Ik wil graag handpaarden met Ab en een pony-vriendje. De pony is namelijk een beetje te klein voor mij om op te rijden.![]()
Achtergrond: met Ab doe ik Parelli en met Prins (de pony) ben ik net met Parelli begonnen. Prins is wat lastig voor de kinderen (nogal LB) en het doel is dat hij wat makkelijker wordt, waardoor hij meer leuke dingen kan gaan doen. Hij verveelt zich nu een beetje. Ik heb bedacht dat als ik goed kan handpaarden met Ab en Prins, Prins dan wat vaker mee naar buiten kan. Ik denk dat dat hem goed zal doen. Uiteindelijk is mijn doel dat er dan ook kinderen op Prins kunnen zitten tijdens het handpaarden, zodat de kinderen op een leuke manier leren buitenrijden.
Wie heeft er tips om het handpaarden goed aan te leren?
Ik heb nu met Ab en Prins in de bak geoefend. Prins loopt uit zichzelf het liefst achter Ab. Meestal met zijn neus in Ab's staart.Is dat handig? Of is het handiger als Prins naast Ab loopt? Dan kan ik hem beter zien. Dat heb ik ook geprobeerd en dat gaat op zich ook goed. Maar hij loopt liever achter.
Is het handig om Prins te leren om altijd aan dezelfde kant te lopen? Of juist te wisselen?
In de bak zijn Ab en Prins beide LB-i, maar buiten zijn ze allebei meer LB-e. En Prins gaat graag een beetje racen en Ab uitdagen (ze spelen ook veel met elkaar). Hoe ga ik daar mee om? En hoe kan ik dit het beste oefenen?
Ik hoop dat het niet te veel vragen zijn zo.Ik heb niet zo veel ervaring met handpaarden en ik wil het graag meteen goed aanleren.
Nog even wat fotootjes van hoe het nu gaat:
Stappen
Drafje
Nog een drafje
Lief
![]()
Bladwijzers