Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Hoe een ouder iemand laten starten met parelli?

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Hoe een ouder iemand laten starten met parelli?

Mijn vader (ruim 60 ) is helemaal weg van Olivia en andersom. Hij wil graag wat meer betrokken zijn, en in de toekomst/voorjaar de level 1 cursus gaan doen bij Anna (en ik wil dan deze zomer samen op ponykamp ). Ik zit nu al een tijdje te bedenken hoe ik hem het beste van informatie kan voorzien over de paarden en hoe te starten.

Mijn vader heeft (tot ik paarden kreeg) nog nooit een paard aangeraakt of er iets mee gedaan. Inmiddels komt hij meerdere keren per week bij mijn dames kijken, en om ze wat te poetsen. Hij kan ze ook alle-4 aan een halster krijgen (stalhalster), en Olivia een deken omdoen. Verder kan hij nog 'niets' met paarden, maar hij wil eigenlijk in de toekomst nog graag leren rijden, met ze wandelen en andere leuke dingen doen.

Mijn vader is niet zo van de computers, maar hij heeft nu bijvoorbeeld wel een DVD (get started) mee naar huis. Zelf heb ik de Level 1 & 2 pakketten, de horsebehaviourbox en de patterns, maar mijn vaders engelss is niet zo heel erg goed. Ik ben bang dat hij dat niet zo heel goed zal kunnen volgen.

Heeft iemand tips voor boeken, DVD's of andere manieren om effectief informatie te geven over paarden?

Re:Hoe een ouder iemand laten starten met parelli?

Wellicht kun je Nederlands talig materiaal verzamelen. De equisense dvd is een goede start.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Het boek van Inge Teblick is ook een goede(nederlands), hoewel vrij uitgebreid hij moet dan wel zin hebben om zich er echt in te verdiepen, veel dingen zijn te vergelijken met parelli, is een mix een beetje ook met clickertraining, wel leuk ook.. De boeken van emiel Voest met dvd zijn laagdrempelig en in het nederlands, bevat dan ook al aardig wat basis denk ik zo en dan kan hij daarna wel verder ook met parelli als hij wil.

Boek van Inge Teblick heb ik wel wil ik wel uitlenen als het maar netjes behandeld wordt en ik het binnen een bepaalde termijn terug krijg.

DVD van Equisens heb ik ook nog liggen mag je ook wel overnemen als je wilt, gebruik ik toch niet.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    19

Ofwel gewoon lesnemen (van jou of van iemand anders)
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik zou hem gewoon betrekken in de dingen die jij doet. Als je enthousiast vertelt, heeft hij wellicht vragen en kunnen jullie het gesprek aangaan. Misschien kun je wat voordoen of vragen wat hij zou willen zien of zou willen ervaren

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Mijn vader doet idd met mij mee, dus daar leert hij ook wel wat van idd. Het boek van Inge heb ik hier staan, zal ik die aan hem meegeven. Hij wil naast de praktijk graag ook wat theoretische kennis hebben, vandaar de zoektocht naar info.

@ Whoopie ; Als je hem echt wilt verkopen wil ik de DVD wel van je overnemen, afhankelijk van je vraagprijs

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

O, leuk dat je dat boek hebt, wat vindt je er zelf van, staat veel info in en oefeningen goed stap voor stap uitgelegd vindt ik.
    Stuur maar een pb voor de dvd , komen we wel uit.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten