Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: alternatief voor Hugo Kruidenmix??

  1. #1
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Ik krijg net een telefoontje van de voerleverancier dat Hugo uit hun assortiment wordt gehaald. Ik ben dus nu op zoek naar een melassevrije lucerne en een kruidenmix zonder suikers e.d.

    Hij had het over Subli lucerne, daar zou alleen olijfolie inzitten tegen het stoffen.

    En verder wil hij me een zak voer van Hill's (geloof ik) aanbieden om te proberen.

    Ik heb geen enkel idee. Welk voer is het meest puur, waar veel inzit, zonder vulstoffen e.d.??
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  2. #2

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Wat is de reden dat je lucerne zonder melesse wilt.

    Ik heb lucerne van hartog en bevalt me heel erg goed.
    Zelfs sophie met haar zomer eczeem heeft daar geen last van.

  3. #3
    Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    2.450
    Dagboek Berichten
    11

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Hoe minder suikers, hoe beter.
    Flame en Ali's lessen

    You're the only person who knows what's right for you,the only one.

    And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

  4. #4
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    http://www.voergezond.nl/paardenvoeders Misschien zit hier iets voor je bij?
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  5. #5

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Equifyt: heeft verschillende soorten voer en allemaal melassevrij en grotendeels uit biologische teelt, als ik het goed heb.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  6. #6
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Zelf voer ik Spillers Happy Hoof, maar dit is echt structuurvoer. Bevalt mij wel heel erg goed.
    Ik ben idd ook van zo min mogelijk suikers

    Subli gaat met nieuwe voeders komen, weet ik. Waaron dieetmix en iets van lucerne.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #7
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Ik voer momenteel Equifyt, ik vindt het mooi voer, laag in energie en idd grotendeels biologisch. Het is ook nog eens heel betaalbaar, hier heb je ook verschillende soorten in.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  8. #8

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Janneke equifit betaalbaar ? ik hoorde hier juist dat het best wel behoorlijk prijzig was. ?

  9. #9
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Equifyt Natural Base heeft een hoog suiker/zetmeelgehalte. Dus niet echt fijn bij hele sobere paarden en pony's.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  10. #10

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Natural Base is een granenmuesli, dus daar zit inderdaad vrij veel zetmeel in. Maar dat geldt voor elke granenmuesli. In Equifyt zit echter geen melasse of andere rotzooi. Daarbij heeft Equifyt nog heel veel andere soorten voeder, met minder of zelfs helemaal geen graan. Het is maar wat je zoekt. (en nee, ik heb geen aandelen en verkoop het spul ook niet ).
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  11. #11
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Klopt, ze hebben ook andere soorten.
    Maar het enige wat geschikt is voor echt sobere pony's hoeven mijn pony's niet.
    Die laten dat gewoon staan.
    En volgens die mw. moest ik Natural Base altijd als basis houden (dat vinden ze wel lekker), maar ik weiger dat te voeren.

    Vandaar dat ik verder ben gaan kijken.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  12. #12
    Forum Meubilair Jess's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Vianen ut
    Leeftijd
    45
    Berichten
    2.511

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Ik voer Havens, de Natural Balance.
    http://www.paardenvoeders.nl/voeding-voor-gezondheid/

    SHiva eet ook niet zomaar alles, maar deze bevalt ons beide wel. Ze doet het er goed op.

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Marjo ik voer de euquifyt natural balance, een zak kost geloof ik 16 euro ik vindt dat niet zo duur, ik vindt vooral de kwaliteit van het voer belangrijk, als je dan minder geld betaald maar wel belastende stoffen als E-nummers en toegevoegde melasses enzo voert dan betaal ik liever wat meer, ik voer trouwens maar zo,n halve kilo per dag denk ik.

    Wat bij Whoopie toen opviel toen ik met dit voer begon is dat ze minder jeuk kreeg.Maar goed dat zegt niet alles, andere dingen kunnen ook hebben meegespeelt die je dan mischien niet opvallen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #14

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Ik vind dat dus wel duur, ik geef al jaren pavo. En juist als ik stop met bijvoeren gaat het niet heel veel beter met sophie.

    Ik betaal voor sophie 10,50 en voor nicky 11,50 geloof ik nicky heeft sportmuesli.

    Laatste zij iemand mij dat vooral zoals muesli's enz vooral voor de mensen is gedaan. in de brok zit eigenlijk vaak hetzelfde.
    En zelfs vaak met minder suiker.
    Ik voer wel muesli overigens aan beide pony's en bij sophie is omdat ze dit gewoon erg lekker vind en ik al dat heen en weer gesleur met allerlei voer zat ben en nu gewoon bij zelfde blijf, ik heb in afgelopen tijd 2 andere soorten geprobeerd van havens (en cavalor ofz) beide stonden werkelijk stijf van de suikers en beide uiteindelijk bij de koeien voor gegooit.

    En nicky sportmuesli die heeft meer nodig vind ik. Wie hard werkt moet er ook het eten naar krijgen.

    En ze krijgen sinds kort allebei een halve pavo koek. En voor mijn gevoel werkt dat top op moment !

  15. #15
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:alternatief voor Hugo Kruidenmix??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie

    En ze krijgen sinds kort allebei een halve pavo koek. En voor mijn gevoel werkt dat top op moment !
    Als iets vol zit met suiker is het die koek wel

    Morgenavond ga ik even buurten bij de lezing die Bio Ron geeft. Mijn dierenwinkel op de hoek verkoopt het, nou moe Hij haalt t bij de fabriek. Top! Als hij kan garanderen dat ik geen over de datum zooi mee krijg, heeft hij aan mij een nieuwe klant! Vrij van bagger en dat willen we allemaal!

    Ik vind al die voerdingen zo lastig! Heb je iets gevonden wat je bevalt, wordt t weer niet verkocht. Of met de winkelier zijn moeizame afspraken te maken....Er zijn ook gewoon te veel producenten, de keus is te groot.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •