Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: Trailervervoer: bovenzeiltje/klep open of dicht?

Re:Trailervervoer: bovenzeiltje/klep open of dicht?

Ik laat het zeiltje altijd open. Ik heb ook graag dat Pias achter zich kan kijken en niet alleen maar dingen hoort. Bovendien is zo'n klapperend zeiltje volgens mij ook niet echt fijn om achter je te hebben. Alleen als het heeel erg slecht weer zou zijn, zou ik het misschien dicht doen.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Hier absoluut open. Ik vind dat dicht maar niets. Met twee paarden in de trailer zeker na een les of dergelijke wordt het ook gigantisch warm.
    Daarnaast geeft het zeiltje omlaag doen stress. En ik heb hier van geen enkele pony gemerkt dat die het echt vervelend vind als het zeiltje open is.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik heb het ook open staan. Ik vind het ook te warm worden als het dicht zit maar, daar naast is het denk ik nog extra claustofobisch om alles dicht te doen.

Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    17

Ik heb hem liever open, maar als ik de pony's los vervoer heb ik hem altijd dicht.
    Moet er niet aan denken dat ze het idee krijgen dat ze er daar uit kunnen klimmen.
    Mijn ervaring is dat dat niet persé te warm is, wel dat ik het eigenlijk te donker vind.
    Qua zicht maakt het voor mijn pony's niet zoveel uit, die zien uberhaupt niets
    Always put the relationship first!

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Eigenlijk altijd open: meer licht, frisse lucht en ze kunnen zien wat er achter hun gebeurd
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Ik heb hem altijd open.
    Zoiezo vind mijn merrie het zeiltje dicht niks. Dus dat is duidelijk.
    Opzich heb ik het idee dat paarden minder snel in paniek raken als ze kunnen zien waar ze bang voor zijn, dus om die reden zeg ik open. Echter in een trailer kunnen ze geen kant op en komt het enge ook nog is van achter. Dan kunnen ze en niet goed kijken wat er is, en niet hun lijf draaien.
    Wat dat betreft lijkt het me als paard zijnde echt niet leuk om op een trailer te staan...

Maar als jou paard duidelijk rustiger is met zeiltje dicht zou ik dat zeker doen.
    Zo staat mijn pony dus heel onrustig op een trailer zonder raampjes. Die moet van voren blijkbaar ook wt kunnen zien. Daarom altijd kijken naar je pony/paard. Wat voor hem het prettigst is.
    Klassiek homeopaat voor dieren
    www.leonienoordhoek.nl

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten