Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 42

Topic: Diego pakt alles wat in zijn buurt komt...(L1)

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Diego pakt alles wat in zijn buurt komt...(L1)

Dat is fijn om te horen Brenda. Geeft mij in elk geval goede hoop. Want het happen wordt bij Pardoes namelijk al wel minder. Even doorbijten dus want het is natuurlijk wel waanzinnig irritant. Het zorgt echt voor een ruis in de communicatie en houdt je soms af van waar je mee bezig bent.

Ik vind het idee van mafhaf van die flos ook erg leuk!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Er zijn dus verschillende mensen die hun paards bijtbehoefte (h)erkennen en zien als een manier om ze comfort te geven in de hoop dat het over gaat. Kleine kinderen hebben dat natuurlijk ook met hun gesabbel. Komt ook altijd goed. Misschien dus een grote fopspeen voor ze maken? Eveline? Jij bent handig...! Lijkt me een gaaf gezicht!
    Vash krijgt van mij ook altijd een borsteltje om in te bijten. Zo'n plastic "spijkerbed" geval.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hé, ik bedenk me net dat Fenna dit ook heel erg deed 1,5 jaar terug, toen was ik net begonnen met rijden en was ze heel onzeker en druk. Ze moest zoveel nieuwe dingen verwerken en snapte het soms niet helemaal....
    Mijn leren teugels zijn helemaal opgevreten en ik heb toen maar zelf goedkope touwteugels gemaakt die ietsje steviger waren. Ik heb er verder weinig aandacht aan geschonken omdat ik wist dat ze druk was in haar hoofd met alles verwerken.
    Het is nu al ruim een half jaar over en ze is veel rustiger.... Er is dus zeker wel hoop!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Oke hoop dus, gelukkig......ben al druk aan het blocken en hij hapt in ieder geval al lang niet meer zo erg naar mij, nu mn spullen nog........

Aangemeld
    May 2005

Haha mafhaf, ik heb een flos gekocht! Een hele mooie in allemaal vrolijke kleurtjes. In de dierenwinkel vroeg ik of de knopen er ook af konden. Zei die man: Nee, dat is juist de lol, die bijten ze er wel af. Toen ik zei dat het voor een paard was, keek hij me wat verward aan...

Helaas heb ik de flos nog niet kunnen gebruiken. De halve manege hing buiten rond en ik moet ze natuurlijk niet te veel shockeren Een verandering per week is genoeg...

Tijdens het hoeven oppakken -altijd stressvol voor Pardoes- had hij het eigenlijk wel nodig maar heeft in plaats daarvan de leadrope in zijn mond genomen en daar op gekauwd. Het lijkt inderdaad iets psychisch te zijn: zo lang hij op iets kan kauwen kan hij zijn frustratie kwijt.

O ja mafhaf, de flos lijkt ook erg geschikt voor de emotieloze KNAL

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Juist niet, vind ik! Die flos is bedoeld voor zijn comfort tijdens voor hem emotioneel moeilijke momenten zeg maar. Een emotieloze knal geef je niet met iets dat je dan nog moet pakken maar dat doe je met je lijf. De flos is te zacht en daardoor niet direct ter plaatse zeg maar. En bovendien om een emotieloze knal te geven met iets waar hij net comfort bij heeft gevonden is niet fair....denk ik. Laat hem er ná de emotieloze knal maar lekker op kauwen.
    Wel geinig idee zo'n flos, helemaal eentje met allemaal kleurtjes!

Aangemeld
    May 2005

Het was ook maar een geintje naar mafhaf Ik ga hem echt geen mep geven met die flos maar bedacht dat hij er wel geschikt voor zou zijn: dat ding is namelijk knoerthard!!! Ik zal binnenkort eens een foto maken van Pardoes met zijn stoere flos.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

allrighty....daar kwam ik dus even te snel serieus om de hoek...sorry! Ze zijn idd knoerthard bij de knopen. Ik zag je er al mee zwaaien en dacht: ingrijpen , NU, voor ze haar paard er een emotieloze knal mee gaat geven en de vertrouwensband schaadt.... .

Aangemeld
    May 2005

Haha, ik waardeer je bezorgdheid. Pardoes vindt de flos trouwens razend interessant. Maar die knopen in het touw zijn wel onhandig want ze zitten net iets te dicht bij elkaar, zodat hij het ding net niet goed in zijn mond kan nemen. Dat wordt dus flink kauwen

Mischien volgende keer toch maat Deense Dog kopen?

May the horse be with you!

Aangemeld
    May 2005

Ze hadden alleen maar de keuze tussen papegaai en hond

Is misschien voor Diego ook wel een idee, die flos, kan je die gewoon in de dierenwinkel kopen?

Ja, of op de markt bij de dierenkraam.....

Aangemeld
    May 2005

Ik zou de papegaaienflos kopen (ervaringsdeskundige). Want bij die ik heb staan de knopen net iets te dicht bij elkaar en zo'n knoop krijgt hij echt niet in zijn mond!

Aangemeld
    May 2005

Nee, toch niet. De papegaaienflos is wel de goede grootte maar er zit een metalen ring aan die je er niet af krijgt. Mijn grote flos is inmiddels verhuisd naar het hondje van de ouders van Eline en ik heb een nieuwe. Een kleine voor een yorkshire terrier! De man bij de dierenwinkel kon me goed helpen: "Het is voor een paard, he".

Bladwijzers

Forum Rechten