Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 49

Topic: Friendly game issues

Re:Friendly game issues

Haha, even in de SavvyClub database een willekeurige DVD aangeklikt en de eerste was meteen "Fear makeover" issue 40 (maart 2009)
    Bedoel je die Maris?

Volgens mij kan ik alle dvd's via internet bekijken, maar thanks voor het aanbod 07

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

Ga zo even kijken Nu even 2 dvd's screenen voor je uit de succes series waar wellicht wat nuttigs op staat
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

volgens mij is dat wat ik bedoel
    Als je wil kan ik je ook 2 succes dvd's lenen (weet niet of die ook op de sc site staan. Niet zozeer over angst geloof ik, beetje wel, maar wel over de basis in elke gang, checks etcetc. Pb maar even als je dat wil!
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

hey wien.
    Hier nog een rijangsthaas
    Ik vrees dat jij hier toch degene bent die eerst haar angst moet overwinnen hoor. Ik ken dat cirkeltje erg goed helaas.
    Een paar van mijn doorbraken:
    Onder leiding van Anna echt compleet 22 minuten passengeren (met aanmoedigers langs de kant). Als je na 22 minuten zonder teugels rijden nog altijd levend op je paard zit, overleef je de rest vast ook . Kwestie van flooding he.
    een 5tal lessen op goed opgevoede fijne paarden van mijn instructrice (normal dressuur) met daarbij vooraf een duidelijk verhaal over dat ik kwam om mijn angst te overwinnen.

Dit zijn dingen die ook jij zou kunnen doen om jouw angst te verminderen. Jij eerst, dán je paard, zo is het nu eenmaal wel.

Maris, ik PB je straks
    Thanks voor het aanbod!

Iieehll Sandra, het verslag daarvan kan ik me nog herinneren, lijkt me echt een hel van een les
    Op andermans paarden rijden doe ik trouwens regelmatig, daar heb ik echt 0 angst. Een paar weken terug vloog ik zonder enige controle in galop door de bak, op een paard van 1.75 en ik vond het nog grappig ook.
    Terwijl de gedachte bij op Wien zitten al zorgt voor dichte keel en spastische buikvlinders (oke 1 vooruitgang; ik herken de angst inmiddels razendsnel)
    Mijn angst heeft blijkbaar alleen met Wien te maken, maar om dat op te lossen.. moet ik dan de unconfidence van Wien negeren, en bij approach & retreat alleen met mijn angst rekening houden?
    Dat lijkt zo not-for-the-horse-ig

Ben nu die issue 40 aan het bekijken en gebrek aan skills schijnt nogal een angstmaker te zijn. Daar kan ik me wel in vinden, mijn freestyle skills bestaan niet op Wien. Op andere paarden gaat alles prima, maar dat is ánders natuurlijk (jaja)

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Ha Nienke,

Je verhaal laat mij een aantal dingen denken, roep maar als je daar niets mee wil.

Ik vind het opvallend zeg maar dat paardrijden op zich niet eng is, maar op Wien wel. Heeft ze je er zo hard afgebokt in een verleden (of iets anders engs)? Waar ben je precies bang voor, heb je dat in de smiezen? Wat gaat er mis in jouw worst-case scenario? Waar gaat jouw angst precies over?

Je verhaal associeer ik een beetje met faalangst (gebrek aan skills verhaal). En faalangst is ook angst en kan bijzonder verlammend zijn. Dit horen faalangstige mensen meestal niet zo goed, maar ik schrijf het toch op: Fouten maken mag, paarden kunnen veel hebben. Je schrijft een aantal keer te twijfelen aan het do-it-for-the-horse gehalte. Heb je redenen om aan te nemen dat op Wien zitten in je huidige toestand Wien beschadigd (danwel mentaal of fysiek)?

Ik denk dat zolang jij niet weet waar je precies zo bang van word en waar je bang voor bent, je kan flooden, aproachen en retreaten tot je een ons weegt, omdat je niet gericht met die angst aan de slag kan.

En stel dat een gebrek aan skills je zo bang maakt, dan kun je dáár wat aan gaan doen. Welke skills heb je nodig om je wel skilled genoeg te voelen. En hoe ga je daar aan komen?

Zomaar even wat gedachten. Succes meid!

Zo, die slaat er wel even goed in.

Wien heeft nog nooit iets fout gedaan.. ja ik ben er weleens afgevallen, maar ze heeft me er nooit bewust afgebokt oid.
    Waar ik precies bang voor ben weet ik niet precies. Een worst-case scenario heb ik nooit over nagedacht; als ik op Wien ga zitten, blijft ze gewoon staan en is ze unconfident, dat is het. Eng he!
    Ik maak me vooral druk om wat ik daarmee mentaal stuk kan maken. Ik denk dat Wien mentaal beschadigen wel 1 van mijn grootste angsten is, of misschien wel gewoon DE grootste angst. Verlammend is trouwens ook een heel passend woord.
    Of ik haar mentaal beschadig als ik er nú op ga; Ja! Dan vindt ze me vast het onbetrouwbaarste secreet op aarde, dat soort gedachtes.

Over fouten maken moet ik nog even kauwen. Normaal geen probleem, maar bij Wien zijn fouten best wel heel erg (gevoelsmatig) uit ten boze, vooral wat rijden aangaat.

Mijn skills kan ik op andere paarden verbeteren, maar vooral tot hoe ver dan; geen idee. Op dit moment lijkt L4 finesse wel een leuk beginnetje voor ik op Wien stap.

Bedankt dat je me even vet laat nadenken. Terwijl ik dit opschreef merkte ik dat dit weleens heel dicht bij de kern kan liggen, m'n hele lijf was aan het flippen

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Wat gebeurt er als je gewoon een poos stil blijft zitten op Wien, dus dat er niet bewogen hoeft te worden en je weer af kan stappen zonder dat er iets gedaan "moet" zijn? Raakt zij meer vertrouwd? Raak jij meer vertrouwd met de situatie? Als je niks van jezelf en Wien hoeft, zou dat helpen? Ik kan me je angst wel voorstellen hoor, ik zag vroeger ook lang niet alles van mijn paard en het schuldgevoel daarover kon loodzwaar zijn. Gelukkig is ze nu al lang genoeg bij me, om compleet veranderd te zijn door de Parelli-aanpak, zij heeft me mijn fouten kennelijk allemaal vergeven, terwijl ze vroeger vaak continu unconfident bleek te zijn geweest . Maar ik zou haar niet geholpen hebben door alle engs maar weg te houden en continu op mijn tenen te lopen, veel aanpakken maar wel in haar tempo heeft haar (en mij dus ook) enorm geholpen! Véél skills zien te krijgen was ook onderdeel van deze tocht, ik heb regelmatig les van Eddy gehad en ben bij veel cursussen wezen kijken
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Ik maak me vooral druk om wat ik daarmee mentaal stuk kan maken. Ik denk dat Wien mentaal beschadigen wel 1 van mijn grootste angsten is, of misschien wel gewoon DE grootste angst. Verlammend is trouwens ook een heel passend woord.
    Of ik haar mentaal beschadig als ik er nú op ga; Ja! Dan vindt ze me vast het onbetrouwbaarste secreet op aarde, dat soort gedachtes.
    Waar leid jij uit af dat ze daar van beschadigd? Wat beschadigd er dan precies? Wien? Of jullie relatie? En hoe beschadigd dat dan? Hoe ziet dat er uit, hoe voelt dat, hoe zou je dat merken?

Over fouten maken moet ik nog even kauwen. Normaal geen probleem, maar bij Wien zijn fouten best wel heel erg (gevoelsmatig) uit ten boze, vooral wat rijden aangaat.
    Nogmaals, waarom? Wat zou er gebeuren als jij een fout maakt?

Terwijl ik dit opschreef merkte ik dat dit weleens heel dicht bij de kern kan liggen, m'n hele lijf was aan het flippen
    Het voordeel van een lijf is, dat het soms heel autonoom reageert. Bedenkt je hoofd allemaal wat wel en niet zo mogen/kunnen/passen/kloppen, heeft je lijf allang gezegd waar het over gaat

Nogmaals, dikke knuffff voor jou! (En roep maar eens als je zin hebt deze kant op te komen, ik heb weer wat ruimte )

[edit] nik, open ik mijn twitter, staat deze link bovenaan. Doe er je voordeel mee

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Wat gebeurt er als je gewoon een poos stil blijft zitten op Wien, dus dat er niet bewogen hoeft te worden en je weer af kan stappen zonder dat er iets gedaan "moet" zijn? Raakt zij meer vertrouwd? Raak jij meer vertrouwd met de situatie? Als je niks van jezelf en Wien hoeft, zou dat helpen? Ik kan me je angst wel voorstellen hoor, ik zag vroeger ook lang niet alles van mijn paard en het schuldgevoel daarover kon loodzwaar zijn. Gelukkig is ze nu al lang genoeg bij me, om compleet veranderd te zijn door de Parelli-aanpak, zij heeft me mijn fouten kennelijk allemaal vergeven, terwijl ze vroeger vaak continu unconfident bleek te zijn geweest . Maar ik zou haar niet geholpen hebben door alle engs maar weg te houden en continu op mijn tenen te lopen, veel aanpakken maar wel in haar tempo heeft haar (en mij dus ook) enorm geholpen! Véél skills zien te krijgen was ook onderdeel van deze tocht, ik heb regelmatig les van Eddy gehad en ben bij veel cursussen wezen kijken
    Dit heb ik een paar keer gedaan. Eigenlijk gebeurt er dan niks; Wien ontspant na 5-10 min redelijk, maar ik zou er minstens 2 dagen moeten zitten geloof ik, dus heel ontspannen wordt Wien ook niet. En afstappen zorgt ook voor veel unconfidence, dus dan stoppen we weer negatief (toen tenminste) dus voel ik me weer schuldig enzo. Al is dat met veel friendly natuurlijk wel op te lossen.
    Wien hoeft van mij eigenlijk nooit wat, wat rijden betreft, en ik van mezelf eigenlijk ook niet meer.

Ik weet dat ik Wien niet help door het rijden helemaal bij haar weg te houden, maar tot nu toe heb ik altijd gelooft dat door er wél mee bezig te zijn, ik dingen erger maak. Dat geloof ik nog steeds trouwens, al begin ik door dit topic weer een beetje moed te krijgen.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Wat dacht je van erop, eraf, erop, eraf, tot het zowel bij JOU (voorAL bij jou) als bij haar ontspanning brengt? Er is nog een savvyclub dvd die over voorbereidingen op rijden gaat en dan voornamelijk over angsten overwinnen... Elvira (miss_me) weet wel welke dat is, misschien kun je haar eens pb'en, zij is er op het moment ook mee bezig
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ronja
    Waar leid jij uit af dat ze daar van beschadigd? Wat beschadigd er dan precies? Wien? Of jullie relatie? En hoe beschadigd dat dan? Hoe ziet dat er uit, hoe voelt dat, hoe zou je dat merken?
    Ik denk ("weet") dat haar vertrouwen in mij beschadigd raakt. Dat ze nóg sneller unconfident wordt, meer die sneue introverte, unconfidence-blik in haar ogen. Een unconfidence Wien vind ik heel erg onprettig; ik vind het 'zielig' dat ik haar dat aandoe, zelfs als ze er daarna beter van wordt. En uiteraard voelt dat schijt, want daar ga ik me schuldig over voelen. Medelijden helpt niet mee in progressief zijn, is ook geen 'goede' emotie nu, maar die is er wel.
    Ik weet wel dat unconfidence er in dit geval 'even' bijhoort, maar dat het daarna verandert in confidence, dat geloof ik nog niet.

Nogmaals, waarom? Wat zou er gebeuren als jij een fout maakt?
    Zie bovenstaande; als ik een fout maak, wordt Wien unconfident. En ik wil geen unconfident Wien, dat voelt niet goed.
    Met m'n verstand weet ik wel dat unconfidence écht zo erg niet is, maar mijn gevoel doet nog niet helemaal mee.

Je laat me lekker nadenken Ronja, thanks

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Wat dacht je van erop, eraf, erop, eraf, tot het zowel bij JOU (voorAL bij jou) als bij haar ontspanning brengt? Er is nog een savvyclub dvd die over voorbereidingen op rijden gaat en dan voornamelijk over angsten overwinnen... Elvira (miss_me) weet wel welke dat is, misschien kun je haar eens pb'en, zij is er op het moment ook mee bezig
    Dan zou ik sowieso halfdood zijn aan het eind van de dag
    Hier ga ik eens over nadenken, misschien is gewoon DOEN wel de oplossing. Al durf ik dat nu nog niet, maar voor als ik mijn hersenen heb gereorganiseerd. Helemaal opstappen is trouwens nog miles away, in kleinere stukjes hakken is denk ik beter.

Thanks, ben benieuwd naar die SC-dvd.

Ik heb issue 40 nu 2 keer bekeken, en ik kwam erachter dat ik een heleboel dingen gedaan heb waardoor m'n confidence juist kapoet gaat
    De dvd geeft me iig een heleboel hoop, inspiratie en vooral vertrouwen.. dus eigenlijk heb ik heel veel zin om er weer mee aan de slag te gaan. En dat gevoel heb ik echt al heel lang niet gehad, dus dat vind ik al heel wat

Bladwijzers

Forum Rechten