Bekijk Poll Resultaten: Welke werkwijze vind jij mooi?

Stemmers
58. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Voest

    3 5,17%
  • Hempfling

    10 17,24%
  • Tellington Jones

    2 3,45%
  • Monty Roberts

    4 6,90%
  • Equilibre

    2 3,45%
  • Parelli

    37 63,79%
Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 91

Topic: Informatie over verschillende werkwijzes

  1. #46

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Klinkt goed, Timbers.
    Een vriendin van mij wilde haar IJslander ophalen, die in training had gestaan voor in te rijden. De heenweg op de trailer was al niet goed verlopen, het paard kreeg het telkens voor elkaar om over het touw te gaan met de voorbenen. Nu bij het ophalen, waarschuwde ik mijn vriendin dat ze dit toch beter even rustig kon voorbereiden. Maar dat was niet nodig. Ik heb met angst en beven mijn trailer uitgeleend aan haar. Dit was de derde keer dat de IJslander op een trailer ging, de eerst keer verdoofd, de tweede keer, met dat touw-gedoe, nogal traumatisch. Nu ook met véél druk, in één keer eropgezet, hup klep dicht en rijden, ongeveer 40km. Toen we bijna thuis waren, ineens een geraas achterin! De IJslander was óver de stang gegaan met haar voorbenen en had het raampje eruitgetrapt met de voorhoeven. Het duurde effe voordat we de IJslander terug hadden over de stang... Ze had alleen wat schaafwonden aan de benen, en mijn vriendin blijft volhouden dat ze niet angstig, getraumatiseerd ed. was.
    Ik ben 2 weken boos op haar geweest, om zoveel kortzichtigheid. Dit had voorkomen kunnen worden, met een degelijke voorbereiding, is mijn mening. En bovenstaande stukje van Timbers, klinkt tenminste doordacht...Een trailer is geen natuurlijke omgeving voor een paard, en daar mag best wat meer rekening mee gehouden worden.

  2. #47

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    ik heb net het boek van mark rashid, horses never lie binnen gekregen, maar op de achterkant staat dat hij verder borduurt op zijn vorige twee boeken. is het verstandig om die toch eerst te lezen of kan ik gewoon dit derde boek lezen en begrijpen? Anders ga ik namelijk meteen die eerste 2 boeken bestellen/. considering the horse is de eerste en a good horse is de tweede toch?
    Leef Lente Momenten!

  3. #48
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Ik heb zijn boeken ook in die volgorde gelezen.....
    Simpelweg omdat een vriendin van mij horses never lie had en toen was ik zo gegrepen dat ik considering the horse heb gekocht en daarna kreeg ik a good horse is never a bad color voor mijn verjaardag. Het zijn op zich staande verhalen dus ik zou niet wachten maar lekker gaan lezen
    Geweldige boeken (heb geen aandelen bij Mark Rashid, maar promoot wel graag zijn boeken ) Veel lees plezier!!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  4. #49

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    ik ben net begonnen in zijn boek en vind het erg mooi!!!
    Nu vraag ik me één ding af: hij heeft het in het begin van zijn boek over een aantal trainers die zichzelf alpha leider 'maken'. Heeft hij het daar over Parelli en Roberts? Want hij beschrijft de circling game van parelli en de join up van Roberts, maar geeft (zoals het hoort) geen namen.
    Leef Lente Momenten!

  5. #50
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Durf ik je helaas niet te zeggen..........
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  6. #51

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    bol.com, amazon.com

    May the horse be with you!

  7. #52
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Roos*
    ik ben net begonnen in zijn boek en vind het erg mooi!!!
    Nu vraag ik me één ding af: hij heeft het in het begin van zijn boek over een aantal trainers die zichzelf alpha leider 'maken'. Heeft hij het daar over Parelli en Roberts? Want hij beschrijft de circling game van parelli en de join up van Roberts, maar geeft (zoals het hoort) geen namen.
    Hoi Roos

    Ik zou het eigenlijk ook niet weten of hij het over hen heeft.
    Wel is het bij parelli en Roberts zo dat je de rol inneemt van het alphalid.
    Ik denk dat Mark zijn traningsmethode gewoon anders is als de meeste trainingsmethodes en visies.
    Iedere methode heeft iets goeds en ik pik uit iedere methode hetgeen wat bij ons past, want ieder paard is uniek en heeft een eigen benaderingswijze nodig!!
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  8. #53

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Zoals ik het lees, ageert hij tegen mensen die de m,ethode van (mogelijk) Parelli en Roberts verkeerd interpreteren en vervolgens hun paard de oren van het hoofd paardenschreeuwen zonder ooit naar hun paard te luisteren.

    En dat hij tegen DIE vorm van leiderschap ageert, lijkt me volledig terecht

    May the horse be with you!

  9. #54

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    ik heb zijn boek bijna uit. ik vind het echt een prachtig boek dus ik ga de overige 3 ook bestellen. Erg leuk dat ik door dit topic weer een nieuwe naam heb ontdekt. Dankjulliewel!
    Leef Lente Momenten!

  10. #55
    Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel (B)
    Berichten
    256

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Daar sluit ik me volledig bij aan, Roos!!
    Docendo discimus

  11. #56
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    He Roos

    Leuk dat het boek je zo bevalt. De andere 3 zijn ook echt de moeite waard . Het allerlaatste boek die is wel wat anders, maar nu ik erin bezig ben steek ik er echt weer heel erg van op
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  12. #57

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Ik heb het boek uit. Echt prachtig!!! Weet iemand of er filmmateriaal van Rashid te vinden is? Ben zo benieuwd om te zien hoe ie met paarden werkt. Hopelijk zijn zijn andere boeken snel binnen, dan kan ik verder lezen.

    @Spinner: echt een goeie tip van je! Horses never lie ga ik aan mijn vriendinnen van stal aanraden!
    Leef Lente Momenten!

  13. #58
    Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Muntendam (Gr.)
    Berichten
    156

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Ik stem niet, omdat ik meerdere "methodes" heb geprobeerd en me goed zijn bevallen of minder goed.

    Waar zelf goeie ervaringen mee heb en wat mij en mijn paarden goed bevalt zijn Emiel Voest, Tellington Jones, Hempfling en Equilibre.

    Het is alleen zo dat ik me in geen van deze "methodes" voor 100% kan vinden. Ik haal de dingen die mij en mijn paarden hierbij aanspreken eruit en daarnaast voegen ik en mijn paarden onze eigen dingen hierin toe.

    Het is mijn mening dat je je niet bij een bepaalde "methode" moet of kan houden. Iedereen (zowel mens als paard) is anders en heeft andere behoeftes. En het is ook gewoon goed om je eigen dingen erbij te doen. Je moet je nooit helemaal laten beïnvloeden door iets of iemand, maar vooral de dingen doen die je zelf het beste vind.
    Mijn dieren zijn mijn alles.

  14. #59
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Roos*
    Ik heb het boek uit. Echt prachtig!!! Weet iemand of er filmmateriaal van Rashid te vinden is? Ben zo benieuwd om te zien hoe ie met paarden werkt. Hopelijk zijn zijn andere boeken snel binnen, dan kan ik verder lezen.

    @Spinner: echt een goeie tip van je! Horses never lie ga ik aan mijn vriendinnen van stal aanraden!
    Ja, er is wel film-materiaal van!

    Ik moet alleen nog ff een amerikaanse videorecorder vinden, die aansluiten op het nieuwe multi-media-center van Maaike en hem dan omzetten in een PAL DVD ipv NTSC video...
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  15. #60
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    De meeste moderene videorecorders spelen toch ook gewoon ntsc banden af? De mijne in elk geval wel.

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •