Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: met de verkeerde pony nh doen?

met de verkeerde pony nh doen?

hopelij staat het hier goed, zoniet mag het verplaats worden
    ik heb me hier dus samen met ronaldo voorgestelt en bepaalde dingen gaan lukken niet helemaal met nh
    nu staan er nog 3 andere die ik ook verzorg
    laast ging ik ook met frodo een poging doen tot nh en met hem ging het eigenlijk super

nu vraag ik me af of ik niet gewoon met de verkeerde pony ben begonnen?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:met de verkeerde pony nh doen?

Nee hoor, Nh met een verkeerde pony dat bestaat eigenlijk niet. Het is immers NATURAL HORSEmanship.
    De reden dat ik denk dat deze pony anders reageert is dat deze pony waarschijnlijk een karakter heeft dat een aanpak vergt die jou van nature niet zo goed ligt. waar je dus bewuster mee bezig moet zijn, dan bij een karakter dat beter bij jouw karakter of paardenervaring past.
    Je vind hier veel informatie over bij de horsenalities van Parelli.

Actief Forumlid maureentje's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2011
    Leeftijd
    29

je moet met het paard NH gaan doen dat het best bij jou past. als je een paard kiest met hetzelfde karakter als jou kom je jezelf later ook tegen. dat is juist leuk van NH. want als je een paard kiest dat totaal niet bij mij past dan lukt het vaak ook minder goed. maar alle paarden kunnen NH leren. al ben je met de ene soms langer bezig dan met de ander
    If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door maureentje
    je moet met het paard NH gaan doen dat het best bij jou past. als je een paard kiest met hetzelfde karakter als jou kom je jezelf later ook tegen. dat is juist leuk van NH. want als je een paard kiest dat totaal niet bij mij past dan lukt het vaak ook minder goed. maar alle paarden kunnen NH leren. al ben je met de ene soms langer bezig dan met de ander
    Dit 'klinkt' best raar, aangezien imo de mens moet leren om NH te doen. en je moet je dus aanpassen aan het paard.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Actief Forumlid maureentje's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2011
    Leeftijd
    29

ja dat is ook zo maar als jij niet goed met het paard overweg kan dan lukt het ook minder snel. en als je met NH begint moet jij juist he paard dingenn leren en dan leer jij weer van hem (gedrag)
    If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Niet iedereen is het met mij eens. Maar ik denk niet dat je met de verkeerde pony NH doet.
    Het kan in mijn ogen zo zijn dat je met de pony de verkeerde methode doet. Ik ben van mening dat je met ieder paard Natural Horsemanship kan doen, immers is de persoon die het moet leren want het paard zou het al moeten kennen.

Bladwijzers

Forum Rechten