Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: hulp voor de Parelli leek

hulp voor de Parelli leek

hallo iedereen,

ik ben nu ruim twee jaar bezig met NH. dit bedoel ik dan in de zin van bitloos en zadelloos rijden, beetje vrijwerken, lichaamstaal van mijzelf bijwerken en observeren van het paard/psyche van het paard, hier en daar lesje rechtrichten etc etc. ik heb mijzelf wel een beetje ingelezen op het gebied van klaus ferdinand Hempfling, Linda tellington Jones en Monty Roberts. wat ik nu dus steeds vaker tegenkom is dat hier vooral Parelli fans zitten! ik heb mijzelf eigenlijk nooit zo in hem verdiept.
    het probleem is nu dus dat ik op dit forum regelmatig termen en begrippen tegenkom waar ik geen kaas van snap. ik weet namelijk helemaal niks over zijn theorie en methode... ik ben op zijn gebied dus echt een leek

Mijn grote vraag is nu : kunnen jullie mij alsjeblieft vertellen wat het allemaal inhoud, welke boeken er zijn, en wat jullie ervaringen zijn? ik wil namelijk zoveel mogelijk te weten te komen zodat ik zoveel mogelijk invalshoeken en ''point of views'' heb.

groetjes!
    echte vrienden zie je niet, ... die staan achter je.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:hulp voor de Parelli leek

Ik denk dat het op een forum dat al ruim 7 jaar bestaat, niet nodig is om alles opnieuw uit te leggen.
    Handiger is om bijvoorbeeld het subforum Parelli Level 1 eens door te nemen. Ook de oude topics (hier liever niet meer op reageren!) Hier komen zoveel dingen al aan de orde.
    Ook het subforum Natural Horsemanship algemene vragen, kan interessant zijn voor je.

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chitsa
    tegenkom is dat hier vooral Parelli fans zitten! ik heb mijzelf eigenlijk nooit zo in hem verdiept.
    het probleem is nu dus dat ik op dit forum regelmatig termen en begrippen tegenkom waar ik geen kaas van snap. ik weet namelijk helemaal niks over zijn theorie en methode... ik ben op zijn gebied dus echt een leek
    idem Sandra
    En in het level 1 topic staat ook een lijst met begrippen => http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=725.0
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Een duidelijke uitleg van wat Parelli is en een uitleg van de meest gebruikte termen (zoals 'the seven games') staat uitgelegd op www.parelli.nl onder het kopje 'Parelli'. Onder het kopje FAQ staat ook de vraag 'hoe begin je met Parelli?'.

Als je engels kan dan kan je op de website www.parelli.com nog veel meer informatie vinden.

Er worden ook regelmatig demonstraties en cursussen gegeven. Level 1 is het beginnersniveau (voor de Parelli-leek dus ). Als je ergens een Level 1 cursus/workshop kan volgen dan kan ik je dat zeker aanraden. Mijn eigen ervaring is dat je daar het meeste van leert. Dit kan je bijvoorbeeld bij Anna de Winter doen http://www.annadewinter.be/annadewinter/Welkom.html, zij zit ook hier op het forum. Je kan hier op het forum ook even kijken in de lijst met activiteiten of er iets bij zit bij jou in de buurt

Ik ben in het begin een keer op bezoek gegaan bij Eveline. Dat maakte een hoop duidelijk. Ik heb in het begin een hoop hier gelezen op het forum maar vond het moeilijk om de eerste stap te maken. Door naar iemand toe te gaan die les geeft en wat dingen kan laten zien heb je de eerste handvaten.
    www.niettevermijden.com

Bladwijzers

Forum Rechten