Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Ontwormen hoe, wat en wanneer?

Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    42

Ontwormen hoe, wat en wanneer?

Ben ik weer met een nieuw topic maar beter teveel gevraagd dan te weinig natuurlijk. Hoe vaak per jaar ontwormen jullie en met welke middelen? En als andere paarden in de kudde niet ontwormt worden, heeft het dan zin om een of twee paarden wel te doen? Dit heb ik gekregen van info en wilde ik ook aanhouden maar de pensionstal ontwormt naar wat ik hoor minder.

In februari, mei en augustus moxidectine en in november moxidectine en praziquantel.

Dat moet ik nog even zeker weten navragen maar ik hoor graag jullie mening/ervaringen!

Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Re:Ontwormen hoe, wat en wanneer?

Bij ons (3 paarden en een shet) doen we elke drie maanden ongeveer een mestonderzoek. Niet alles kan in de mest teruggevonden worden maar op basis van die uitslag ontwormen wij.
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

wij ontwormen ook naar aanleiding van mestonderzoek (inmiddels al lang niet meer hoeven ontwormen) en 1 keer in de 2 jaar in oktober/november een wormenkur die ook voor de lintworm is. (ik doe t vaak elk jaar in het najaar, ook voor de horzeleitjes).
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Ik ontworm ook naar aanleiding van wormeitelling. Daarnaast helpt het enorm door de mest te verwijderen uit het weiland/paddock. Het is fijn als stalgenootjes ook controleren of hun paarden last van wormen hebben op die manier kun je het besmettingsgevaar steeds kleiner maken. Wormen horen bij paarden, het moet alleen niet uit de hand lopen. Zorgen voor een goede weerstand is daarin heel belangrijk. Mocht je de telling niet helemaal betrouwbaar vinden dan kun je nog een bloedonderzoek doen of preventief ontwormen.

Bladwijzers

Forum Rechten