Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 76

Topic: Thema: Weave

  1. #1
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Thema: Weave

    De weave, oftewel de slalom is één van de Parreli Patterns,
    Het patroon is geschikt als motivatie builder omdat er een begin- en eindpunt in zit, of geschikt als confidence keeper omdat het bestaat uit patronen in patronen.
    Variatie mogelijkheden zijn er genoeg, de weave is online, liberty of rijdend uit te voeren, of vanuit zone 1, 2,3, 4, of 5.
    In stap, draf en galop, en zijwaarts of achterwaarts.
    Daarnaast kun je ervoor kiezen om andere patronen in te bouwen, een achtje of cirkels, mogelijkheden genoeg.

    Beeldmateriaal

    De weave online


    Rijdend: (vanaf 2 min)


    Creatief met slalom


    Tenslotte denk ik ook dat de weave heel goed te gebruiken is tijdens het “gymmen” (buiging links, buiging rechts), ik hoop dat iemand met meer verstand en ervaring hierover enige input wil geven.

    Succes allemaal!



    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  2. #2
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Ikzelf heb (met behulp van Boris) vals gespeeld, , ik ben afgelopen dinsdag al begonnen met de weave, vandaag was take 3.

    Ik was op zoek naar een nieuw patroon om (online) mee aan de slag te gaan, maar ik wou ook graag verder met de galop. Een slalom in galop is zeker mogelijk, maar nog niet voor ons, dus heb ik het patroon ietsjes verbouwd tot een combinatie weave en cirkling.
    Daarmee kwam ik tot het volgende patroon:



    In de drie dagen dat ik hiermee bezig ben geweest is onze weave verbeterd, vooral de "terugweg" gaat nu zonder een humble stumble terug naar stap. Doel is om de combinatie weave - cirkel - terug naar weave, vloeiend achter elkaar te krijgen.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  3. #3

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Is er verder niemand die met het thema bezig is?
    www.niettevermijden.com

  4. #4
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Wick en ik weaven wat af. Wij zijn vandaag bezig geweest met dag twee. Eerste dag freestyle gestapt en gedraafd. Vandaag eerst freestyle gestapt, daarna teugels erbij gepakt en finesse door de weave gestapt. Mijn doel voor zeven sessies is een weave met contactteugels, waarbij ik heel graag ook correcte lengtebuiging zou hebben. In draf ook nog graag. Als dat lukt, dan in galop met eenvoudige wissels (dat laatste is iets te ambitieus hoor)
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #5
    Actief Forumlid Herfst's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    28
    Berichten
    1.029

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Ik ben helemaal blij met de themaweek!
    Nu ben ik bezig met de wave sideways in stap. Hopelijk kan ik aan het einde van de week een stukje filmen.
    Never give up.
    There is no such thing as an ending.
    Just a new beginning.

  6. #6
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Smigus en ik zijn ook wat bezig met de weave voornamelijk om gewoon te spelen. Smigus is een LB-ex en we combineren de weave dan ook veel met cirkels en figure 8's. Werkt onwijs goed voor onze change of directions en de draw!!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  7. #7
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    wij waren al een aantal sessies bezig geweest met de weave, en weaves afwisselen met 8tjes en cirkels.

    van de week heb ik de weave op een cirkel gedaan, ik was wel benieuwd aangezien ik nog niet zo heel lang geleden het patroon we gaan om de poinnen heb gedaan, maar het ging heel goed.
    ik heb er steeds op gelet dat het touw op de grond bleef liggen en mijn fase 1 zo klein mogelijk was.
    het ging eigenlijk heel erg goed zowel in stap als in draf
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  8. #8
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Leuk, zoveel geweave,
    Boris vindt de weave echt leuk!, zodra ik hem richting pionnen stuur wordt hij een stukje vrolijker, hij weet wat de bedoeling is, en draaft er vrolijk op los. Gezien de weave wil ik op grotere afstand gaan werken, dat gaat alleen nog niet met de cirkel in galop die erop volgt.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  9. #9
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    hihi grappig hanneke, Snow wordt ook altijd enthousiast van de weave... rare tinkers
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  10. #10
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    De weave in stap gaat heel goed met Wico, in draf is het moeilijker maar op goede dagen ook. Ik heb zelf gewoon niet zoveel handigheid om er veel mee te doen
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  11. #11
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Wij waren toevallig ook bezig met de weave (ik kom nu pas achter de themaweek ). Online mis ik wat motivatie van mezelf, ik doe het te weinig en ben snel tevreden als het goed gaat (zodat we iets anders kunnen gaan doen )
    Freestyle doen we hem nu ook en Fen maakte daarvan zelf een point to point met weave ertussen en was gelijk gemotiveerd Punt voor mezelf is dat ik eigenlijk te snel door ben gegaan naar het rijden met 2 sticks bij de weave, nog voor het patroon erin zat. Geen idee of dat erg is eigenlijk. Wel probeer ik als extra stuurfase met mijn zitbeenknobbels te werken á la centered riding zeg maar.

    morgen ga ik weer spelen en rijden en zal ik de weave er zeker bij doen, ook de Hanneke-cirkel
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  12. #12

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Met Twister ben ik bezig (we zijn samen bezig) aan impulsion program. Dus voorlopig doen we dit in stap en later natuurlijk ook in draf. Voor nu heb ik freestyle gekozen. Wellicht neem ik van de week ook nog een liberty op.

    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  13. #13
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Leuk!

    Ik ga vanaf deze week er ook wat serieuzer mee bezig
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  14. #14
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    Ik zeg wel altijd dat ik niet meedoe, maar onbewust pik ik de thema's wel op. Uiteraard op eigenzinnige wijze :P Niets herhalen, patronen, plannen etc. Het komt er gewoon.

    Van de week ging ik met Merrit spelen. Wij spelen altijd los, zonder lijntje. Pionnen staan altijd in de bak. Normaal laat ik hem circlen, soms een grote volte, dan weer een kleine. Heel knap vind ik dat, dat hij dat doet voor mij En van de week zijn we gaan slalommen. Zo gaaf! Als ik links loop, raak ik hem soms kwijt, maar heb hem snel weer. Rechts lopen lukt het me heel goed om hem erdoor te sturen en terug te vragen. Hoe gaaf is dat
    Ik zal eens uitvogelen of ik mijn camera op een stoel of een biels kan planten en er een opnametje van te maken.

    Met Andor dressuur ik momenteel heel veel, we Wimmen nu ook weer
    De pionnetjes stonden er nog van Merrit's sessie (handig, een bak! een eigen bak!). We werkten aan de zijgangen en de pionnetjes konden daar mooi mee helpen. Dat was steeds 3 pasjes wijken, rechtzetten en de andere kant op Gaaf!

    Daarna met wat uitstappen ala freestyle erdoorheen gegaan. Ik heb de pionnen vrij kort op elkaar staan, dus we moesten flink omstellen. Zonder teugel, alleen met been en focus erdoor. Dat was een appeltje eitje voor hem


  15. #15
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:11 tot en met 25 november 2011 themaweek “Weave”

    ik wilde vandaag wat filmen, maar te veel mist buiten
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •