Hoi,
Mijn paard moet iedere keer verdoofd worden door de dierenarts als de gebitsverzorger komt. En dan zelf met methadon erbij, want door een simpele verdoving komt hij gewoon heen.
Nu moet dat toch anders kunnen ?! Hoe zou ik hem minder angstig kunnen maken ????
groetjes,
Maris

Antwoord met Citaat
. Ik heb ook geoefend tot en met, maar zodra een "vreemde" een vijl in haar mond stak, denderde ze overal doorheen, ook door de verdoving... Het gaat de laatste jaren beter omdat ik haar naar de kliniek breng, daar kan ze in een kleine rustige ruimte, en dan gaat het heel redelijk, maar niet door mijn geoefen, ze is er denk ik inmiddels aan gewend, ze ziet dat ze gewoon blijft leven na zo'n behandeling. Als een paard echt bang is, is mijn ervaring, dan valt er van tevoren niet zo heel veel aan te doen (of ik had zelf een cursus gebitsverzorging moeten gaan doen
mijn merrie is ook compleet in de stress bij de tandarts en ik weet ook wel waarom
Het is dhr Fränzel dit jaar voor het eerst gelukt om haar te helpen en zonder verdoving. Hij communiceert op bijzondere wijze met je paard, waardoor ze het lijken te begrijpen. Hij zet je paard niet vast en loopt gewoon al vijlend mee zodra je paard ook wil lopen, op deze wijze zal je paard nooit het gevoel hebben geen kant op te kunnen. Succes!

Bladwijzers