Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Beginnen met grondwerk !

Beginnen met grondwerk !

Ik ben laatst met Kais begonnen aan het grondwerk; iets aanraken en stoppen waarneer ik zeg ''stop''.
    Nu lukte het nog niet zo goed, en kreeg maar geen aandacht van Kais
    Maar ... heb ik ook perse een knoophalstertouw nodig en zo'n lang touw? (ben de naam even kwijt )
    Ook wil ik beginnen met wat andere oefeningen?
    Hebben jullie een paar leuke oefeningen voor ons? Kais is 14 jaar en ik heb er nu sinds 15 juni. Dus misschien zyn oefeningen voor vertrouwen best handig?

xx

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re:Beginnen met grondwerk !

Er zijn een heleboel oefeningen die we zouden kunnen uitleggen, maar het is nog veel makkelijker om te leren uit een lespakket waarin de oefeningen uitgelegd zijn.

Binnenkort is het sinterklaas. Heb je nog plek op je verlanglijstje? Ik denk dat je het beste kunt beginnen met een NH-startersset. Mét boek of DVD erbij, waarin de basis oefeningen staan.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid maureentje's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2011
    Leeftijd
    29

Re:Beginnen met grondwerk !

als je met parelli wilt beginnen moetj e met de 7games beginnen. ze zijn verdeeldd in een bepaalde volgoorde

oefen als eerste de

friendly game. je gaat met je carrotstick over je paard zijn vacht heen en dan sla je het touwtje weer naar je toe. dit is voor vertrouwen zodat je paard niet bang heofd te zijn om met de carotstick. je kan die oefening ook om de benen van je paard doen.

dan heb je de porquinpine game. da betekend in het nederlands stekelvarkenspel. je moet je vingertoppen tegen de lies van je paard leggen en dan heel zachtjes duwen.het paard moet dan voor je wijken. als hij dat niet doet moet je steeds harderduwen. als hij een stap zet moet je gelijk je hand terug doen. dat is dan de beloning. dan doen je het weer opnieuw. je begint eerst met een half rondje en dan een hele.

dan heb je nog de drinvinggame. dat betekend het drijfspel. je gebruikt je carrotstidck hiervoor. je doet je carrotstick bij de kont van je paard dan maak je kleine rondjes. die maak je steeds groter als hij stil blijft staan. als hij loopt dan ga je gelijk je carrotstick weer weghalen. zo kan je je paard aan het lopen krijgen.

ik kan het nu niet zo goed uitleggen. maar dit zijn de vertrouwesspellen om een betere band met je paard op te bouwen. voor de rest heb je nog de andere 4 spellen maar daar ben je (zoals ik begrepen heb) nog niet aan toe. als je vragen hebt dan kan je me PB'n ok? dan stuur ik je wel een filpje op over parelli en de 7 games. dan heb je een wat betere uitleg.

veel plezier en groetjes Maureen

en je halster noem je een halter en je touwtje (leidtouw) noem je een leadrope.
    If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Bladwijzers

Forum Rechten