Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Eindelijk weidemaatjes....

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Eindelijk weidemaatjes....

Nou vandaag komt onze nieuwe stalgenoot en in februari nog een. Ben erg blij mee. We staan nu met zijn 2 op de stal en mijn stalgenote wil de paarden niet bij elkaar in hebben. Dus stonden ze altijd ieders op hun eigen weide met schrikdraad ertussen.
    Dus toen de advertentie op marktplaats stond heb ik erg geduimd dat er iemand kwam die het iig goed vond (als het klikte natuurlijk) op de paarden bij elkaar op de wei te zetten.
    Nou de eigenaresse van de tinker die vandaag komt, vond het ook een vereiste. Dus dat is positief. Ik februari komt er nog een haflinger.

Ondanks dat ik al super tervreden was waar we staan gestald, is dit weer een heel stuk beter. Alleen nu hopen dat het klikt. Odes is niet dominant dat scheelt. Alleen de haflinger en tinker kennen elkaar al.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Eindelijk weidemaatjes....

Super!!! Ik zou dat ook een vereiste vinden hoor, Fenna kan ook niet eens alleen staan.
    Waarschijnlijk schelt het wel dat de tinker eerst komt en dan Odes alvast kan leren kennen. Ik denk niet dat het erg veel uitmaakt dat die andere 2 elkaar al kennen, paarden maken steeds weer een andere rangorde als de groep veranderd. Hadden we hier ook, er was een merrie onafscheidelijk van Fenna en Fenna een beetje van haar. Er kwam een pony bij en ik dacht dat die er een beetje bij zou hangen. Maar die merrie is nu onafscheidelijk van die 3e pony en heeft Fenna laten stikken! Gelukkig maar, nu kan Fenna weer een beetje haar eigen gang gaan
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Gefeliciteerd met je nieuwe stalgenoten! Is de stal al af dan?

Aangemeld
    Feb 2005

De stal is eigenlijk helemaal af, alleen de dakpannen moeten nog komen (een maand vertraging, erg vervelend). Daarom zou de haflinger ook in februari komen. Maar helaas heeft ze net dit weekend afgebeld. Haar ouders vonden het toch te ver en afgelegen, wel begrijpelijk, ze was 17 en dus geen auto.
    We zoeken nu dus nog steeds 1 paard erbij. De tinker is er inmiddels wel. Erg leuk dier en ook een leuke eigenaresse. Alleen is Odes bezig hem te intimideren. Had ik niet van haar verwacht, maar daar komen ze onderling vast wel uit .
    Ik heb al wel foto's van de paardjes nu, zal vanavond eentje plaatsen van 'onze' kudde.

Hahaha, Odes is dus wel wat zekerder geworden onderhand

Ik vind jullie stal trouwens helemaal niet afgelegen, maar geen idee waar dat meisje woont natuurlijk.

Weidemaatjes zijn gewoon leuk, Walter speelt op het moment ongeveer hele dagen met die andere ruin. Ze zijn op het moment gewoon jut en jul, waar de een is, is de ander ook

Aangemeld
    Feb 2005

Ik weet ook niet exact waar ze woonde, maar je moet toch een stuk door het bos, denk dat daar mee samenhangt.

Bij Balingehof heeft ze met meerdere verschillende paarden gestaan. Maar nu is het een thuiswedstrijd en is ze idd stukken zekerder. Ach zal vast wel goed komen. Ze kennen elkaar nu een week, dus is vrij kort.

Leuk dat Walter een maatje heeft waar die zo goed mee kan. Hoe gaat het met grondwerk? Ik heb het boek Grondwerk van Inge Teblick gekregen. Kun je zo keer lezen, staan best wat leuke dingen in, ook wel dingen die mij al bekend waren. Maar door de bridge is voor Odes het opstappen gemakkelijker geworden (zolang er maar iets aan eten in voorkomt gaat het ineens makkelijker bij haar).

Bladwijzers

Forum Rechten