Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: [L1] driving game

[L1] driving game

Ik ben mega gefrustreerd want ik zit helemaal vast bij de driving game.
    telkens als ik dit probeer; doet m'n paard alles behalve wat er staat, dus nu hoop ik dat iemand me effe kan vertalen of uitleggen wat er in het boekje staat. Want ik begin al te denken dat ik het gewoon verkeerd begrepen heb en iets totaal anders doe dan ik zou moeten doen.
    Wat bedoelt hij met:
    "Start rhythmically tapping the rope in front of your hand with the carrot stick"
    Ook op het andere voorgestelde, nl. met de carrotstick op de grond tikken in de richting van haar borst, werkt niet. Het is dan toch de bedoeling hoop ik dat ik naar haar toe ga terwijl? Ik snap het niet goed, als ik dat eerste probeer dan komt ze net naar me toe ipv achteruit te gaan!
    Ook om de front en hind end weg te drijven reageert ze totaal niet, ze snapt het echt niet?!
    Ik hoop dat iemand me kan helpen, want nu zitten we een beetje te rommelen met de vorige spelletjes, maar dit vindt ze ondertussen wel erg saai.
    Ze doet echt vanalles behalve wat ze moet doen. Meestal begint ze dan ook gewoon wat rond te kijken. Ze draait ook steeds haar hoofd van me weg als ik voor haar sta, zo van links naar rechts, net of ze m'n blik wil ontwijken.

Re: [L1] driving game

De driving game is een erg lastige oefening, qua focus en timing. Probeer eerst eens de achterhand weg te drijven, dat is erg handig als dat er goed in zit en is redelijk makkelijk voor het paard (meestal). Het paaard moet in elk geval niet bang zijn voor de CS. Ok. je staat voor je paard en je wilt eerst zijn aandacht dus twee ogen ALTIJD eerst twee ogen, je neemt een punt op de rechterkant of de linkerkant van de kont van je paard terwijl je een beetje richting kont loopt. daar focus je op ~ fase 1~ en je kijkt boos. Vervolgens houd je je CS horizontaal ~fase 2~ vervolgens beweeg je de CS ritmisch ~fase 3~ en vervolgens mep je hem ritmisch met CS op de kont ~fase 4~. Je kunt de fases ook met je touw doen (swiegermutterblik, touw optillen, touw zwaaien, touw meppen!). Lastig om dit over internet uit te leggen. als ik het je 1 keer laat zien, snap je het! Succes!

Ohja misschien ook nog handig: loop met een ruim boogje naar die achterhand, terwijl je zelf ook een beetje in elkaar gebogen loopt, en beeld je echt in: ik ga je in je billen bijten! Dat hielp bij mij wel.

May the horse be with you!

ok, bedankt hoor, ik had het deze namiddag nog eens geprobeerd, maar ...
    Morgen ga ik dit alleszins nog eens proberen zoals jullie het zeggen.
    Ik denk dat ik misschien te vriendelijk kijk

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Veel succes ermee!! Hopelijk lukt het!

Actief Forumlid werner's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2004

JA dat streng vies kijken is echt wel een must hoor en combineer dat met in een boogje sluipen naar die achterhand zoals al aangehaald, zo als de leeuw die sluipend naar zijn prooi gaat en niet wil opgemerkt worden...

Zorg er ook voor dat het hoofd wat naar binnengedraaid is als je het in zone 4 gaat doen.
    Als je altijd doet wat je gedaan hebt, krijg je altijd wat je gekregen hebt...

Mensen die ergens in slagen zijn dromers die hebben blijven doorzetten...

haar hoofd naar binnen draaien, gaat niet, want dan verplaatst ze haar achterhand zowiezo. Als ik haar vraag om haar hoofd een beetje naar mij te draaien, draait ze automatisch haar achterhand van me weg

dat is niet de bedoeling. je wilt de achterhand alleen laten verplaatsen als jij dat wilt. dus als je haar hoofd vraagt wacht je net zo lang tot je paard 1 stil staat terwijl hij zijn hoofd geeft en 2 (dat kan je bijvoorbeeld in een volgende sessie pas doen) dat hij zacht zijn hoofd geeft! heel belangrijk allemaal voordat je er op stapt.

sorry misschien niet helemaal duidelijk. bij stap 2 moet paard natuurlijk ook stil staan. let ook op life down van jezelf.

Bladwijzers

Forum Rechten