Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: ruin dekt een merrie

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

ruin dekt een merrie

Hoi,

Sinds een week staan mijn ponies op een nieuwe weide. Het is een kudde van momenteel 10 paarden, voornamelijk ijslanders.

Mijn ene ruin dekt nu een van de merries.

Omdat ik een vaag gevoel heb dat de eigenaar hier wel eens flink over kan zeuren , wil ik graag vast wat tips!

De boer heeft besloten dat het een gemengde kudde is.

Als jij een merrie in een kudde hebt, wat vind je er dan van als een ruin haar dekt??

Gaat het nu alleen om infectie gevaar, of speelt er meer mee??

Re: ruin dekt een merrie

tas kreeg er ook pijn van in zijn rug omdat het een groot paard was wat er steeds op sprong en had soms een vagina die helemaal open lag, echt heel ranzig...maar die ruin (de eigenaar zit sinds kort ook op het forum, misschien wil zij er wat over kwijt) heeft toen geloof ik iets homeopatisch gekregen om de hormonen wat te remmen en nu hebben we eigenlijk geen problemen meer gehad. Maar als eigenaar van een merrie kan je er niet veel aan doen maar het is wel irritant!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

oh, dan hoop ik dat de eigenaar zich meldt!

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Ok de eigenaress meldt zich!
    Mijn ruin heeft, toen hij (voor het eerst in 3jr) weer in een kudde kwam erg veel gedekt.
    Heb er via Steffie v.d.Laarse een poedertje voor gekregen. Kan het wel voor je opzoeken als je wilt. Ze verkopen het via de groene os.
    Het had bij mijn paard te maken met zijn rangorde in de kudde. Nu heeft hij een eigen kudde voor een aantal maanden (staat op het land 24u pd. met zomergasten) en nu doet hij het helemaal niet meer.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Monties baasje
    Ok de eigenaress meldt zich!
    Mijn ruin heeft, toen hij (voor het eerst in 3jr) weer in een kudde kwam erg veel gedekt.
    Heb er via Steffie v.d.Laarse een poedertje voor gekregen. Kan het wel voor je opzoeken als je wilt. Ze verkopen het via de groene os.
    Het had bij mijn paard te maken met zijn rangorde in de kudde. Nu heeft hij een eigen kudde voor een aantal maanden (staat op het land 24u pd. met zomergasten) en nu doet hij het helemaal niet meer.
    Hoi, ben jij els??
    Ik ben Hester. Volgens mij kennen we elkaar van de NVVR!

hij heeft het vandaag niet gedaan. Ik kijk het even aan en anders wil ik graag weten wat je gebruikt hebt.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Interessant! Ik zou het ook graag weten, want Vash komt straks weer bij zijn 3 dames te staan en dan weet ik wat ik zou kunnen geven als hij dit gedrag (weer) gaat vertonen. Eén van die merries vind het namelijk helemaal niet vervelend als hij dat doet. Vorig jaar kon hij er nog niet goed bij, maar dat zal nu wel anders zijn denk ik, want hij is best weer gegroeid. Merries krijgen hierdoor veel rotzooi binnen (even vies praatje.....velletjes, smear enzo) en kunnen daar goed last van krijgen.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Interessant! Ik zou het ook graag weten, want Vash komt straks weer bij zijn 3 dames te staan en dan weet ik wat ik zou kunnen geven als hij dit gedrag (weer) gaat vertonen. Eén van die merries vind het namelijk helemaal niet vervelend als hij dat doet. Vorig jaar kon hij er nog niet goed bij, maar dat zal nu wel anders zijn denk ik, want hij is best weer gegroeid. Merries krijgen hierdoor veel rotzooi binnen (even vies praatje.....velletjes, smear enzo) en kunnen daar goed last van krijgen.
    Het gekke is dat de dag ervoor hij nog niet eens in de buurt van de ijslandse merries durfde te komen!

En gisteren zag ik hem bezig , terwijl ik met Merrit Catch the Game aan het doen was, er druk op los te neuken.

De merries zijn ook heel fel tegen elkaar! Andor liep gisteren langs de wei en de dames lopen amok tegen elkaar te maken., Raar hoor, nog nooit meegemaakt.

Ik heb het ook op een andere plek gesteld en daar kreeg ik van merrie eigenaren te horen dat ze het vooral vervelend vinden omdat het meestal met geweld gepaard gaat. De schoft kan kapot gebeten worden, de hoeven kunnen op de rug rammen, dat soort dingen...

Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Ik zal het opzoeken en dan laat ik het maandag weten!
    Enne, nee ik ben niet Els maar AnneMarie maar die naam was al in gebruik dus heb ik me maar Monties baasje genoemd. Mijn paard heet Monty, vandaar

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ik zal het opzoeken en dan laat ik het maandag weten!
    Enne, nee ik ben niet Els maar AnneMarie maar die naam was al in gebruik dus heb ik me maar Monties baasje genoemd. Mijn paard heet Monty, vandaar
    Ik hoor t wel!
    Enne, Els heeft een paard wat Monty heet, vandaar dat ik wat associaties kreeg!

Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    49

Zoals beloofd: Het poeder heet Pro-Test en is verkrijgbaar bij de Groene Os. Het werkt extra voor dekhengsten maar als alles overdreven functioneert kan het ook afremmen. Bij mijn paard werkte het goed. Je moet een schepje door het eten doen. Wel even wat water erdoor (voer iets natmaken) zodat ze het ook echt opeten.
    Wel grappig van die andere Monty. Wat voor paard is dat? Mijn paard is een Kwpn er van 1.76

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Zoals beloofd: Het poeder heet Pro-Test en is verkrijgbaar bij de Groene Os. Het werkt extra voor dekhengsten maar als alles overdreven functioneert kan het ook afremmen. Bij mijn paard werkte het goed. Je moet een schepje door het eten doen. Wel even wat water erdoor (voer iets natmaken) zodat ze het ook echt opeten.
    Wel grappig van die andere Monty. Wat voor paard is dat? Mijn paard is een Kwpn er van 1.76
    Dank voor de info.

Eh, ik weet niet precies wat voor paard het is. Loopt in ieder geval klasse 2 of 3? endurance wedstrijden met heel goed gevolg uit!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Bedankt! Ga ik zeker onthouden. Hoe ben je erachter gekomen dat het bij ruinen juist tégen werkt in plaats van stimulerend?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2005

Mijn merrie werd steeds gedekt door haar "vriendje". Ze werd dan heel erg hengstig, het spoot er soms letterlijk uit!! En wie kon dat weer gaan schoonmaken???!!!!
    De eigenaresse van die ruin komt ook veel op dit forum geloof ik, mischien dat zij zich ook nog meld.
    Maar het vervelende voor Vedet is dat ze al ouder is en een doorgezakte rug krijgt. En die ruin was nogal zwaar en een stuk groter. Mijn meisje is maar 1.48.
    En mijn dekens waren vaak stuk, de ruin is een Welsch Cob met grote hoeven.

Maar verder had ik niet het idee dat Vedet het heel erg vond!!!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Vedetje
    Mijn merrie werd steeds gedekt door haar "vriendje". Ze werd dan heel erg hengstig, het spoot er soms letterlijk uit!! En wie kon dat weer gaan schoonmaken???!!!!
    De eigenaresse van die ruin komt ook veel op dit forum geloof ik, mischien dat zij zich ook nog meld.
    Maar het vervelende voor Vedet is dat ze al ouder is en een doorgezakte rug krijgt. En die ruin was nogal zwaar en een stuk groter. Mijn meisje is maar 1.48.
    En mijn dekens waren vaak stuk, de ruin is een Welsch Cob met grote hoeven.

Maar verder had ik niet het idee dat Vedet het heel erg vond!!!
    Dan is het puur voor jezelf een probleem!

Er wordt trouwens onzettend gedekt hier. Alle ruinen doen het! Bijna alle merries worden gedekt. Zelfs de shetlander doet mee.
    Die mag dan "na"ruiken als er een grote ruin overheen is geweest.
    Loopt de shet vooraf met de ruin de merrie te verleiden , je lacht je rot.

Zelfs nu met de kou, dekken ze nog.

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik heb dat ook wel eens gehad, de ruin was een Amerikaanse Appaloosa, brede pony, maar niet veel groter dan de mijne. Hij was geruind op zijn 8ste jaar hoorde ik de eigenaresse zeggen.

Ik had er eigenlijk niet veel problemen mee, zolang ik maar veilig bij mijn pony kan komen en haar mee kan nemen
    No one can teach riding as well as a horse.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten