Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 42 van de 42

Topic: Diego pakt alles wat in zijn buurt komt...(L1)

Re: Diego pakt alles wat in zijn buurt komt...(L1)

de hond vind hem geweldig!!!! hihi hij heeft nog nooit zon mooie gehad!

de hond vindt hem geweldig!!!! hihi hij heeft nog nooit zon mooie gehad!

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Voor een foto van de flos zie het topic "les van Eline" onder verslagen van clinics, playdays etc. De flos die ik nu heb is van het merk Pitti en er stond een yorkshire terrier op de verpakking: is precies het goede formaat. Pardoes pakt de lange zachte uiteinden graag vast en daar gaat hij woest mee zwaaien.

Wel grappig dat mijn zomaar aanwaaiende idee nu al in de praktijk gebracht wordt Ik moet er zelf nog eentje gaan kopen

May the horse be with you!

ik heb er ook eentje, kwam een supergoedkope tegen op de markt, maar ik ben bang dat ie hem doorslikt, dus ik houdt hem wel vast, kom alleen nu 2 handen tekort (ik kwam er al 1 tekort, ben nogal onhandig met learope en stick namelijk)

Aangemeld
    May 2005

Knap paard die zo'n flos doorslikt hoor! Pardoes houdt trouwens het liefst het rafelige uiteinde vast en gaat daar mee zwiepen. Ik had verwacht, dat hij het als een soort bit in zijn mond zou nemen maar dat doet hij dus niet.

Overigens... ik durf er nog geen conclusies aan te verbinden maar ik ging hem vandaag uit zijn stal halen en op de wei zetten en hij heeft geen enkele hap gedaan. En dat is best wel speciaal want juist het halster omdoen is iets waarbij hij zich erg uitgedaagd voelt. Bij het uit de wei halen hapte hij een keer in het halster toen ik stond te klunzen met het omdoen (ben dus ook nog niet zo handig met al het materiaal). Ik ben er nog lang niet maar ik vond dit al een hele stap in de goede richting!

nee joh dat komt door je savvy meid!!!

Aangemeld
    May 2005

Ik dacht, laat ik dit topic weer eens heropenen voor alle mensen met bijtende paarden. (Zie mijn eerdere verhalen over hoe erg Pardoes was.) Pardoes bijt niet meer. In het begin durfde ik dat niet zo stellig te zeggen want hij was zo'n hardnekkige bijter. Maar inmiddels ben ik er van overtuigd, dat hij echt niet meer bijt. Dus het heropenen van dit topic is om alle mensen die nog midden in het bijten zitten een hart onder de riem te steken, want ik kon er zelf afentoe behoorlijk wanhopig van worden. Maar het houdt dus echt op. De oplossing? Heel simpel samengevat denk ik een combinatie van Parelli, een natuurlijke stalling en het doorbrengen van heel wat uren met je paard.

Nog een kleine toevoeging nu dit topic toch weer in de belangstelling staat.

Lodash beet in het begin heel veel in vrijwel alles. Op een gegeven moment soort noodgedwongen (slecht, i know) de emotieloze knal geintroduceerd. Werkte super. Nu bijt hij nog steeds graag in spullen (vind ik geen enkele probleem) maar....

Voorjaar, net voordat hij naar Wim ging ging hij ineens heel erg bijten. Weekje later kwam tijdens een controle aan het licht dat hij een behoorlijk maagprobleem had. Hmm.

Later ging de bijtintensiteit ook ineens weer omhoog. Mijn interpretatie toen was: honger! Meer hooi: bijten over.

Onlangs ineens ook weer behoorlijk bijterig. Controle vanwege kreupelheid: maagprobleem... Hmm interesting.

Daarnaast is hij met nieuwe oefeningen vaak bijterig. Soort frustratie/onzekerheid. Geeft verder niet, Ik probeer hem te laten zien dat hij het gewoon KAN! En als hij dat eenmaal weet is het over.

maar goed, moraal van dit verhaal: tis niet alles puur 'gedrag' wat er blinkt, er kan ook een onderliggend probleem zijn wat zich mogelijk via datzelfde gedrag uit... nou daar kan je natuurlijk helemaal niks mee

Succes iedereen met de bijtende paarden!

May the horse be with you!

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne2
    Join the club! Ik heb ook zo'n "mouthy" paard. Interessant wat Linda Parelli daar op de level 1 dvd over zegt (die pinto).
    Is dit bij het oude of het nieuwe level 1 pakket? en welke dvd (1,2,3,etc ) dan zal ik dat eens gaan luisteren en kijken.
    It thakes wings to make miracles happen....

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

het nieuwe pakket! Welke dvd.. tjee ik zou het niet meer weten
    Wat bij ons ook veel heeft geholpen tegen bijten is achteruit zetten (backing cures biting, als ik me niet vergis)

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Op dvd 4 hoofdstuk 5 van L2 zie je Linda het halster omdoen en haar paard gaat het in zijn mond nemen als ze het rond zijn neus wil doen. Ze gaat dan gewoon door alsof er niks aan de hand is en ipv dicht te knopen houdt ze het halster strak vast tot hij ontspant, laat dan los en probeert het opnieuw.
    Met mijn paardje doe ik ook aan clickeren en heb ze eerst het "vast nemen" geleerd en daarop aansluitend ook het "loslaten". Erg handig wanneer je net als ik vaak je carrotstick laat vallen
    Maak van je probleemeen uitdaging. Een leuk spelletje is om ze dan te leiden met enkel je carrotstick of een touw in haar mond.
    suc6
    keep it fun!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten