Uit interesse. Als jij het leren respect te hebben voor de hand pas later doet, hoeveel waarde hebben volgens jou overgangen e.d. dan wanneer deze met gewicht in de handen worden gereden?Oorspronkelijk Geplaatst door orsini
Het gaat dan dus niet om het voor het oog verzamelen door de voorkant op te tillen, maar even puur om respect hebben voor de hand.

en ben vooral bezig geweest met veel buigingen, voltes, schouderbuiten, vierkantjes en wat vooral hem helpt om meer voorwaarts te worden is over de korte zijde oversteken en aan het eind links of rechts gaan. Toen we wat meer vaart hadden veel overgangen gereden van stap naar draf naar stap en halt enzo. Daar werd hij ook zeer licht en oplettend van!!! Ik vond het jammer dat ik het niet gefilmt had want was reuze benieuwt of het er ook zo goed uitzag als het voelde. Enkele keren wilde hij weer zo laag gaan als in het filmpje en probeerde ik dit op te lossen door nog meer voorwaarts te vragen en met 1 hand een ophouding te maken. Dit was nog best moeilijk te timen en hij trekt dan ineens behoorlijk hard omdat ie dus naar de grond wil. Mar voor de rest ging het dus heel goed naar mijn idee. Volgende keer hoop ik weer een stukje te kunnen filmen!

Bladwijzers