Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 76

Topic: Thema: Weave

  1. #61
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Thema: Weave

    Pff. Ben net met de weave bezig geweest. Casindy zet constant haar voeten op de pionnen. Tussendoor 8'jes gedaan om duidelijk te maken dat ze er met een boog omheen moet, maar euh ja... echt een pattern werd het niet. Toen ze uiteindelijk redelijk zelf de weave kon lopen (maar ik weet zeker dat ik nog wel iets managete) zonder over en op pionnen te stappen zijn we gestopt. Er werd tussendoor wel veel gegaapt en gekauwd. Denken deed ze veel, maar of ze het ook echt leuk vond, mehh.

    Hmm. Ik ga er zelf even op kauwen en likken en morgen weer kijken hoe 't gaat.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  2. #62
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema: Weave

    Dat deed Wonder zaterdag ook erg, maar ik ging net zo lang door tot zij aan de weave dacht.. En vandaag begon ze zelf een weave te lopen toen ik touch it wilde
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  3. #63
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Thema: Weave

    Thanks. Ik ben blij dat ik gestopt ben toen zij een weave deed zonder op de pionnen te stappen (of daaraan te denken). Gecontroleerd heb ik het daarna niet, om frustratie te voorkomen Ben benieuwd hoe het morgen gaat. Zij is er zo eentje die het meestal ineens een stuk beter doet als ze het heeft laten bezinken.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  4. #64
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Thema: Weave

    Interessant die weave al kan ik er nu niet zoveel mee doen , vorige jaar wel veel mee bezig geweest met mijn oude vertrouwde verzorg trisje.
    De nieuwe dvd heb ik nog niet bekeken dus daar over mee praten kan ik niet
    Wel wil ik mijn weave filmpje delen die ik toen der tijd met tris heb gedaan @liberty.

    Zelf was ik toen aan het klooien hoe de aanwijzingen het besten gingen, ik vind mijzelf nogal groot druk en te veel doen.
    Echt een rechte lijn liep ik niet als ik zo terug kijk, probeerde toen meer met mijn schouders te sturen door in en uit te draaien.



    Hihi herkenbaar rianne, tris stond ook vaak op de pionnen en toen het zelfde gedaan als wat marit aangeeft.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  5. #65

    Re:Thema: Weave

    Filmpje ziet er netjes en relaxed uit marit.

    @Gaya....super .

    Maaike wilde vanmiddag ook touch-it doen. Liefst mijn pionnen vermorzelen onder die enorme hoeven. Afhankelijk werd ik gefrustreerd en dacht ik.... dit was niet wat IK in mijn gedachte had. Toen bedacht ik mij dat zij dezelfde frustratie had waarschijnlijk want de weave was niet wat zij in gedachte had .

    Dus ik heb het gecombineerd met juist wel touch it duidelijk te vragen tussen het weaven door. Ik kreeg bij de pion duidelijk vaak de vraag.... touc it of weave. Het was misschien niet soepel maar kreeg wel een vraag en daar was ik eigenlijk net zo blij mee.
    www.niettevermijden.com

  6. #66
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Thema: Weave

    De weave blijft voor ons ontzettend moeilijk.
    OF Shanna is te voorwaarts en rent de pionnen en mij voorbij. OF Shanna is te LB-i en sukkelt dwars door de pionnen heen
    Ik heb de moed voorlopig opgegeven... Helaas...

  7. #67
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema: Weave

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    De weave blijft voor ons ontzettend moeilijk.
    OF Shanna is te voorwaarts en rent de pionnen en mij voorbij. OF Shanna is te LB-i en sukkelt dwars door de pionnen heen
    Ik heb de moed voorlopig opgegeven... Helaas...
    Is de manier van Elske dan niet handig Sandra? Als Shanna te hard gaat gewoon een f8 in zetten.

    Wonder was gister ook aardig : "Tra whatever"
    Dat mag

    Maar niet OVER de pionnen heen, dan moet eerst achteruit en weer opnieuw er langs.. (is meer moeite dus volgende keer loopt ze er wel netjes langs )
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  8. #68
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Thema: Weave

    Tja, een figure 8 doet ze met 2 vingers in haar neus. Daar wordt ze niet echt rustiger van. Dat houd ze rustig een half uur vol (61 8tjes getelt een keer ).
    Mijn plan voor later, als ik zin heb om dit project weer op te pakken , is om vanuit follow the rail haar de weave te laten doen. Afwenden op A-C en dan de weave, terug naar follow the rail. In de hoop dat ze de ontspanning die ze heeft gevonden in de follow the rail, vast kan houden dan.
    maar voor nu heb ik de energie even niet om dit gat te dichten . om de een of andere reden frustreert het me dat we "zoiets simpels" als de weave na al die jaren nog altijd niet fatsoenlijk kunnen...

  9. #69
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema: Weave

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Tja, een figure 8 doet ze met 2 vingers in haar neus. Daar wordt ze niet echt rustiger van. Dat houd ze rustig een half uur vol (61 8tjes getelt een keer ).
    Mijn plan voor later, als ik zin heb om dit project weer op te pakken , is om vanuit follow the rail haar de weave te laten doen. Afwenden op A-C en dan de weave, terug naar follow the rail. In de hoop dat ze de ontspanning die ze heeft gevonden in de follow the rail, vast kan houden dan.
    maar voor nu heb ik de energie even niet om dit gat te dichten . om de een of andere reden frustreert het me dat we "zoiets simpels" als de weave na al die jaren nog altijd niet fatsoenlijk kunnen...
    Ik vind de weave helemaal niet simpel
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  10. #70
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Thema: Weave

    Leuke filmpjes iedereen! Monique ik vind jouw bewegingen echt meevallen en Tristan loopt zo lekker tussen de pionnen door
    Wonder doet ook al zo leuk mee, al kan ik niet heel goed zien of jij op een rechte lijn loopt Marit wat dat betreft heb je de camera slim geplaatst

    Ik heb helaas maar 1 keer paardentijd gehad (naast alle paardenklusjes dan) en toen koos ik ervoor wat te rijden, nog geen weave gedaan dus. Wel het eerste deel van de dvd gekeken en Margriet, ik begreep juist dat het een goed plan is om af te wisselen met touch it, of fig8 of wat dan ook. Juist om het interessant te houden en het geen vervelende taak te laten worden.

    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  11. #71
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re:Thema: Weave

    Mooie filmpjes Monique en Marit

    Ik heb vorige week ook de wave geoefend, maar kon niet filmen, want het was al donker, het licht in de bak is dan niet voldoende om te filmen Het voelde wel oke, maar ik ben ook benieuwd hoe het eruit zag...
    Ik moest af en toe nog wel flink sturen, vooral in draf, anders rent Lutin de pion zo voorbij :P Ik heb de wave voor hem interessanter gemaakt door af te wisselen met 8jes, zodat hij vragen moest gaan stellen. Dat werkte erg goed, hij moest er heeeel veel van kauwen!!!!!

  12. #72
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Thema: Weave

    @San: Mikey had een keer een heel andere manier van aanleren/gebruiken van de weave in zijn les uitgelegd. Door er een soort project van te maken en juist vanuit de follow-the-rail te beginnen. Ik weet dat het ergens in een dagboek uitgelegd staat...

    Je zou ook simpel kunnen beginnen door de follow-the-rail als rustpunt/startpunt te nemen en dan 1 pion naast de hoefslag. Daar omheen en gelijk weer terug naar de rail. Is handig voor paarden die te snel naar je toe lopen, of moeilijk van je weg te sturen zijn, dat je de 'buitenkant' meer sweetspot maakt.

    Ik heb helemaal zin om volgende week hiermee met Shaf aan de slag te gaan, want wij hebben ook nog zo'n magische grens op 22ft waarna de communicatie minder wordt en het pattern toch niet zo bevestigd blijkt als dat het leek
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  13. #73
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re:Thema: Weave

    Leuk! Ik ga er ook mee beginnen. Staat dat van Mikey niet bij Annelies in haar dagboek (sowieso een aanrader om die lessen van Mikey te lezen )?
    note to self: change the mind, the body will follow.

  14. #74
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Thema: Weave

    Volgens mij was dat toen in Hanneke haar dagboek
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  15. #75
    Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    nieuwleusen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.946

    Re:Thema: Weave

    Dat staat in Hanneke haar dagboek (november vorig jaar) en dat staat in mijn dagboek en dat van Laura (maart van dit jaar). En er is een savvyclub dvd over The Project.

    Ik had met Caitlin hetzelfde probleem als Sandra en met hulp van Mikey is dat totaal weg.


    edit: hier de link naar mijn verslag van maart: http://www.nhforum.nl/forum_smf/inde...opic=16238.560
    Mijn tip is trouwens om hem eerst over de hele lengte van je lange zijde te maken en de afstand tussen pionnen echt gelijk proberen te maken
    liefs, Annelies

    Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Pagina 5 van de 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •