Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 30 van de 30

Topic: Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

  1. #16
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Aha, ik dacht al, He?

    Nu schiet mij ook gelijk het desensibileren(???) van mijn been in mijn hoofd.
    Wonder overreageert nogal op mijn been hulp.

    Voornamelijk als we al in de beweging zijn, en ik wil bijsturen met been, dan schiet ze vooruit.
    Dat doe ik denk ik door te aaien met mijn benen, dus friendlyen?

    @NienkeW

    Nee, helaas heb ik dat niet

    Bedankt voor de SC-issues
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #17
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Nu schiet mij ook gelijk het desensibileren(???) van mijn been in mijn hoofd.
    Wonder overreageert nogal op mijn been hulp.

    Voornamelijk als we al in de beweging zijn, en ik wil bijsturen met been, dan schiet ze vooruit.
    Dat doe ik denk ik door te aaien met mijn benen, dus friendlyen?
    Jep, doe ik ook met Salvia, die raakte vroegâh ook zo in paniek van een been. Bij het opwarmen veeeeeel friendly in zone 3, ook met een plastic zakje. Als ik er op zit is één van de eerste dingen die ik doe met m'n benen aaien, echt nonchalant, vanuit m'n knieën helemaal van voor naar achter en terug zwaaien, langs haar buik. Als dat al teveel is kun je ook beginnen met dat te doen met je handen. En als je makkelijk een vliegend paard hebt, zorg dan dat je één teugel met bijna-contact hebt en op haar hals. Als ze dan aan de wandel wil kan je makkelijker draaien of one rein stop toepassen.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  3. #18

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Benen friendly kan ook al als je ernaast staat, vanaf een verhoging.

    Ik zal eens opzoeken wat er precies in de oude levels staat

  4. #19
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.



    Super bedankt
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  5. #20
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Rianne, Ik heb dus geleerd dat follow the rail het begin is en gewoon elke keer terug sturen maar dat werkt dus voor geen meter. Want zodra harder als stap is het rbi naar de uitgang. Wat zou jij in zo'n geval doen?

    Interessante dingen worden hier gezegd. Ze zijn voor mij ook nuttig. Dank jullie wel!

  6. #21
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Marit, ik vind de SC-site ook vaak lastig te doorzoeken... Maar misschien helpen de volgende tips. In de Parelli-shop kan je oude SC-dvd's kopen. Bij elke dvd staat een omschrijving van de inhoud. Bekijk die lijst met dvd's en schrijf de nummers op van de dvd's die je wil bekijken. Vervolgens ga je naar de SC-website. In de linkerkolom klik je op 'back issues' en dan 'dvds' en dan zoek je het juiste nummer.

    Verder kan je in de linkerkolom klikken op 'videos' en dan 'freestyle' en dan ga je alle filmpjes kijken van level 1 en 2 (want de filmpjes van die twee levels zitten vaak een beetje door elkaar ). Je kan ook kijken bij 'level pathways' en dan 'self assessments'. Daar kan je filmpjes zien waarin Pat zelf ALLE taken van de selfassessments voordoet (dus ook freestyle). En bij 'articles' en dan 'freestyle' kan je ook veel informatie vinden over het beginnen met freestylen.

    Succes!

  7. #22
    Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    915

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Hoi Marit,

    Leuk dat je, je meer wilt gaan richten op freestyle
    Ik zat ook te denken aan the patterns vooral omdat je aan geeft nog niet zoveel geoefend te hebben en veel dingen door elkaar doet. Zelf vind ik the cloverleaf een fijne pattern omdat je deze voor snelle en langzame paarden kunt gebruiken. Naast het oefenen van de friendly game om Wonder minder gevoelig te maken voor je been, leren de patterns ook aan het paard dat druk van 1 been opzij betekend en druk van 2 benen vooruit betekend. Ze helpen ook om go en whoa in evenwicht te krijgen. Je rijd patterns 7 keer achter elkaar. Je hoeft denk ik niet bang te zijn dat Wonder zich verveelt. Ik zou aanraden om je correcties te tellen en uitendelijk te gaan voor 0 teugel correcties en als je denk dat het goed gaat en saai wordt, kun je aan de volgende gangen gaan denken, draf en galop. Dat is vast spannend genoeg Je kunt de patterns eigenlijk als hele goede basis oefeningen zien.

    Groetjes Laura

  8. #23
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Heel erg bedankt Wen, dat zijn handige tips!

    Laura, Bedankt ik zal daar eens naar kijken.
    In principe ga ik de patterns eerst online doen toch?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  9. #24
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skabelpunk
    Rianne, Ik heb dus geleerd dat follow the rail het begin is en gewoon elke keer terug sturen maar dat werkt dus voor geen meter. Want zodra harder als stap is het rbi naar de uitgang. Wat zou jij in zo'n geval doen?

    Interessante dingen worden hier gezegd. Ze zijn voor mij ook nuttig. Dank jullie wel!
    Hmm... Ik denk dat ik in zo'n geval follow the rail even zou laten voor wat het is en op de cirkel of in een roundpenn zou gaan oefenen. Of een figure 8, als het maar een patroon is wat je paard goed kent. Heb het zelf nooit meegemaakt nog, maar een mede working student hier heeft een RB-i paard die flipte als ze draf vroeg. Ze is heel veel gaan oefenen in de roundpenn, waar hij niet als een bezetene kan gaan rennen. Daar reed ze cirkels en figure 8's en zodra hij dat allemaal rustig kon is ze buiten de roundpenn gegaan. Eerst een tijdje om de roundpenn heen gereden en later pas follow the rail.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  10. #25
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    thanx Rianne!

  11. #26
    Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    915

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    In principe ga ik de patterns eerst online doen toch?
    Deze patterns hoef je niet eerst online te doen, het zijn freestyle patterns.
    Bijvoorbeeld:
    - Cloverleaf
    - Bulls eye
    - Follow the rail
    - Corners game

  12. #27
    Actief Forumlid Trees's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.280
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Heb je de oude L1/L2? Daar wordt eigenlijk stap voor stap beschreven hoe en in welke volgorde het 'moet'.

    Ik heb in word-bestandje wat SC-issues staan die ik zelf bekijken wou wb rijden;
    [i]Issue 28
    Natural Ride Part 1 - Accept My Leadership with Linda and Beau
    Natural Ride Part 2 - Accept My Saddle with Linda and Beau
    Natural Ride Part 3 - Accept the Rider with Linda and Beau

    ik heb zelf nog niet alle bekeken, maar misschien heb je er wat aan.
    Ook bedankt, Nienke! Gisteren samen met mijn vriend dvd 28 bekeken en die was heel interessant. Bernard viel deze keer niet in slaap, maar zat met belangstelling te kijken. De andere dvd's ga ik ook zo snel mogelijk bekijken. Voor mij zijn de issues ook heel herkenbaar met Bruce. Wat een heerlijk forum...
    Be pleased, not satisfied.

  13. #28
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Ik weet dat dit een oud topic is, maar zou graag willen zien dat het wel geholpen heeft!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lintjuuuh
    Nu een jaar later, kunnen we dit. En tussendoor veel downs gehad, maar het is het wachten en leren waard!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  14. #29
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Hé wat lekker ontspannen Marit En volgens mij zit Wonder ook best heel lekker, ziet er zo relaxed uit, of niet?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  15. #30
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Freestyle, wat daar aan vooraf gaat.

    Ja Wonder zit zeker goed. Maar ze moet wel echt ontspannen zijn, wat logisch is natuurlijk
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •