Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 42

Topic: Diego pakt alles wat in zijn buurt komt...(L1)

Diego pakt alles wat in zijn buurt komt...(L1)

Ik ben pas begonnen met Level 1 en we zijn bezig met het leren van de eerste 3 games. Nou pakt Diego alles vast wat er in zijn buurt komt(is altijd al zo geweest). De stick, de leadrope, maar ook mijn hoofdstel, zadel alles. Ik heb ondertussen van diegene die mij begeleid al een truck geleerd, zodat hij mij niet steeds probeert te bijten. Maar wat doe ik tegen dat vastpakken van al mijn spullen? Het is niet alleen heel irritant, maar je spullen overleven dit ook niet eeuwig. Ik heb de laatste tijd geprobeerd om het gewoon maar te negeren, maar die spullen blijven gewoon lekker om op te kauwen....

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Diego pakt alles wat in zijn buurt komt...(L1)

Klopt het dat jij Marije bent?! Zo ja, leuk dat je met Parelli begonnen bent(anders ook hor ).
    Als je paard je spullen probeert vast te pakken, kun je ze helemaal in z'n mond proberen te stoppen. Probeert hij bijvoorbeeld in je leadrope te bijten, dan stop die je die ook lekker in z'n mond als hij dat zo graag wilt en als hij het zat is, houd hem dan net iets langer in z'n mond. Hij wilde graag in de leadrope bijten, dan zal ie er ook in mogen bijtenhem ook. Zo is de lol er meestal snel vanaf!
    Veel succes!

zal niet meevallen met de carrotick, helemaal in z'n mond....

Morrie doet dit ook, ik zorg gewoon dat er eigenlijk niets is wat ie in z'n mond kan stoppen, als ik de carrotstick niet gebruik, zet ik hem achter me (tegen m'n kont aan).

Hij kauwt alleen op het stukje leadrope dat bij z'n mond zit, maar dat is zijn probleem, dan beweeg ik de lijn en dat vindt ie niet prettig, dan laat ie los. Ik zorg wel dat ik de andere kant op kijk als ik dat doe, dan staat hij om zich heen te kijken wie die lijn toch beweegt......

dat is zo'n truuk die ik nog aan mijn hondencursussen bij Martin Gaus heb overgehouden, ik zie bij Parelli wel meer overeenkomsten met de oude methode van Gaus (die met de slipketting)....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicolien
    Klopt het dat jij Marije bent?! Zo ja, leuk dat je met Parelli begonnen bent(anders ook hor ).
    Als je paard je spullen probeert vast te pakken, kun je ze helemaal in z'n mond proberen te stoppen. Probeert hij bijvoorbeeld in je leadrope te bijten, dan stop die je die ook lekker in z'n mond als hij dat zo graag wilt en als hij het zat is, houd hem dan net iets langer in z'n mond. Hij wilde graag in de leadrope bijten, dan zal ie er ook in mogen bijtenhem ook. Zo is de lol er meestal snel vanaf!
    Veel succes!
    Jep dat klopt! Sinds kort ook besmet met het parellivirus....
    Als hij in de leadrope bijt vind ik dat nog niet eens zo erg, ik besteed er geen aandacht aan en dan stopt hij vanzelf. Die leadrope kan er ook wel tegen. Maar als ik een hoofdstel in wil doen, is echt een ramp, ik kan niks beginnen en mijn hoofdstel gaat er steeds beroerder uit zien. Die kan ik ook niet uit zijn buurt houden en ik krijg het maar niet voor elkaar om op een normale manier dat ding in te doen. Als ik alles bij zijn mond vandaan haal, beweegt hij net zo lang en heftig met zn hoofd, tot hij iets te pakken heeft en zo lang kan ik dus ook echt geen riempje vastmaken. Misschien wordt het vanzelf beter zodra ik verder ben met level 1....En ik denk dat ik dit probleem maar weer eens voor ga leggen bij diegene die me begeleid....

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Join the club! Ik heb ook zo'n "mouthy" paard. Interessant wat Linda Parelli daar op de level 1 dvd over zegt (die pinto). Dat ze heel druk in hun hoofd zijn. In zijn mond stoppen tot hij er genoeg van heeft, heeft bij Pardoes weinig zin. Hij weet van geen ophouden. Ik denk er nu over om hem elke keer als hij iets in zijn mond neemt (leadrope, bakrand, mij ) twee stappen achteruit te jojo-en. Misschien dat dan het kwartje eens gaat vallen?

Morrie beet vanmiddag in de carrotstick, toen dacht ik nog aan dit topic: duw die stick door z'n strot...... ik heb het maar niet gedaan.....hij heeft zo'n kort halsje, die stick was er bij de schoft zo weer uitgekomen...

Aangemeld
    Apr 2004

En als je altijd een stukje touw bij je hebt die je in z'n mond kan proppen, als hij bijvoorbeeld in je hoofdstel bijt?
    Mag ik vragen wie je begeleid?

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Tsja, het enige wat ik kan bedenken is dat je snel veel interessanter voor je paard moet worden zodat jij hem aan het denken kan houden.... Maarja, dat hadden jullie zelf vast ook wel bedacht en daar heb je nu weinig aan........
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

De behoefte tot in dingen bijten is er en je kunt er een paar dingen mee doen: vervelend maken (yoyo, lopen, disengagen) of het soort van uitnutten.

Misschien vreselijk unsavvy hoor, maar ik daag Lodash nu soort uit: Okee jij wilt in dingen bijten, omdat je druk in je hoofd bent. Dat heb je soort van nodig, er is een grote behoefte.

Okee laat maar eens zien hoe knap je bent dan en neem alsjeblieft die grote pion maar mee als je rondjes gaat draven. Vanavond deden we balkjes draven (vindt hij een beetje stom) voor zijn knie, maar met pion in zijn mond wilde hij best wel 3 keer over de balkjes draven, grappig gezicht joh!

Ik denk erover van die honden knuwtouwknoedelos te kopen voor hem, hij vindt zachte wapperdingen het leukste. Dan kan hij daarin bijten, een beetje zijn frustratie afreageren. Maar zoals gezegd, misschien is dit wel het stomste dat ik er mee kan doen, hoor.

May the horse be with you!

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

ik vind het niet zo'n gek idee hoor Als ik een nieuwe oefening doe, of een die moeilijk is voor Pardoes, laat ik hem ook altijd het touw in zijn mond houden. Dan is hij op dat gebied afgeleid en verder doet hij het braaf. De gedachte is dan wel, dat met het ouder worden en met het verder gaan in de levels, zijn bijtbehoefte minder wordt. Misschien moet ik ook zon hondending kopen, ze denken op de manege nu toch al dat ik gek ben, dus dat kan er ook nog wel bij

we kunnen ze leren apporteren, dan heeft het een doel, dan is het wel weer savvy

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    we kunnen ze leren apporteren, dan heeft het een doel, dan is het wel weer savvy
    Haha die vind ik ook erg goed. Pfff ik blijf het een lastig probleem vinden, hij doet het ook al zo lang als ik hem heb en je zal het er dus ook niet zo maar uit hebben. Ik hoop dat het ook wat minder wordt zodra hij wat ouder wordt, maar je wordt er af en toe helemaal gek van....Ik ga wel eens even wat dingen uitproberen....@nicolien: Ron Jonkman begeleid me, ken je hem?

Aangemeld
    Apr 2004

Nee, zegt me niks

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Sahib van mij was vroeger ook zo'n happer. Echt overal in happen wat hij maar te pakken kreeg. Ik heb het eigenlijk genegeerd en hem geblocked als hij in mijn kleding wilde happen.
    Als je wat verder bent in je levels dan wordt het happen vanzelf minder en/of verdwijnd. Sahib hapt nu eigenlijk nog maar zelden.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    60

Hoe herkenbaar, maar al bijna vergeten. Paar maanden geleden heb ik net zo'n vraag gesteld over Amon. Niets was veilig voor hem, alles moest in zijn mond.
    Heb de tip...frot alles in zijn mond.... toegepast, en het werd al een stuk minder. Nadat ik een tijdje verder was met Parelli nog minder. En nu op de wei is hij helemaal rustig. Zeg al, ben bijna vergeten dat hij het ooit gedaan heeft.
    Wat bij Amon de reden was, denk ik, de stalling, voernijd, het vastgebonden en ingesnoerd staan, bedoel daarmee het bit, halster en halstertouw, kortom alles wat maar niet Parelli was.
    Kortom er is hoop hoor, en echt hij was toen een ramp, niets was veilig voor zijn mond.
    Het enigste wat hij nog wel eens vastpakt, maar niet eens om op te kauwen, maar gewoon omdat hij het zelf wel geinig vindt is de carrot stick, een kleine drivinggame van hem naar mij denk ik
    www.crystal-carving.com

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten