Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Welke suplementen voeren jullie

Welke suplementen voeren jullie

Na aanleiding van mijn verhaal van sophie, ze is kaal op haar buik, en rug. en gaat verder naar haar schouder & hals

Nu denkt de dierenarts dat het een te kort is van iets, wat is nog onduidelijk.

ik ga nu een suplement bijvoeren wat de haargroei bevordert.
    mocht dit niet helpen gaan we het verder uitzoeken natuurlijk.

Welke suplementen voeren jullie bij en waarvoor, merk je ook echt verschil.?

Ik heb nu een suplement van equistro & dan kerabol ofzo.

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

Re:Welke suplementen voeren jullie

waarom laat je geen bloed onderzoek doen van wat ze mist iemand van ons op stal heeft het ook gedaan en heeft daar goede ervaring mee misschien kost het wat maar scheelt wel zoeken van wat ze nou echt mist of misschien te veel van binnen krijgt want dat kan ook nog wel eens afrechts werken suc6 met zoeken in iedergeval
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Geld gaat het niet om, de dierenarts wou niet direct bloed onderzoek doen.

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    105

hum oke ja dan weet ik het ook niet de gene van stal vond he erg prettig dat ze het gedaan heeft na al dat geemmer van dingen proberen
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

hmm wat zit er dan in dat supplement, wat ze nu zou missen?
    A lot of people talk to horses, not many listen

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Je zou haar ook door iemand kunnen laten doormeten met een lecherantenne,dan kunnen ze ook tekorten opsporen.

Heeft ze verder ook problemen met de huid, heeft ze ook last van haar tanden/botten?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Bijzonder verhaal...
    Bekende veroorzakers van haaruitval zijn niet alleen een tekort, maar ook een overmaat aan bepaalde mineralen. Daarnaast is het nu tijd om te ruien, de plekken die nu kaal worden doen mij denken aan iets vanaf de grond (kale delen zijn in contact met de grond als ze ligt), parasieten en andere beestjes zijn allemaal mogelijke oorzaken van kaal worden. Vaak zie je bij tekort/overmaat aan mineralen dat de gehele vacht er niet goed uitziet en dat de kale plekken overal zitten, bij parasieten wordt de huid kaalgeschuurd en schurft is herkenbaar aan de ronde plekken overal op het lijf. Is Sophie bekend met eczeemachtige klachten, ofwel snel jeuk hebben oid?

Een bloedonderzoek naar tekorten/overmaat aan mineralen in het bloed is trouwens minder betrouwbaar als men denkt, de gehaltes zijn sterk afhankelijk van een aantal factoren zoals stress tijdens het afnemen, vervoeren/bewaren van het monster en wanneer er gegeten is door het paard.
    Ik zal wel even nazoeken welke mineralen bekend zijn vanwege haaruitval, maar ik verwacht eerder dat er een andere oorzaak is omdat de haaruitval erg plaatselijk is .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Sophie heeft in hele erge mate zomer eczeem & heel gevoelig huidje als je eraan komt begint ze gelijk te schudden.

Janneke, erg leuk wat je aanbied, jan is en blijft een boer, en als ik bij hem met dat soort dingen aankom, weet ik al wat zijn reactie is.
    Hij vind het al raar dat ik vraag dat er een vrouw komt. nu was dan een man en ging erg goed.
    Deze artsen ben ik erg over te spreken gelukkig, maar mocht er meer onderzoek nodig zijn, dan gaat dat wel via de dierenarts.
    Als voor nicky zou zijn zou ik dat best doen zeg maar, maar sophie is nu eenmaal nog van jan.

In het suplement zit biothine.

De dierenarts zij dat haar huid er verder nog intakt uitzag, op de plekken na waar sophie erg jeuk had, ivm met zomer eczeem dat maakt het allemaal wat ingewikkelder.

jossie, zou super zijn als je dat is wil uitzoeken, ik ga vanavond beginnen met 't suplement en via me dagboek bijhouden hoe sophie eruit ziet.
    Baal dat foto,s maken geen zin heeft want daar zie je dus niks van

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb goede ervaring met Vachtkruiden van de Groene OS bij verschillende paarden. Mijn eigen paard gebruik ik het als ze slecht in het vacht zit en er mottig uit ziet. Bij m'n verzorgpaard heb ik het gebruikt toen die kale plekken kreeg en het wat eczeem achtig uit zag. Ik heb het als een kuurtje gegeven: lepel per dag door de muesli. Ik ben verbaasd hoe goed het werkt.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Hoi,

ik heb een paard wat eerder kale plekken vertoonde en dit steeds verder uitbreide totdat ze echt KAAL was.
    Midden in de winter een kaal paard
    Ik heb hier de Da meerdere keren voor laten komen, en van alles geprobeerd.
    ook bloedonderzoek enz. hier kwam niks uit.
    DA dacht aan verstoring van immuunsysteem, en rade me na van alles geprobeerd te hebben.
    Equitop Forte te gebruiken als aanvulling van tekorten, dit heb ik gebruikt en nu gaat het goed.
    ik gebruik het op aanrade van de DA in alle maanden met een R erin.

Misschien dat je er wat aan hebt.

Dat klinkt apart met een R erin, ik merk nog geen verschil niet zo gek an 3 dagen natuurlijk, er valt vooral nog veel haar uit

Ik ga is opzoeken van dat equiforte is.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Equitop Forte heb ik ook een periode gevoerd op aanraden van de dierenarts.

Sinds vorige winter voer ik mijn pony's bij met Marstall Force. Brokjes met vitaminen/mineralen. In eerste instantie voor mijn jonge pony, maar ook omdat mijn merrie weleens wat tekort lijkt te komen.
    Ik heb dat nooit eerder gedaan, maar mijn pony zit veel beter in haar vel.

Voordeel van Force is dat het makkelijk te geven is.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

dankje dyonne, marstal is lastig te krijgen hier in de omgeving, moet ik echt best een eind voor rijden.
    Wij hebben hier vooral pavo, subli, cavalor

Ga toch ff spieken op de site van marstal.

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Dat klinkt apart met een R erin, ik merk nog geen verschil niet zo gek an 3 dagen natuurlijk, er valt vooral nog veel haar uit

Ik ga is opzoeken van dat equiforte is.
    Ja klinkt inderdaad wat vreemd, maar dat de periode waarbij mijn paard het meeste moeite heeft met haar stofwisseling.
    en dus de meeste stoffen kan gebruiken, en een extra boost nodig heeft. Ik geef het dus van half/ eind augustus tot eind april.
    Eerst begon ik elke dag bij te voeren en nu gaat eigenlijk zo goed dat ik haar nog maar 3 x per week bij voer met equiforte.

Hoe oud is je paardje?
    Equiforte kun je ook bij de paarden drogist krijgen.

Frustrerend he? als je paard zijn haren verliest.
    meestal duurt het wel even voordat je vooruitgang ziet, wat ik voornamelijk merkte was dat ze ook beter in haar vel ging zitten, glansde weer en werd weer activer op gegeven moment zag ik dus dat ze weer nieuwe haren ging aanmaken!

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Marjo, je zou eventueel Marstall via de website kunnen bestellen. Ik heb nu altijd emmers van 10kilo. En doe daar een flinke tijd mee.
    Bij mij wordt het gebracht door een verkoper uit de regio, ik gebruik nog meer van Marstall.

Ik heb overigens van Subli de Fok- en opfokmix. Dat is ook wel fijn spul, maar weer granulaat, dus lastiger te voeren.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten