Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Trailervervoer: bovenzeiltje/klep open of dicht?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Trailervervoer: bovenzeiltje/klep open of dicht?

Ik gooit het hier eens op het forum, hier zitten mensen die nadenken ipv nadoen : als jullie met de trailer weg gaan, laten jullie dan de bovenklep of het zeiltje van de trailer open of dicht? Ik zelf doe het zeiltje altijd naar beneden, met name Danny vindt het verschrikkelijk als we bijvoorbeeld bij het stoplicht staan en er schuift een vrachtwagen (die ze dan dus ook kan zien) achter ons aan, ik denk dat ze het als bedreigend ervaart. Voor de luchtcirculatie heb ik 1 of 2 voorraampjes open. Maar het merendeel van de trailers die ik onderweg tegen kom hebben boven alles open. Hoe doen jullie dat en waarom ?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Re:Trailervervoer: bovenzeiltje/klep open of dicht?

Wick is buiten de trailer al panisch voor het zeiltje, dus staat ze op de trailer met de achterkant open.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

We hebben bij Mees vandaag het zeiltje open gelaten. Mijn trailer hééft niet eens een zeiltje, dus hij is het ook niet gewend...

Altijd het zeiltje omhoog, anders wordt het ondanks de raampjes gewoon te warm vind ik persoonlijk.
    Een paard is een paard, laat hem dan ook in zijn waarde

Actief Forumlid krummel's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2010
    Leeftijd
    35

Bij Krum heb ik altijd het zeiltje omhoog, dicht vind ik te warm, dan word het net een sauna in de trailer.
    Hoe kan ik je vertellen wat onzegbaar is? Ik vertrouw erop dat je het voelt..

Ik heb geen zeiltje maar deurtjes. Ik doe ze altijd dicht.
    Dit houdt enigzins het lawaai tegen. Het is echt oorverdovend in zo'n trailer staan.
    Ook denk ik dat dit toch wel een beetje meer rust geeft. Paarden kijken toch iets achter zich en zien telkens vrachtwagens komen en gaan.
    Dan weer erg dichtbij dan weer verder weg. Volgens mij geeft dat best wel onrust. Ik zie vaak paarden erg onrustig kijken die met open achterkant rijden en ik denk dat altijd doe het nou dicht, zit er niet voor niets op.
    Warm wordt het toch wel.

Maar er zijn ook paarden die er niet om geven, zij kijken niet steeds achterom of staan onrustig.
    maar dan nog heb ik zo iets dat ik het toch dicht zou doen.
    Ik denk toch wel dat dit persoonlijke ideeen zijn die iedereen heeft

Hier altijd open. Tenzij eventueel heel slecht weer.
    En gelukkig is mijn trailer over 't algemeen heel stil en stabiel.
    Maar geloof dat gemiddelde decibel rond de 80 ligt in de trailer.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Of het warm wordt, weet ik eigenlijk niet. Mijn paarden komen altijd droog van de trailer af, als het echt warm zou zijn, zouden we wel gaan zweten denk ik? En dat lawaai is inderdaad erg hoog, ik heb wel eens gedacht om ze een orenkap op te zetten (rubber oren met zo'n vliegenmutsje er overheen), om het lawaai wat te dempen.

Inderdaad, onderweg zie je paarden die de hele tijd onrustig achterom kijken, en andere paarden die onverstoorbaar lijken, het zal per paard verschillen. Van Danny weet ik dat ze de trailer uit wil klimmen als er iets groots in haar gezichtsveld schuift
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

op mijn trailer zit een kunststof klep en die gaat gewoon dicht, de lucht circulatie is goed de paarden zweten niet op de trailer.
    Ik vind dicht ook fijn ivm de binnen rijdende vrachtwagens
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

IK heb het zeiltje eraf gehaald. anoek stootte er met laden haar hoofd altijd tegen, waardoor ze moeilijker op de trailer ging.

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Wij hebben bij lange stukken altijd het zeiltje dicht. Palou vindt achterop parkerende vrachtauto's erg eng en je weet vooraf nooit of je in een file terecht komt. Voor korte stukjes naar het Lauwersmeer of de manege, waarbij de kans op file nihil is, heb ik het wel open. Het zeiltje heeft 2 stukken gaas erin, dus er komt nog wel wat frisse lucht binnen door het zeiltje maar de gehele omvang van vrachtauto's is niet te zien

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als je paard bang is voor achterop komend verkeer dan lijkt mij het logisch om de boel dicht te doen, ik vindt het te benauwd worden als het dicht is dus ik denk dat ik die van mij een plezier doe met meer frisse lucht.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik heb beide geprobeerd. Shanna vind vrachtwagens ook spannend, maar ze vindt ze nóg enger als ze ze alleen maar hoort en niet ziet. Zeiltje omhoog dus, dat gaf meer rust.
    Ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is. Voor de circulatie hoeft het denk ik niet echt. Elke trailer heeft wel luikjes die open kunnen. Mijn trailer had een dakluik.

Ik wil erg graag dat ze kunnen zien waar ze bang voor zijn. Ik ontneem mijn paarden het zicht niet.

Open, open en nog eens open.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Bij mij hangt het van het weer af:

goed weer: open,
    koud weer: dicht,

zoals vandaag heb ik de klep dichtgedaan, dit doe ik omdat ik in het verleden merkte dat als het kouder is Amir 'verkleumd' van de trailer komt, blijkbaar is er dan toch iets teveel wind in de trailer,
    een andere optie zou zijn zijn deken opdoen maar daar is hij niet zo een fan van, dus klep dicht bij koud weer.
    "Dromen komen uit..."

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten