Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: ruin dekt een merrie

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Re: ruin dekt een merrie

Mijn merrie stond deze zomer voor het eerst in een gemengde kudde en er is in het begin wel wat gedekt. Gelukkig is dat op een gegeven moment wel overgegaan, het belast de rug wel erg, en geeft toch kans op schade. In de natuur wordt er ook niet de hele zomer door gedekt, daar worden de merries gewoon drachtig en is het over met de pret. Als er de hele zomer of zelfs nog langer elke paar weken een paar dagen lang een ruin op mijn merrie zou zitten, idd met hoeven die eerst op de rug komen en het bijten in de schoft, zou ik dus wel gaan kijken of de groep weer gesplitst zou kunnen worden, dat geeft op den duur wel problemen, en het is precies de plek van het zadel.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Mijn ruin liep ook altijd bij de merrie's geen problemen....
    Tot er een oudere merrie bij de kudde kwam en blijkbaar vonden ze elkaar wel heel interessant en werd er ook heel wat afgedekt!

Resultaat --> oude merrie knapte op, ze werd zelfs weer dikker! (nee niet drachtig!) en de ruin kon zijn 'ei' ook kwijt hahhaha
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik heb een merrie die voorheen weleens gedekt werd, eigenlijk had ik er nooit heel veel problemen mee. Omdat de paarden daar het hele jaar door gemengd stonden gebeurde dat dekken niet heel vaak. En eigenlijk vind ik het wel natuurlijk (niet als het aan 1 stuk door gaat), moeten we onze paarden dan als maagden door het leven laten gaan? Ik denk dat het ze best goed doet, zo af en toe een lolletje Maar ik heb dan ook nooit een beschadigd paard uit de wei gehaald!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forumlid BleikjA's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Als jij een merrie in een kudde hebt, wat vind je er dan van als een ruin haar dekt??
    Ik zou dat niet fijn vinden ivb met infecties enzo...
    Deze zomer heeft mijn paard ook een weekje bij een ruin gestaan die eerst een dekhengst was. En ze vonden elkaar ineens heel lief.. Ik dacht dat ze elkaar gewoon lief vonden ofzo. Maar het bleek dat Bleikja hengtig was gewordnen en een paar uur later zag ik dat die ruin op mijn merrie zat, we hebben ze gelijk uit elkaar gehaalt...

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BleikjA
    Als jij een merrie in een kudde hebt, wat vind je er dan van als een ruin haar dekt??
    Deze zomer heeft mijn paard ook een weekje bij een ruin gestaan die eerst een dekhengst was. En ze vonden elkaar ineens heel lief.. Ik dacht dat ze elkaar gewoon lief vonden ofzo. Maar het bleek dat Bleikja hengtig was gewordnen en een paar uur later zag ik dat die ruin op mijn merrie zat, we hebben ze gelijk uit elkaar gehaalt...
    Waarom?

Aangemeld
    Nov 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BleikjA
    Waarom?
    Als hij erin zat, dan zou ze een infectie op kunnen lopen. En de penis van die ruin was ook erg vies, allemaal velletjes enzo.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Maar moet je je paard dan maar iets onthouden omdat er EVENTUEEL een infectie door kan ontstaan?

Aangemeld
    Nov 2005

wat onthoud ik haar dan? En het was een ruin.
    Ze is trouwens wel altijd natuurlijk gedekt geweest, de laatste keer niet helemaal maar het was geen KI...

Merries hebben aangetoonde duidelijke sexuele gevoelens. Vroeger op natuurfilms werd wel gezegd: de merrie laat zich dekken... Nou de merrie wil niks anders (als alles normaal gaat en ze goed hengstig is) .

Een merrie beleeft behoorlijk veel lol aan een dekking, dus dat onthoud je ze dan

May the horse be with you!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Sex!

Thats the issue!

Tjee.... komen ze in mijn kudde toch wat tekort begrijp ik. Ik heb alleen maar merries.
    Leo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Tjee.... komen ze in mijn kudde toch wat tekort begrijp ik. Ik heb alleen maar merries.
    Leo?????

Maar je mag Amon wel een weekje lenen Trea, hij heeft een goede hygiene en is zeer charmant, weet hoe hij de dames moet verleiden.
    Zie hem hier in zijn verleidingsaktie met Keri van Antiope

www.crystal-carving.com

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    A dirty mind is a joy forever

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten