Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: L2 catchinggeem probleem

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

L2 catchinggeem probleem

Hehe, eindelijk dan L2 voor dit topic staan. Ja hoor, we zijn zo ver, Sweety en ik.
    Gisteren de catching gedaan voor de 2e keer. Ging er goed, binnen 3 rondjes stond ze al bij me. Ik heb braaf gelet op haar lichaamstaal. Het oortje gunde ze me al meteen. Ik heb dus rustig zonder veel nadruk het touw wat op de grond gegooid achter haar. Expres niet veel energie erin gedaan omdat ze daar heftig op reageert. Na 3 rondjes keek ze voluit naar me met 2 ogen. Ik me meteen wegdraaien en Sweety stond bij me. Maar niks left brained hoor. Ze brieste een paar keer hard, liep enkele passen mee, maar lette daarbij alleen op de omgeving en niet op mij, en haar hals en nek waren super gespannen.
    Nadat ik zo een paar keer haar naar me toe had laten komen (ze vroeg dat al na een half rondje) liet ik haar maar eens een paar keer toch doorlopen omdat ze zich niet left brained liet zien. Maar hier werd ze heel boos van en nog onrustiger. ook ben ik bang zo mn draw te verzieken.

wat moet ik doen? door laten lopen tot ze de hals laag houd en rustig rond draaft, of ingaan op haar vraag om naar binnen te komen. Ze komt al als ik alleen maar mn hand naar haar uitstrek als uitnodiging.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Re: L2 catchinggeem probleem

aramis heeft dat ook, hem terug wegsturen vind hij ongelooflijk onbeleefd en onterrecht van mij dus dat doe ik niet.
    als hij naar me toe komt met de catchinggame en hij is wat onrustig porcupine ik zijn hoofd naar beneden en dan friendly doen.
    dit helpt heel goed bij ons. misschien ben je er wat mee.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

niet meer wegdraaien maar haar naar je toe laten komen en blijven staan .Ook je bubble groter houden en haar dus niet toestaan te dichtbij te komen .
    Laten staan en wachten totdat ze respect toont likken smakken etc en dan je bubble verkleinen en haar uitnodigen dichterbij te komen.Toont ze geen respect dan evt yoyo en loopt ze weg dan opnieuw catching game.Niet doorsturen anders speel je geen catching game meer.Ze mag altijd naar je toekomen.
    Let er ook op dat je niet in zone 5 gooit maar in zone 4 !

Ja misschien inderdaad extreem veel comfort weer bij jou geven, zodat "bij jou" zijn synoniem wordt voor relaxen?

May the horse be with you!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ja ik weet zeker dat dat help amen mafhaf
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ok, bedankt allemaal. Heb het zaterdag meteen uitgeprobeerd. Hoewel ik voordien ook wel veel rust gaf heb ik haar nu nog wat langer laten staan, haar extra gekriebeld, etc etc. het leek inderdaad wel we te helpen. Ze was sowieso al wat relaxter als de vorige keer hoor. Pff, ze kan soms zo'n hittepetitje zijn... Zucht... Afijn, het ging al beter. Ze ontsnapte voor we waren begonnen al uit de wei: hup in galop richting de weg, gelukkig nog net de wei in voor het huis... Had meteen toeschouwers (eigenaresse en kleinkinderen). Lang level de catchinggame, want na 3 rondjes trots rond gerend te hebben kwam ze liefjes naar me toe lopen om vervolgens los met me mee terug naar de "rij-wei" te lopen. Ik trots natuurlijk, hihi.

Bladwijzers

Forum Rechten