Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 38

Topic: Pardoes gaapt zich het leplazarus

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Pardoes gaapt zich het leplazarus

Misschien is het allemaal heel positief hoor maar ik wil het voor de zekerheid even hier checken. Pardoes gaapt zich echt een ongemak als we met hem aan het spelen zijn: mond wijd open. tong alle kanten op, koppie scheef. mond nog wijder open...

Hij gaapt echt heel vaak en veel. Hij kauwt ook veel. Heeft hij dan echt zo veel te verwerken?

Aangemeld
    May 2005

Re: Pardoes gaapt zich het leplazarus

Of is het gewoon saai

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hé dit ga ik even volgen, want Vash heeft dat ook, het is op zich een goed teken, want ze verwerken de informatie op dat moment, maar praktisch gezien vind ik het erg lastig omdat het zoveel tijd kost! Als ie gaapt heeft ie z'n ogen dicht....doet die van jou dat ook Sanne2?
    Zou het dus ook een manier van ze zijn om tijd te winnen en zo zélf het tempo te bepalen?

http://parellinet.com/virtual_instructo ... ?FAQID=849
    hier stelt iemand dezelfde vraag aan LInda Parelli. In de link haar antwoord. (=leuke pagina trouwens, er staan héél veel vragen en Linda's antwoorden)
    Het is dus blijkbaar een fase waar ze doorheen gaan. Hoe oud is jouw paard?

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Tamara deed dit ook heel veel toen ze nog jonger was. Nu is het wat minder, maar als ze gaapt neemt ze er ook nog uitgebreid de tijd voor
    Ze gaapt ook vaak als ik net lekker bij haar mond geaaid heb, als ze iets verwerkt likt en kauwt ze meer. Als ze rustiger wordt gaapt ze wat meer of brengt ze haar hoofd wat omlaag.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Hè, dat doet Kate ook, bijvoorbeeld als ik haar net van het land afgehaald heb of als we een stuk gewandeld hebben. Dit is voor Kate nog tamelijk ingewikkeld, aangezien ze pas sinds dit jaar zoveel in handen is van de mens. Kate is 3 jaar en ong 8 maanden oud.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Net als Vash nog jong dus en een hoop te verwerken in dat koppie!

Aangemeld
    May 2005

Pardoes is drie, ook jong dus. Hij gaapt idd ook met z'n ogen dicht. Het grappige is dat hij vaak pas na een tijdje gaapt. Dus bijvoorbeeld yoyo -mag een tijd suffen terwijl wij hem vriendelijk toelachen -wil je net weer beginnen, gaat hij opeens als een gek staan gapen! Maar ik ga dat stuk op parellinet eens lezen, ben wel benieuwd.

Aangemeld
    May 2005

Interessant, zij zegt dat het veel voorkomt bij paarden die vanuit zichzelf nogal schrikachtig zijn en van right naar left brain gaan. Ik vind Pardoes geen schrikachtig paard maar wat wel klopt, is dat hij voortdurend op zijn hoede is. Altijd kijken, oortjes gespitst. Vervolgens schrikt hij niet snel. Ik ben wel blij als veel gapen de overgang van right naar left brain betekent!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb Sjobrend ooit geleerd om op fase 1 van yoyo te gapen.... wat ik daarmee wil zeggen.
    Het kan ook zijn dat je stopt als hij gaapt en hij dus daardoor meer rust krijgt etc (iig niet hoeft te luisteren). Jij hebt hem dan indirect geleerd dat hij jouw kan laten ophouden met dingen vragen door te gapen.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Dat kan ook ja. Lodash doet het als je hem uit de paddock halt en de eerste vragen die hij stelt naar behoren beantwoord. Dan kan hij dus een soort rust vinden bij jou. Maar bij ieder paard is het anders.

Suus doet het amper, maar wat je over Pardoes zegt: schrikt niet snel maar wel altijd opletten op alles en op zijn hode, dat herken ik wel van Suus. En als je zo'n paard dan vertelt dat jij de weg weet in mensenland, en dat hij mee mag, dan kan dat best rustgevend en leftbraindstimulerend zijn.

May the horse be with you!

Aangemeld
    May 2005

Lijkt me wel grappig om Pardoes op commando te leren gapen. Ik wil nog steeds een keer een foto maken als hij gaapt en zelf mee gaan gapen. Het klopt dat als hij gaapt wij ophouden. Ik denk dan dat ik hem rustig de tijd moet geven om te "verwerken". Maar voortaan gewoon doorgaan dus?

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ik denk dat het inderdaad meer een combinatie is van het jong zijn en toch ook wel een beetje een zenuwpeesje zijn. Tamara was echt wel een zenuwpeesje toen ze 3 jaar was. Nu is ze iets ouder dan 5 jaar en zie ik haar eigenlijk zelden nog zo heel uitgebreid geeuwen (ze doet dat nu juist op momenten dat ik niks van haar vraag). Het kan dus best zijn dat jonge, nerveuze paarden vaker geeuwen en dat het likken en kauwen pas op latere leeftijd de voorkeur gaat krijgen...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Interessant, Amon doet dit ook, soms wel tien minuten achter elkaar, vroeg me al af of hij geen lamme kaak zou krijgen.
    Vaak zijn dit buien waarin hij ook nog eens ontzettend veel fleemt. Heeft dit er dan ook mee te maken?
    Opvallend is inderdaad dat hij dit alleen buiten in de bak doet, en buiten vindt hij inderdaad sommige dingen eng.
    Toch nog eens meer observeren, aparte wezens toch die paarden
    www.crystal-carving.com

Iedere keer als ik deze titel lees, moet ik gapen! Hebben jullie dat niet? Ik kan het niet tegenhouden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Interessant, Amon doet dit ook, soms wel tien minuten achter elkaar, vroeg me al af of hij geen lamme kaak zou krijgen.
    Vaak zijn dit buien waarin hij ook nog eens ontzettend veel fleemt. Heeft dit er dan ook mee te maken?
    Opvallend is inderdaad dat hij dit alleen buiten in de bak doet, en buiten vindt hij inderdaad sommige dingen eng.
    Toch nog eens meer observeren, aparte wezens toch die paarden
    Blijkbaar zijn ze net als wij met zichzelf van binnen in gesprek. Zoiets van Oooh, wat ligt daar op de grond? Kijken wat mijn baas doet, die blijft rustig, niets aan de hand dus, kalm blijven......gaaaaap.
    Blijkbaar zijn sessies met veel gegaap best intensief voor ze en vallen en veel kwartjes.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten