Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Fast track UK 2012?

Forumlid lucieklaassen's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Leeftijd
    60

Fast track UK 2012?

Ik wil graag samen met mijn paard de volgende stap(pen) gaan zetten in onze ontwikkeling en ik overweeg de fast track te gaan doen volgend jaar. Omdat ik dat graag met mijn eigen paard wil doen is Amerika geen optie, maar de UK eventueel wel (25 juni - 20 juli 2012). Mijn vraag is of er nog meer mensen zijn die dit overwegen, zodat we de voorbereiding, reis, verblijf etc samen kunnen regelen en organiseren? Of zijn er mensen die al met paard naar de UK (Stoneleigh) zijn geweest en mij informatie kunnen geven over bv welke transporteur is aan te raden, welke formaliteiten zijn er nodig (keuringen, entingen, invoer?), welke accomodatie ed.
    Alvast dank voor alle info!

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    31
    Dagboek Berichten
    41

Re:Fast track UK 2012?

Hey, ik ben niet helemaal zeker maar ik dacht dat de belgische instructrices Natalie en Kim eens met hun paard naar Engeland zijn geweest voor een cursus. Ik dacht dat zij met de auto en trailer gewoon op de boot gingen. Maar voor meer info kan je hen misschien eens contacteren?
    Take the time it takes, so it takes less time.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Het is inderdaad prima mogelijk zelf te rijden.
    Ik weet niet zoveel van de Fasttrack, maar mijn favoriete ras is een Engels ras.
    En bekenden van mij zijn met pony's vorig jaar in Engeland naar de internationale show geweest.
    Die hebben ze zelf meegenomen op de boot.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Volgens mij had Natalie idd haar eigen paard mee en zelf vervoerd. En nog iemand dan, maar ik weet niet meer wie...

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Hoi,

Ik ben afgelopen zomer met Flashy naar de GOC cursus in de UK geweest. Ook Nathalie, Kim, Mieke, Nico en Zoe waren daar met hun paarden aanwezig.

Mijn ervaringen van de trip:
    Wij zijn allemaal met de trailer ernaartoe gereden. Nathalie en Kim hun paarden samen op de trailer, Flashy stond alleen bij mij. Op de boot vanaf Duinkerken naar Dover gaat prima. Ik had me daar best een beetje druk over gemaakt. Maar het viel reuze mee. Je gaat via de vrachtwagen doorgang (freight)de boot op en staat op het vrachtwagen dek. Je mag niet bij je paard blijven vanwege veiligheidsvoorschriften. Maar al onze paarden stonden heel rustig bij aankomst en vertrek van de boot. Viel ons allen zo ontzettend mee!
    Het is wel een eind rijden, maar als je paard er eenmaal opstaat maakt de lengte van de rit niet zoveel meer uit, mits je tussendoor een aantal stops plant. De boot kan een eerste lange stop zijn, daarna nog een tussendoor. Vanaf de boot is het ongeveer 3-4 uur rijden tot Stoneleigh meen ik me te herinneren. Ik heb Flashy op een parkeerplaats bij een benzinepomp even uitgeladen en heb haar laten grazen.

Qua papieren, heb je een geldig paspoort nodig, je paard dient tijdig aan alle entingen te hebben voldaan. Verder moet je via de VWA een keuring aanvragen. Een dierenarts komt dan je paard keuren en daar krijg je papieren van die je mee moet nemen op je reis. Terug heb je aparte export papieren nodig die Parelli UK daar voor je kan aanvragen. Zonder die papieren kom je ook als je maar een week bent geweest met je paard niet meer de UK uit!

Hoop dat dit helpt...
    Irene

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Wow zeg, wat goed van jullie dat je de paarden gewoon meegenomen hebt!!
    Het lijkt me wel een avontuur!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Dat is de eerste keer inderdaad een heel groot avontuur. Maar het is me dus heel erg meegevallen.
    Als ze een keer op de trailer staan maakt de afstand niet zoveel meer uit. Mensen als Mikey, Wally, Berni, Silke gaan/gingen heel Europa door met hun paarden. En is Amerika zijn de afstanden helemaal groot. Al zijn de trailers daar ook wel veel comfortabeler natuurlijk. Maar goed daar reizen ze soms dagen dagen achterelkaar zonder veel stoppen.

Dit is trouwens ook een hele goede manier om paarden die niet zo comfortabel zijn op de trailer te helpen te ontspannen. Veel mensen rijden meestal alleen maar korte afstanden (en ik noem 1, a 2 uur ook een korte afstand). Paarden kunnen dan /mentaal/emotioneel in een onrustige toestand blijven en zijn soms nog steeds niet ontspannen als ze aankomen (fysiek misschien wel).Een echte lange afstand waarbij ze op de trailer staan daar eten en drinken krijgen en ook te blijven staan als de trailer stil staat (ref: de boot) kan ze helpen ook mentaal/emotioneel te ontspannen.

Overigens is het oefenen van het laden, met als doel een paard dat zelfstandig op niet teveel druk de trailer oploopt en daar blijft staan altijd een doel op zich. Maar sommige paarden laden wel makkelijjk echter raken emotioneel/mentaal toch gespannen als de reis begint. Een echt lange rit kan dan helpen.

Irene

Bladwijzers

Forum Rechten