Tja, daar heb je natuurlijk gelijk in, een paard volgt nu eenmaal makkelijker een ander paard. Dan heb je al meer een natuurlijke flow zeg maar.Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
Vandaag een beetje geklierd met handpaarden in de bak, pfffffff, dat valt niet mee, teugels, leadrope, stick, het is een heleboel om te beheren zo ineens.
Bowen dus maar op de hoefslag gezet voor een follow the rail zodat ik zijn teugels los kon laten.
Athena had erg de neiging om of echt erachter te willen lopen of voor te willen lopen, maar na wat in de knoop raken met al die touwen en stick lukte me het om haar netjes met het hoofd naast mijn knie te krijgen, toen gelijk stilgezet beide en beloond, de 2de poging leek er dan ook al veel meer op.
Toen bedacht ik mezelf dat het wel leuk en leerzaam zou zijn om Athena te cirkelen rond een stilstaande Bowen.
Leuk idee, maar het werkte niet zoals ik me had voorgesteld
Bowen wil prima stil blijven staan als ik wat neutraal met de stick en string doe, als hij netjes follow the rail doet reageert hij gelukkig ook niet op de aanwijzingen die ik aan Athena geef, maar in het midden van de cirkel staan terwijl ik Athena om hem heen probeer te sturen is een stevige brug tever voor hem.
Hij begreep niet dat hij gewoon kon blijven staan en wilde achter Athena aan lopen of op z'n minst meedraaien.
Dat was dus duidelijk een ik wil teveel ineens iets van mijDus maar afgesloten met een klein rondje follow the rail en toen Athena weer mooi op de plaats liep gestopt. We houden het de eerste tijd maar gewoon bij follow the rail tot dat echt soepel gaat om dan misschien een cloverleaf ofzo in te brengen.
Maar ik vroeg me af, wat kan ik doen om Bowen te helpen te begrijpen dat ik tegen hem kan "praten", of tegen Athena kan "praten" terwijl ik op hem zit en toch in mijn lijf actief wordt voor Athena?
Bladwijzers