Met mijn verzorgpaardje ben ik nu al een tijdje bezig met parelli, dit gaat steeds beter. Kelly wordt steeds meer paard en ik leer elke dag meer bij.
Vandaag hadden we alleen even een issue bij het voetjes geven.
Ik heb eerst haar voorbeen gevraagd dit ging goed en ging daarna naar het achterbeen van dezelfde kant. Als ik deze vraag tilt ze hem wel op maar trekt ze hem ook meteen heel ver in en soms zet ze hem vervolgens weer heel hard neer. Vaak kun je m wel gewoon pakken en de hoef uitkrabben.
Omdat dit vandaag extra opviel begon ik me te realiseren dat dit altijd een beetje zo is en dat ze altijd haar achterhoeven niet echt geeft maar optilt omdat ze mijn fase 2/3 vervelend begint te vinden en dat ik dan haar hoef gewoon vastpak.
Vandaag ging er dus toch maar even op door.
Ik bleef geduldig haar voet vragen totdat ze hem enigszins aan mij gáf en niet gewoon optilde. Ik vond het resultaat zelf niet echt geweldig, Kel werd vooral heel kriebelig en omdat ik eigenlijk geen andere aanpak wist en het niet helemaal kon plaatsen, ben ik gestopt toen het ook maar een beetje goed ging.
Pijn in de hoef zal het hoogstwaarschijnlijk niet zijn omdat ze pas naar de hoefsmid is geweest en die heeft dit gecontroleerd omdat ze een tijdje geleden niet helemaal lekker liep. Ik hoop dat er mensen zijn met andere invalshoeken zodat ik beter tot een aanpak van het probleem kan komen (die misschien niet eens bij het voetjes geven ligt 'it's not about the....' zoals parelli geloof ik wel eens zegt)
Bladwijzers