Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Ervaringen met Sally Swift?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ervaringen met Sally Swift?

De titel zegt het al... ik zoek ervaringen van mensen die met de methode van Sally swift werken.

Ik ben bezig om mijn zeer eigenwijze (maar o zo lieve) haf-merrie Kate in te rijden, maar loop af en toe vast. In grondwerk is er niets aan de hand, ze volgt me en doet met de oortjes naar voren wat ik van haar vraag. Onder zadel is ze wat minder "behulpzaam" en trekt ze wel eens haar eigen plan... Voor mij een teken dat ik te veel wil, dus dan doen we een stapje terug.

Zo ben ik dus al weken bezig om haar het principe sturen aan te leren. Dit ging gisteren prima, heel braaf aan het luisteren naar wat ik van haar wilde en ze snapte het gewoon perfect. Vanochtend was het een drama, als ik links zei, ging zij rechts en omgekeerd... Ik weet dat ze het kan en snapt, maar veel wind dus ik snap ook wel weer dat ze jolig was.

Mijn vorige paardje reed ik volgens Swift (Centered Riding 1&2) en dat was een openbaring! Son deed ineens van alles, zonder enige druk of moeite. Nu wil ik met Kate dit ook gaan doen, maar Kate is een groen paard. Dus vandaar mijn vraag... kan en mag ik dit van Kate verlangen?

Overigens rijd ik Kate met haar (grondwerk) touwhalster, zonder bit en met Barefoot. Mocht dit iets uitmaken voor het antwoord
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: Ervaringen met Sally Swift?

Centered Riding is heel goed te combineren met Parelli, ik doe het zelf ook. Ben er niet superveel mee bezig maar het helpt bij mij vooral om een diepere zit te krijgen. Tamara is 5 jaar en ik merk dat zij er ook op reageert wanneer ik het beeld van 'lange benen tot aan de grond' voor me haal
    Ze wordt er rustiger van en loopt dan wat lekkerder.

Dus ik denk wel dat je het kan en mag verlangen van Kate, maar ik zou wel heel goed kijken wat zij aan geeft zodat je niet te veel ineens van haar vraagt
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004

Ook ik combinbeer Parelli met centered riding lessen en ik (en mijn paard) zijn daar heeeeeel blij mee. Het is goed te combineren en je zit en de reactie van je paard op je zit worden echt super! Overigens reed ik in het begin ook met touwhalster en met een boomloos zadel, voor centered riding maakt dat in principe niet uit.

ik rij ook volgens haar methode en heb er ook les in. Het bevalt super! Je merkt enorm veel verschil. Ik kan het je zeker aanraden. Volgens mij is het met haar methode zo dat je nooit te vroeg ermee kunt beginnen (mits je paard natuurlijk oud genoeg is om te worden ingereden en haar grenzen respecteert). Volgens mij is het juist goed dat je bit/boomloos rijdt. Hoe 'lozer' hoe beter haha.

Succes!
    Leef Lente Momenten!

Bladwijzers

Forum Rechten