Oorspronkelijk Geplaatst door
sanne
Ik kan vanaf hier niet zien wat voor een wond het is... maar als het echt een grote wond is op een been, dan zou ik toch eerder naar je dierenarts luisteren.
Natuurlijk kan het goed gaan, je zal vast veel verhalen kunnen vinden dat het ook daadwerkelijk goed is gegaan

Je weet alleen niet of dat hetzelfde type wond als bij jou was, op dezelfde plek etc etc.
Wonden op deze plek kunnen echt heel lang duren, als er elke keer beweging bij komt, dan duurt het echt heel veel langer. Plus dat het risico op wildvlees groter is.
Wonden op een been duren zo lang omdat de huid geen enkele marge heeft. Op een borst, flank of buik kan de wond op een gegeven moment door tractie heel snel kleiner worden. Op een paardenbeen gebeurt dit eigenlijk niet. Dat betekent dat de wond echt mm voor mm moet dichtgroeien.
Ik heb soms paarden nog 2-3 maanden op de kliniek gezien, waarbij het eerst al thuis geprobeerd was

Wonden op benen genezen echt heel slecht, dus ik zou er voorzichtig mee zijn. Wat voor een verband heeft hij nu om?
Bladwijzers