Ik vroeg me af waar mee ze nou rijdt... gaat dat touwtje nou naar het paard zijn mond?
http://www.parelli.nl/pictures/Karen_Rohlf.bmp
Ik vroeg me af waar mee ze nou rijdt... gaat dat touwtje nou naar het paard zijn mond?
http://www.parelli.nl/pictures/Karen_Rohlf.bmp
Klopt, ze gebruikt de savvystring hier als "bit".
Je kan ook met de savvystring om de hals rijden, of met de cherokeebridle, dan heb je de savvystring met een lusje om de onderkaak van je paard geknoopt, dan heb je 1 teugel.
May the horse be with you!
Dus ze gebruikt een lusje met daaraan 2 'teugels'? Daar ben ik niet zo bekent mee hoor... Waarom kiest iemand ervoor om met zo'n lusje te rijden ipv met een halstertje?
Ze rijdt hier volgens mij met de savvystring als 1 grote lus die door de paardenmond gaat. Geen idee waarom ze dat doet, eigenlijk![]()
May the horse be with you!
Ik denk dat ze op deze manier makkelijker vertical flexion kan vragen.
Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
Je introduceerd de savvy string voordat je het bit er in doet. Als je paard gewend is aan de savvy string dan mag je het bit erin hangen. De savvy string schijnt wat vriendelijker te werken dan het bit.
Dat is in ieder geval wat ik ervan had begrepen
wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt
En daarbij is het ook nog eens hartstikke leuk om te doen!![]()
Een bit is zo hard als de hand van de ruiter. Een touwtje kan ook flink inwerken hoor. Dat je de savvy string gebruikt om je paard te laten wennen aan iets in zijn mond dat snap ik, maar om ermee te rijden, lijkt me niet vanzelfsprekend vriendelijker inwerken? Nu hangt bij haar het touwtje aardig slap op het moment dat de foto is genomen en ik denk dat zij heel goed weet wat ze doet, het is een toppertje! Maar ik bedoel eigenlijk: dat nu niet iedereen denkt: ik ga eens met mijn string rijden.....nou ja je kan wel met je string rijden, maar wees voorzichtig als je de SAVVY string in je paards mond legt zoals Karen dat laat zien.
hahah nou als ik dat zou doen is mijn touwtjw ineens de helft kleiner en heb ik er twee.... Die kiezen weten van geen ophouden dus voor de minder ervaren ruiter is het geen optie want het paard knabbelt hem rustig door.....
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
als je met zo'n string kan rijden is volgens mij juist een test voor hoe zacht je hand is. Zodra je iets doet, waar je paard het niet mee eens is, krijg je verzet en is dat touwtje er gelijk uit. Ze moeten het namelijk zelf in hun mond houden.
www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training
Natuurlijk kan dat touwtje hard zijn, maar je gaat er ook pas mee rijden als je je paard kunt sturen en stoppen zonder getrek en als je je IP's hebt afgerond. Veel paarden vinden de cherokee bridle fijn, ze kunnen er lekker een beetje op sabbelen![]()
Staat die Karen niet ook op de L2 dvd met een stukje over dressuur?? Ik meende daarop namelijk te zien dat het een bit was die los in de mond zit
Is ith a earthquake?! ____________
_____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!
Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!
yep, het paard kan gewoon z'n hoofd omhoog doen en het touwtje eruit spugen![]()
www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training
Bladwijzers