Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: alternatief voor Hugo Kruidenmix??

  1. #16

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Eigenlijk zit er net zoveel in als in de meeste muesli's

    En ik doe hem door de helft. Nicky is overigens nergens gevoelig voor.
    Die krijgen ze puur om de vitaminetjes, misschien stap ik na deze doos over op de vital korrels
    Evi heeft ze en die bevallen haar geloof ik wel Je doet er erg lang mee en ze hebben er maar heel weinig van nodig.

  2. #17
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Voer van Bio-ron is wel mooi spul Hester, dus als je dat in de buurt kunt krijgen dan is dat fijn, ik ben wel blij dat er tegenwoordig meer kwalitatief goed voer te krijgen is.
    Ik vindt dat er ook veel voer is met mooie beloftes maar vooral ook met veel rotzooi erin.

    Marjolein je zou je kunnen verdiepen in wat er in het voer zit, dan kun je dus ook vergelijken hoeveel suikers het bevat maar ook of er e-nummers en andere teovoegingen inzit waar je paard niet gelukkig van wordt. Op bokt is er een heel goed informatief topic over.
    En ik ben bang dat Pavo juist niet goed uit de bus komt(e-nummers), vooral van veel mensen met paarden die jeuk hebben hoor je dat dit verergerd door het voeren van Pavo (vooral de koeken).
    Maar iedereen moet voeren wat hem goed lijkt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #18
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    ik ben wel blij dat er tegenwoordig meer kwalitatief goed voer te krijgen is.
    Dat is helemaal waar! Heel fijn!
    Mijn punt is meer de verkrijgbaarheid! En de houdbaarheid.

  4. #19

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Hier bestelde heel veel mensen voer van equifit, en die hebben dat langere tijd gevoerd.
    En uiteindelijk met niet heel veel resultaat, en zijn allemaal overgestapt op pavo.
    De meeste geloof wel de brok.

    Ik twijfel nog wat ik doe of ik ook over ga op de brok of niet.
    Ik heb voor nicky muesli omdat zij zo vreselijk kan schrokken en ooit bijna is gestikt in de brokken.
    En met muesli moet zij meer kauwen.

  5. #20

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Ik voer ook altijd hugho maar dan de kruidenbrok/biks, mijn paard eet dit al haar hele leven. Maar zouden ze er dan helemaal mee stoppen?
    Net even gegoogled maar kon niks over niet meer verkrijgbaar of uit het assortiment vinden, veel winkels hebben het ook nog wel op voorraad liggen denk ik, behalve dat de site hugho.nl niet meer bestaat?
    Iemand ideeën welke brok lijkt op de kruidenbrok van hugho, welke ik dus zou kunnen geven (geef een handje per dag) als deze niet meer verkrijgbaar is?

  6. #21
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie

    En ze krijgen sinds kort allebei een halve pavo koek. En voor mijn gevoel werkt dat top op moment !
    Als iets vol zit met suiker is het die koek wel
    Dat valt best mee, er zit 10% suiker in, maar als je een halve koek voert (80 gram) geef je maar 8 gram suiker (2 klontjes). Daar blijf je vrijwel nooit onder met een muesli of brok, waarvan je een halve kilo voert.

    Ik vind al die voerdingen zo lastig! Heb je iets gevonden wat je bevalt, wordt t weer niet verkocht. Of met de winkelier zijn moeizame afspraken te maken....Er zijn ook gewoon te veel producenten, de keus is te groot.
    Dat vind ik nou ook.
    Informatie over wat gezond is, is er maar beperkt. En resultaten op de lange termijn zijn al helemaal lastig te vinden. Iedere voerfabrikant heeft zijn eigen 'onderzoekjes' en adviezen en daarnaast reageert elk paard anders op wat hij binnen krijgt.

    Ik was ook voorstander van zo weinig mogelijk rotzooi, maar ik voerde op een gegeven moment 1,5 kilo Equifyt muesli terwijl mijn paard mager bleef en een doffe vacht had. Nu overgestapt naar brokken van de pavo en hij glanst weer en is flink aangekomen. Niet uitsluitend veroorzaakt door de brokken, want ondertussen zijn we ook hooi gaan bijvoeren en kreeg hij een deken op.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #22
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo

    Dat valt best mee, er zit 10% suiker in, maar als je een halve koek voert (80 gram) geef je maar 8 gram suiker (2 klontjes). Daar blijf je vrijwel nooit onder met een muesli of brok, waarvan je een halve kilo voert.
    Is het niet ook zo dat de zetmeel erin (24%) omgezet wordt naar (snelle) suikers? Dat las ik laatst ergens namelijk, weet niet of iemand hier weet of dat werkelijk zo is?
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  8. #23
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Ja, klopt zetmeel wordt omgezet naar suikers.
    Daarom is het belangrijk zowel zetmeel als suikers laag te houden als je paard/pony er gevoelig voor is.
    Maar dit geldt vooral voor sobere pony's die bijvoorbeeld gevoelig zijn voor jeuk, hoefbevangenheid, etc.
    Veel paarden/pony's kunnen die suikers en zetmeel wel hebben, en dan is iets voeren als Pavo natuurlijk ook niet het probleem.
    Helaas heb ik zelf een bevangen pony in bezit. Dus ik ben heel precies ermee. Ze staan het hele jaar door op rantsoen, daar ga ik geen suikerbommetjes in gooien.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  9. #24
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Hoi,

    Als je echt wat zoekt wat laag is in suikers en je wilt toch een brok geven moet je meer gaan denken aan grasbrokken ( oa van marstall, agrobs, hartog ) of de brok van healthy herbs ( www.voergezond.nl, werd al eerder in dit topic genoemd zag ik ). Hierin zitten geen granen, dus enkel en alleen de suikers die in het gras en de kruiden zitten , zitten in deze brok. er is geen melasse of andere dingen aan toegevoegd.

    Equifyt deed mijn paard het niet goed op, ik lees nu dat er meer paarden niet zo goed op reageren.
    De hugho brokken bevatten toch nog best veel granen ( en dus veel koolhydraten= suikers ) ?

  10. #25
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Hugho bestaat nog gewoon hoor!
    Van de week is hun site een dagje uit de lucht geweest.
    Gisteren heb ik Gé gesproken op Equirience en het bedrijf is nog steeds alive & kicking.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •