Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 38

Topic: Pardoes gaapt zich het leplazarus

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Pardoes gaapt zich het leplazarus

Pardoes gaapte vandaag trouwens veel minder. Misschien omdat hij niet meer vrij krijgt als hij gaapt? Of omdat hij meer left brained wordt? Na een "schrik" actie in het begin heeft hij de volgende paar uur niet meer op of om gekeken.

Bij Suus is het zeker zo, dat er bij gaapsessie kwartjes vallen.

Bij Lodash is het vaak echt overspronggedrag volgens mij: het volgt dan redelijk naadloos op een emotieloze KNAL bijvoorbeeld. Bij hem lijkt het meer op het gapen dat honden laten zien als ze moeten zitten maar met hun kop heel ergens anders mee bezig (willen) zijn... Beetje frustratiegapen volgens mij.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Andor is nog vrij jong en gaapt vaak na een lange rit!

En gisteren gaapte hij ZEER uitgebreidt na het eten.

Aangemeld
    May 2005

Ja mafhaf, daar heb ik ook aan zitten denken, aan overspronggedrag. Pardoes zijn wereld is de afgelopen weken natuurlijk flink op zijn kop gezet. Hij was in de stellige overtuiging dat HIJ de baas was en nu wordt daar aan gemorreld... Misschien is het een soort tijd rekken, om al dat nieuwe op zijn tempo te kunnen verwerken.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Bij Suus is het zeker zo, dat er bij gaapsessie kwartjes vallen.

Bij Lodash is het vaak echt overspronggedrag volgens mij: het volgt dan redelijk naadloos op een emotieloze KNAL bijvoorbeeld. Bij hem lijkt het meer op het gapen dat honden laten zien als ze moeten zitten maar met hun kop heel ergens anders mee bezig (willen) zijn... Beetje frustratiegapen volgens mij.
    Ja, dat herken ik ook wel. Een soort "oost-indisch-doof" gapen: are you talking to me? Ik ben zoooo lief. Ik denk idd juist na de emotieloze knal dat het idd een soort tijdwinnen en digesting van de knal is. De boodschap is dan in ieder geval duidelijk overgekomen, als geven ze de indruk van niet...ze hebben ook hun trots!

En als er 1 paard is dat ik ken dat vel trots heeft, dan is het lodash wel!

Vandaag liberty in de buitenbak, hij KOMT toch op een gegeven moment op me af gedenderd! De mensen die kwamen kijken zeiden later ook: wat is hij dan GROOOOOOOOOOT, hij lijkt wel 2 meter! En hij is toch echt maar een iele 1.47m.. Onwijs wat een giga uitstraling en karakter heeft Lodash! Hij stopte nog NET voor me. Dan moet je best stevig staan hoor.

Aangemeld
    May 2005

Foto's!!!

Nieck heeft gisteren foto's gemaakt. Maar toen Lodash zo groot werd, vergat Nieck spontaan nog foto's te maken, hij was ietwat onder de indruk

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    En als er 1 paard is dat ik ken dat vel trots heeft, dan is het lodash wel!

Vandaag liberty in de buitenbak, hij KOMT toch op een gegeven moment op me af gedenderd! De mensen die kwamen kijken zeiden later ook: wat is hij dan GROOOOOOOOOOT, hij lijkt wel 2 meter! En hij is toch echt maar een iele 1.47m.. Onwijs wat een giga uitstraling en karakter heeft Lodash! Hij stopte nog NET voor me. Dan moet je best stevig staan hoor.
    whoehaa zie het helemaal voor me. Dan komt het er idd even op aan. En zeg je tegen je benen: stáán blijven terwijl je eigenlijk de grond in wil zakken (= kortste weg...) of: beam me up, scotty en ondertussen maar blij kijken...
    Brutale aapies .

het zal er wel bij h oren, want ook Morrie gaat gapen, vreselijk gapen, had ik hem tot gisteren nog nooit zien doen, daarna gaat ie likken en kauwen, dus ik denk dat het met het denk/verwerkproces te maken heeft....

Mijn jaarling is absoluut geen zenuwpees, maar gaapt toch wel erg veel. Als hij iets verwerkt likt en kauwt hij veel. Ik heb zelf eigenlijk het idee dat het gapen toch wel gerelateerd is aan verveling. Daarom probeer ik de spelletjes nu wat uitdagender te maken met balkjes en pionnen en paraplu's enzo.

Mijn jaarling is absoluut geen zenuwpees, maar gaapt toch wel erg veel. Als hij iets verwerkt likt en kauwt hij veel. Ik heb zelf eigenlijk het idee dat het gapen toch wel gerelateerd is aan verveling. Daarom probeer ik de spelletjes nu wat uitdagender te maken met balkjes en pionnen en paraplu's enzo.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Toen ik gisteren Vash weer bezocht in zijn koppel was het na 5 minuten friendly weer enorm gaap gaap gaap. En ik denk dus echt niet uit verveling hoor! Je merkt aan alles dat hij het echt fijn vindt dat ik even kom kijken en spelen.

Over fijn dat je komt kijken gesproken: vanavond na 5 dagen Noorwegen voor het eerst weer op stal: Susan luidkeels HINNIKERDEHINNIK! bij horen van mijn stem en zien van mij.
    Vervolgens Lodash in zijn paddockje aan het piesen achterin, kijkt om, ziet mij, HINIKKERDEHINNIK en komt naar het hek.
    Oh dan vlamt je hartje hoor!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Toen ik gisteren Vash weer bezocht in zijn koppel was het na 5 minuten friendly weer enorm gaap gaap gaap. En ik denk dus echt niet uit verveling hoor! Je merkt aan alles dat hij het echt fijn vindt dat ik even kom kijken en spelen.
    Morrie deed gisteren precies hetzelfde, er stond en vriendin van me bij die nog nooit van Parelli gehoord had, die acht dat het overspronggedrag was, maar dat geloof ik dus niet. Morrie vindt friendly het toppunt van genot,het werkt echt zooooo goed bij hem!

Bladwijzers

Forum Rechten