Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: rijden tijdens start parellie, kan dat?

rijden tijdens start parellie, kan dat?

oke misschien een hele stomme vraag, het is ook niet echt omdat ik het als een must zie maar de eigenaar wel, vandaar dat ik het even na vraag.

In princiepe ben je int begin veel vanaf de grond bezig en zit je pakweg de eerste 3 maanden niet eens op je paard...
    Is het erg als je ook zo nu en dan in het begin gewoon blijft rijden (stappen en misschien klein drafje)
    In de bak kan er makkelijk geoefent worden zonder bit, maar buiten zou dan tot ze alles redelijk onder de knie heeft toch met bit zijn.

Ik vraag het voornamelijk omdat de eigenaar haar waarschijnlijk voor alsnog gewoon op de traditionele manier blijft rijden..en ze wel het liefst ziet dat ik haar toch zo nu en dan nog rijd en niet alleen ga grondwerken.
    Of verpest dat toch veel en mag ik in ieder geval niet rijden omdat ik met parellie aan de slag ga.
    Hoor t graag

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:rijden tijdens start parellie, kan dat?

Nee joh, tuurlijk kun je gewoon rijden. Het is natuurlijk wel verwarrend als je erg streng en traditioneel bent in het zadel en begripvol en eerlijk op de grond, maar ik ga er niet vanuit dat je dat doet Zolang je gewoon duidelijk en eerlijk naar je paard bent zie ik er geen probleem in. De 'Parelli-hulpen' komen dan later wel
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

Het kan gewoon hoor ik rij ook gewoon dressuur matig met men bijrijpaard, ik merk ook nu ik meer parelli doe het rijden zelf leuker ga vinden en fijner omdat je paard je meer gaat vertrouwen.
    Ik weet niet in welk level je zit maar misschien kan je alvast iets met level 2 freestyle doen zodat je dat kan gebruiken als dat je een prettig gevoel geeft
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

oke, o ik wacht nog tot level 1 werkend binnen is want daar was wat mis mee dus hoop ergens volgende week (pas) te beginnen, maar heb t uiteraard even met eigenaar overlegt.

Oke prima! nja ben niet echt streng, althans ze mag natuurlijk niet doen wat zij wilt en er dus een potje van maken maar ik dwing dr eigenlijk tot niks met geweld ofzo, allemaal met veeeeeeeel geduld, dan doe ik dr maar een uur over om ergens voorbij te komen als ze het niet ziet zitten, uiteindelijk krijgt ze dan t punt dat ze er wel langs loopt (kom er net achter dat ik het principe van het trailer laden altijd al een beetje uitgevoerd heb op en naast t paard voordat ik het deze week gezien heb). rijd voor 95% met een lange teugel aangezien ik western gewend ben tegenwoordig (ondanks dat ze dat niet is) ben al in bak bezig als ik erop zit dat ze meer luistert naar mn zit en benen in plaats van bit etc... tis alleen dat ze het buiten onwijs eng vind en dan nog wel eens zelfs met bit vergeet wat de hulpen zijn en dus nog even niet zonder bit dan met dr naar buiten wil.

dan ga ik ook zo nu en dan nog eens op, is iedereen tevreden ha...
    Dank jullie voor de snelle antwoorden!

Bladwijzers

Forum Rechten