Bekijk Poll Resultaten: Welke werkwijze vind jij mooi?

Stemmers
58. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Voest

    3 5,17%
  • Hempfling

    10 17,24%
  • Tellington Jones

    2 3,45%
  • Monty Roberts

    4 6,90%
  • Equilibre

    2 3,45%
  • Parelli

    37 63,79%
Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 91

Topic: Informatie over verschillende werkwijzes

  1. #16
    Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel (B)
    Berichten
    256

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    In de kudde heb je natuurlijk altijd een alpha, maar eigenlijk vinden de meeste paarden uit die kudde die alpha helemaal niet zo leuk en zijn daar geen vriendjes mee. Eerder is het zo dat ze door het alpha gedwongen worden dingen te doen. Vaak zie je ook in een kudde een rustig en stabiel paard, die paarden liever volgen (de passive leader) dan de dominante alpha.
    Wel, dat merk ik nu ook bij Nikita. Zij staat bij een kudde van 5 paarden (4merries en één ruin). De ruin is hier duidelijk de alpha, maar Nikita vindt hem zelden of nooit sympathiek. Als hij in de buurt van ons (Nikita en mezelf) komt, kijkt ze me altijd aan van "je gaat hier toch iets tegen doen, hé".

    Zijn boeken zijn trouwens ook echte aanraders om te lezen. Ik heb ze zelf bij bol.com besteld. Zijn schrijfstijl is heel prettig, het is in een romanvorm geschreven. Het is wel Engels, maar het is prima te lezen.
    Je hebt me kunnen overtuigen. Heb het boek besteld en ben dus in blijde verwachting. Ssssppannnend!!

    Spijtig dat hij geen clinics in Europa geeft. Zou hem eens graag in levende lijve bezig zien.
    Docendo discimus

  2. #17

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Wat niet is kan nog komen....

    May the horse be with you!

  3. #18

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Mark Rashid, dat klinkt goed zeg! Om deze info ben ik dit topic gestart. Lijkt me een geweldig boek! Bedankt Spinner, voor je uitleg! ik ga hem meteen bestellen.
    Leef Lente Momenten!

  4. #19
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Hij heeft 4 boeken geschreven: Considering the horse, Horses never lie, A horse have never a bad color en zijn laatste boek lessons from a ???
    De eerste 3 zijn echt goed. Met de laatste ben ik bezig dus daar kan ik nog niet zo heel veel over vertellen.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  5. #20

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    ik kon de boeken eerst niet vinden, maar ben er achter gekomen dat ik zijn naam verkeerd had geschreven. Dom! Ik ga nu dat boek over passive leadership bestellen. ben heel erg benieuwd!

    Ps @ spinner, waar komt jouw mooie onderschrift vandaan? ook van Rashid? erg mooi!
    Leef Lente Momenten!

  6. #21

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Ik heb het boek besteld, ben heel erg benieuwd!
    Leef Lente Momenten!

  7. #22

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    4e boek heet: "Life lessons from a ranch horse"
    ( ohja 3e boek is: "A good horse is never a bad color" (effe muggenziften)
    Leest ze allen!

    May the horse be with you!

  8. #23
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *Roos*
    ik kon de boeken eerst niet vinden, maar ben er achter gekomen dat ik zijn naam verkeerd had geschreven. Dom! Ik ga nu dat boek over passive leadership bestellen. ben heel erg benieuwd!

    Ps @ spinner, waar komt jouw mooie onderschrift vandaan? ook van Rashid? erg mooi!

    Nee, niet van Mark maar van Xenophon. Ik vond het zelf ook een erg mooie tekst.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  9. #24
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Een uitspraak van Mark is:
    Als je je vergist, vergis je dan in het voordeel van het paard.
    Ook een erg mooie en ware tekst
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  10. #25

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    En zo moeilijk om daadwerkelijk steeds naar te leven! Moet je eerst al weten dat je je vergist!

    May the horse be with you!

  11. #26

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Ik heb het boek nog niet gelezen, maar die uitspraak van het vergissen, ligt helemaal in mijn straatje! Ik ben (ookal heb ik zn boek dus nog niet uit) nu al fan van Mark!

    Misschien moeten we m naar Nederland halen?!
    Leef Lente Momenten!

  12. #27

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Goed idee!

    May the horse be with you!

  13. #28

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Beetje naïef en idealistisch misshien, maar ik heb net Wendy Rashid (die de clinics plant) gemaild met de vraag of Mark hier binnenkort niet een clinic kan komen geven. Ben benieuwd, hihi. Ik hou jullie op de hoogte!
    Leef Lente Momenten!

  14. #29
    Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel (B)
    Berichten
    256

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Sssppannnend!!! Hopelijk mailt ze vlug terug!!
    Docendo discimus

  15. #30
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Informatie over verschillende werkwijzes

    Even een vraagje, als ik nu 1 boek van Mark Rashid wil kopen met welke kan ik dan het beste beginnen???
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •