limburg

NH stal in limburg

ik denk niet dat dit goed staat maar wist niet waar ik het bij moest zetten

Ik had een vraagje, ik ben er zalf al heel lang naar opzoek maar kan niks vinden.
    Ik vroeg me af of iemand een stal/manege, in ieder geval een plek kent waar ik me
    pony kan stallen en waar ze zich bezig houden met het vrijheidsdressuur en natural horsemanship enz.?

Re:NH stal in limburg

Spirit Horses, bij Maastricht in de buurt.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

ow even vergeten te vermelden het moet bij roermond in de buurt liggen

Forumlid BartDriessen92's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    33

Heey ik woon in Swalmen (vlak bij Roermond dus). Heb ook in Roermond op school (Lyceum Schondeln) gezeten.

Ik weet hier geen NH stallen in de buurt..

Ik doe zelf NH maar heb mijn paard bij een reguliere stal staan waar ze zich vooral met springen bezighouden.

BartDriessen92@

Ja ik heb er momenteel alleen een in Horn gevonden maar die hebben geen
    plaats om paarden te stallen maar geven alleen les.
    Mijn pony staat momenteel aan huis en denk dat ik maar wat lesjes ga
    volgen

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    33

Hmm ok :O

Ah dat is ideaal, paard aan huis

Ja NH lessen worden sowieso maar door heel weinig mensen gegeven op dit moment omdat 't nog vrij nieuw is.

Ik ga ook in de zomervakantie (Parelli) lessen nemen, maar 't fijne is dat je met zelfstudie daarmee ook al een heel eind komt Met vrijheidsdressuur is 't wat lastiger denk ik, alhoewel Eva Roemaat ook wel goede uitleg geeft op haar site over hoe je bepaalde dingen aan kunt leren.
    http://www.everyoneweb.com/NALANTA/

Maar die ken je misschien al.

Ja is inderdaad echt heerlijk om haar aan huis te hebben!

Ja en de meeste lessen zijn wel een eindje weg, op MP staan
    er een paar maar minimum is dan rond de 40 km, dat gaat opzich nog.

Waar ga je parelli lessen nemen? Ik ga binnenkort ook echt beginnen met de games.

Ja Eva Roemaat ken ik inderdaad al die site heeft ook wel goed geholpen, kreeg mijn fjord
    de jambette echt niet aangeleerd en even naar haar filmpje gekeken die methode geprobeerd
    en mijn pony had het binnen een half uurtje al door.
    Alleen nu loop ik vast met de spaanse pas en de spagaat dus moet wel echt eens een lesje
    nemen, weet denk ik ook al bij wie, bij Danielle Meyboom, weet niet of je haar kent.

Doe jij ook aan vd?

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    33

Jep heb ik ook wel vaker filmpjes van gezien.

Nee niet echt. Ik wil 't misschien later wel als aanvulling op Parelli gaan doen maar ik wil me op dit moment vooral op grondwerk & freestyle concentreren.

Parelli lessen kun je ook aan huis nemen. Wil graag een keer les van Anna de Winter en dat gaat misschien binnenkort ook gebeuren
    Lijkt me een heel gedoe om helemaal met trailer te moeten gaan klooien. Bovendien heb ik er zelf geen dus dat wordt dan ook alweer een kostenplaatje als ik die zou moeten huren.
    Overigens zijn thuislessen ook niet goedkoop

Oja, freestyle daar wil ik ook graag mee beginnen, nouja ben er al wel mee begonnen
    maar heb het een tijdje laten vallen en begin nu weer opnieuw.
    Ben nu vooral bezig met rijden op de zit en op geen tot bijna geen druk op de teugel
    en dan door op bitloos. Ze is op het moment nogal een eigenwijs lopertje.
    En met nechrope wil ze er nog wel eens vandoor, en dan vooral in gallop.

Ja ik wil het denk ik ook aan huis, wij hebben hier ook geen trailer dus dat word anders erg
    lastig. Anna de winter, heb ik nog niet van gehoord, waar zit zij ergens?
    Nee het is allemaal niet goedkoop zeker niet als ze van ver moeten komen.

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    33

Ja dat is wel een goede manier om het te oefenen. Steeds meer op zit/benen en dan heb je op gegeven moment ook geen teugels meer nodig.
    Heb je al eens 1-rein-riding geprobeerd? Daarmee leren ze ook om er niet vandoor te gaan.

Anna de Winter is een 2* instructrice die eigenlijk ergens in het noorden zit maar ze reist wel af naar het zuiden. Hier zitten geen parelli instructeurs in de buurt helaas
    http://www.parelli.nl/instructor.php?name=anna_dewinter

Ze zit ook hier op 't forum onder de naam anroomy.

Bedoel je de one rein stop? Anders weet ik even niet wat je bedoeld.

Ow oke. Nee wel wat natural instructeurs maar heb inderdaad nog geen parelli tegen
    gekomen.

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    33

One rein stop is onderdeel van one rein riding.

Met one rein kun je ook gewoon rijden, touw dus over zijn hoofd naar andere kant gooien. En verschil leren tussen direct en indirect rein Maar one rein stop is inderdaad het handige onderdeel als hij er met je vandoor gaat. Die van mij ging er niet met me vandoor maar ze stopte wel heel langzaam altijd. Door one rein stop is ze wel een stuk sneller af gaan remmen.

Oke ja ik gebruik de one rein stop eigenlijk nooit, ik heb hem ooit een tijdje geoefend maar heb er verder
    niks mee gedaan.

One rein riding heb ik zo nog nooit van gehoord, zal zo eens googlen.

Trouwens even iets heel anders.
    Jou paard staat toch in Swalmen.
    Weet jij mooie plekken om te rijden in de buurt?

Aangemeld
    Apr 2012
    Leeftijd
    33

Ik rijd zelf bijna altijd langs de Swalm af, mooi stukje vrij afwisselende natuur en m'n paard staat er echt 1 minuut vanaf Alleen de weg oversteken en dan ben ik al op van die zandpaadjes richting de Swalm.

Voor de rest kun je bij cafe de Bos in Swalmen (bij 't zwembad) echt dagen de natuur in richting Duitsland. Hele fijne ruiterpaden ook daar. Zijn ook vaak van die dagtochten richting Duitsland enzo, is echt heel gaaf rijden daar.

Voor de rest heb je nog 't meinweggebied bij Herkenbosch maar da's voor mij net iets te ver om te paard heen te gaan...dus als we daarheen gaan moet 't met de trailer.
    Maar ook echt heel mooi rijden daar!

Bladwijzers

Forum Rechten