Vandaag heel toevallig een stalgenoot aangesproken dat ik "iets voor erbij" wel leuk zou vinden om gewoon meer te leren en weer es wat anders dan Diesel te rijden en hij zocht juist iemand dus dat kwam mooi uit.
Het is een kleine tinker genaamt fred en ik ken hem al langer en vroeger maakte we ook samen buitenritjes met de eigenaresse. Fred is 7 jaar en een echte LBi. Hij gaat nog net niet op zijn kont zitten maar dat scheelt niet veel. Vandaag dus even gekeken wat wel en niet kon. Heel duidelijk was dat fases verhogen alleen maar heel veel weerstand oproept. Dus Bleef ik bij fase 1 en probeerde mijn stem erbij te gebruiken om te motiveren.
Als oefening heb ik gekozen voor point to point. Fred stopt graag dus dat leek me wel een goeie. Ik ben begonnen in de draf want in stap is hij helemaal niet vooruit te branden. Ik heb elke keer gewacht op fase 1 met aandraven en meteen los gelaten als hij aandraafde. In de hoek wachtte ik op gesmak en dan ging ik weer verder.
Mijn doel was dat hij vanuit zichzelf sneller zou gaan reageren op mijn hulp doordat ik mijn fase niet verhoogde (en daarvoor beloont zou worden) en dat hij meer vaart zou nemen om eerder bij de volgende point zou komen. Beide was eigelijk niet gelukt. Hij nam wel wat meer vaart als ik dat vroeg, maar dat was eigelijk niet mijn doel.
Ik wil zoiezo de volgende keer naar het bos gaan want daar heeft hij meer looptlust maar hebben jullie nog goeie tips om hem meer te motivrrn om te lopen en hoe?
Bladwijzers