Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: (L1) rijden als je pas met the 7 games bezig bent

  1. #1
    Forumlid naadjuh's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    alphen aan den rijn
    Berichten
    30

    (L1) rijden als je pas met the 7 games bezig bent

    de titel is een beetje vaag,

    ik ben net begonnen met L1, nou heeft mijn paard beweging nodig en kan ik onmogelijk een tijd niet rijden.
    Ik rijd nu met een hackamore, maar durf eigenlijk niet meer dan een beetje rondjes rijden en voltes maken. Ik ben namelijk bang dat ik mijn paard in verwarring breng en forseer omdat ik straks allemaal andere dingen aan hem ga vragen als ik oefeningen op zijn rug moet gaan doen..
    alleen de manier waarop in nu rijd is voor mijn paard natuurlijk super saai

    zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en hoe hebben jullie dit opgelost..

    ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

    Groetjes Nadia

  2. #2

    Re: (L1) rijden als je pas met the 7 games bezig bent

    ben benieuwd naar de suggesties om het op te lossen, ik heb ongeveer hetzeflde probleem. Mijn paard is behandeld (scheef bekken) en moet revalideren: 3 x per week 25 minuten stappen op rechte lijnen (dus in de polder) en dit met 5 minuten per week uitbouwen.
    Dit moet door omstandigheden die elders uitgebreid aan bod zijn gewest, met bit......

    Ik ben steeds maar bang dat het conflicten met de 7 games gaat opleveren

  3. #3
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: (L1) rijden als je pas met the 7 games bezig bent

    behalve als je echt grote knelpunten in het rijden hebt, kan je gewoon doorgaan met rijden. Als je echt totaal geen respect hebt en er grote gevechten ontstaan zou ik het niet doen, of als je een extreem bang paard hebt (zoals ik, ik heb de eerste drie maanden niet gereden) zou ik het ook niet doen, maar anders kan je gewoon blijven rijden. Je kan zowieso toch alvast proberen alles van het rijden van level 1 een beetje toe te passen
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  4. #4
    Forumlid naadjuh's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    alphen aan den rijn
    Berichten
    30

    Re: (L1) rijden als je pas met the 7 games bezig bent

    ze is totaal niet schrikkerig, maar niet echt aan het been of voorwaarts. ik denk dat t inderdaad een idee kan zijn om de oefeningen in level 1 die je rijdend kan uitvoeren eens goed door te spitten en uit te proberen.
    Bedankt!

  5. #5
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: (L1) rijden als je pas met the 7 games bezig bent

    ik denk dat je dan best wat met de eerste oefeningen kan beginnen, lees gewoon wat alles inhoud, en kijk wat je al toe kan passen zonder gevaarlijke dingen te doen. Zorg dat ze in ieder geval niet bang is van klapperende en zwaaiende touwen!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  6. #6
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: (L1) rijden als je pas met the 7 games bezig bent

    Hoi Nadia

    Leuk dat je hier ook komt!!!

    In het begin toen ik met parelli begon bleef ik nog wel op de normale manier doorrijden. Op dat moment reed ik ook nog eens 1 keer in de maand dressuurwedstrijden.

    Op een gegeven moment toen ik dus aankwam bij het rijgedeelte in level 1 kon ik het niet echt meer combineren voor mijn eigen gevoel. Op dat moment werd het in mijn ogen verwarrend voor Sahib, want dan gaat het bit eruit en rij je ineens met 1 touwtje. Terwijl ik dus ook moest trainen voor mijn wedstrijden en hem dan in de krul moest laten lopen. Toen heb ik de keus gemaakt om me alleen op parelli te gaan richten.
    Maar iedereen doet dit weer anders. Maar ik zou lekker door blijven rijden en het leuk maken d.m.v een sprongetje af en toe, veel figuren en veel tempowisselingen.

    In de boekjes zou ik even kijken, in het rijgedeelte, naar het gedeelte hoe je je paard aandrijft en terugneemt. Live up en down en in fases werken met aandrijven. Als je dit consequent uitvoert wordt ze zekers beter aan het been.

    Succes
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •