Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 76

Topic: Thema: Weave

  1. #46
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema: Weave

    Gisteravond ook even filmpje van level 1/2 weave gekeken en daarna level 3/4 voor de helft (ik viel in slaap )

    Het verhaal van Sandra was voor mij al *Pling* en toen had ik al weer wat ideeen


    Het probleem waar wij tegen aan lopen is inderdaad wat Wonder te hard draaft, ik haar schouder niet meer kan sturen, zij in de stress schiet, mijn fases te groot worden en Wonder die niet meer naar mij toe wil komen, ja enkel met zone 1 waardoor je niet echt een hele mooie rechte weave krijgt.

    Ja in stap wel hoor, dan hebben we een weave uit zone 1, 2, 3 en 4 (linkerkant) het probleem zit rechts.. Wist ik wel.. moet er echt aan geloven

    Hoe ik het nu doe:

    Aan beide kanten in de bak een rij met pionnen... ik doe een circling, F8 aan beide kanten (lijkt op falling leaf) en dan gaan we aan de ene kant verder in de weave en zo steken we over en weer verder weave.. Het patroon op zich kent ze... Het probleem is denk ook dat ik niet lang genoeg door ga dat zij ook echt aan het patroon denkt. en ik merk dat we de reachterkant ontwijken want dat is moeilijk en gaat vaak niet goed.. is niet leuk..
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #47
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Thema: Weave

    Hoe is je controle in draf bij follow the rail op 22ft? Haalt ze je dan ook in?

  3. #48
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema: Weave

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Hoe is je controle in draf bij follow the rail op 22ft? Haalt ze je dan ook in?
    Dat was het Aha momentje..

    Dat hebben we nog niet op 22 ft gedaan.. Wel veel @ liberty en dan blijft op links naast mijn schouder met haar schouder op rechts neemt ze vaak meer afstand en raak ik haar kwijt..

    Iets met de rechterkant, buiging etc..

    Dus mijn doel deze week is Follow the rail in draf op de rechterhand
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  4. #49
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Thema: Weave

    Op 't moment dat jullie er een echt pattern van willen maken he, wat doe je dan als ze de pion voorbij gaat? Een soort 'IIEEE hit the breaks! Snelsnel terug achteruit, eromheen, fieuw, dat-ging-maar-net-goed' spelletje? Ehhhhh of ben ik nu heel erg vaag? Of 'corrigeren' jullie anders als ze het pattern niet volgen?
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  5. #50
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema: Weave

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Op 't moment dat jullie er een echt pattern van willen maken he, wat doe je dan als ze de pion voorbij gaat? Een soort 'IIEEE hit the breaks! Snelsnel terug achteruit, eromheen, fieuw, dat-ging-maar-net-goed' spelletje? Ehhhhh of ben ik nu heel erg vaag? Of 'corrigeren' jullie anders als ze het pattern niet volgen?
    Ik snap wat je bedoelt..
    Ligt er aan of Wonder heel LB zegt, ik ga niet.. (dan moet ze achteruit terug :P ) bij RB laat ik het..
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  6. #51
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Thema: Weave

    Ikzelf denk dat ik een pattern alleen aan kan leren als Shanna leftbrained is. Aangezien Shanna watervlug is als ze RB is, heeft een pattern als de weave dan niet zoveel zin meer. De weave is een voorwaartse beweging, niet bepaald handig bij een RB-ex.

  7. #52
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Thema: Weave

    Met 'less sooner instead of more later' zou je gelijk bij de voorgaande ton al (moeten) kunnen zien of ze de volgende gaat halen (neus in nieuwe richting). In het begin stuur je nog duidelijk op die manier. Dus als je paard er 1 mist, was jij eigenlijk te laat. Stuurde jij wel, maar negeerde ze dat? Dan zou ik dat eerst fixen. En dan is 'stop, OM de pion' wel een duidelijke begrenzing, zowel voor jezelf als je paard.
    Was jij te laat met aangeven (en zit je nog niet in de automatische-pattern-fase), dan pak je beter de volgende pion, anders corrigeer je je paard voor iets waar hij geen schuld aan heeft.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #53
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re:Thema: Weave

    Ah, thanks Evi, dat is een fijne uitleg
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  9. #54
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Thema: Weave

    Very interesting! Nu heb ik geen pony die mij voorbij schiet of te snel gaat voor de weave maar het idee dat het inderdaad een pattern is en geen stuuroefening, tsja daar ligt wel wat werk denk ik. Op zich gaat de weave niet slecht, maar ik stuur veel en Fen vind hem minder leuk dan de fig 8 wat vast kan komen omdat ze bij de weave geen echte verantwoordelijkheid krijgt.
    Leuk! Ik probeer er morgen of zaterdag mee aan de slag te gaan, krijg gelijk alweer zit, hopelijk is de paddock droog genoeg... Omdat dit als stuuroefening altijd wel goed ging heb ik nooit zoveel variatie in de weave aangebracht, eens zien of we het als pattern van meerdere zones en afstanden ook kunnen

    Fijn ook Eveline, dat je een kader van corrigeren of niet hebt gegeven, dat maakt het veel duidelijker.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  10. #55

    Re:Thema: Weave

    mmm moet snel gaan kijken lees ik al. Moet eerst Megan weg zien te krijgen voor de tv
    www.niettevermijden.com

  11. #56
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    31
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Thema: Weave

    Hier ook aan de slag gegaan met dit Thema, leuk en ook weer een uitdaging. Want er blijkt nog ergens een gaatje te zitten. Namelijk vannuit zone 5, met 1 lijn echt een bocht naar buiten draaien.
    Als Misa mij voorbij schiet in de weave vraag ik een figure 8 tot hij weer connected is en gaan we verder. Dit omdat ik hem daar nooit op tijd kan corrigeren en geen zin heb om te gaan rennen. Hij is toch sneller.

    We begonnen met een eenvoudige weave in stap.


    Voor mij voelde het alsof ik mooi recht liep en hij het echt op mijn focus deed, viel toch tegen
    Daarom verder gegaan langs de hoefslag, toen dat goed ging ook in draf:



    Vervolgens uit zone 5 er hier dus duidelijk het "gat", als ik de bochten met mij aan de binnenkant vraag gaat het prima overigens. Eef heeft hier vervolgens nog even verder mee gepuzzeld. Ik stop op dit moment omdat hij in die bocht mee begint te denken.

    https://www.youtube.com/watch?v=74X96Nbr-aw[/video]

  12. #57

    Re:Thema: Weave

    tweede filmpje ziet er goed uit! Je ziet at Misa steeds harder gaat nadenken en zijn best gaat doen.
    www.niettevermijden.com

  13. #58
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Thema: Weave

    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  14. #59
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Thema: Weave

    Ziet er al erg netjes uit!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  15. #60
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Thema: Weave

    wow, Marit! Super netjes joh. In draf ook zo relaxt!

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •